عمران خان افغانستان را عامل وجود فلج اطفال در پاکستان دانست

به گزارش رپید دانلود، نخست وزیر پاکستان در دیدار با هیاتی از ناظران سازمان بهداشت جهانی اتباع افغانستانی را عامل اصلی وجود فلج اطفال در پاکستان دانست.

عمران خان افغانستان را عامل وجود فلج اطفال در پاکستان دانست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان بیان نمود: فلج اطفال در پاکستان به کلی کنترل شده است و مواردی که گاه و بی گاه از وجود این بیماری حکایت می نماید در اصل به همسایه بودن ما با افغانستان باز می گردد.

وی توضیح داد: مهاجرین افغانستانی به دلیل عدم استفاده از واکسن فلج اطفال با این بیماری روبرو هستند و حضور آنها در مناطق مرزی با پاکستان و تردد آسانشان باعث می گردد تا وجود بیماری از داخل خاک پاکستان گزارش گردد.

نخست وزیر پاکستان گفت: راه چاره پیشنهادی ما کنترل و نظارت ویژه بر مرزهای مشترک با افغانستان است که از مدتی قبل تدابیر ویژه ای در مورد آن شروع نموده ایم.

عمران خان گفت: ما تمام کوشش خود را برای غلبه بر بیماری فلج اطفال انجام می دهیم و امیدواریم که دستگاه مسئول بین المللی نیز در این خصوص همراه ما باشند.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: مسئولین وزارت بهداشت پاکستان سالانه به حدود 4 میلیون کودک زیر 5 سال واکسن خوراکی فلج اطفال می دهند.

وی تاکید نمود: انجام این عملیات بزرگ حاصل زحمات حدود 250 هزار نیروی همکار وزارت بهداشت و انتظامی است.

عمران خان اضافه کرد: نظارت بیشتری بر مرزهای افغانستان خواهیم داشت و حتی سعی می کنیم بچه ها افغانستانی که وارد پاکستان می شوند را در مرزها معاینه نموده و در صورت احتیاج به آنها واکسن دهیم.

لازم به ذکر است پاکستان سه سال قبل اعلام نموده بود که فلج اطفال را در کشور به کلی ریشه کن نموده ولی طی دو سال اخیر چند مورد از وقوع این بیماری گزارش شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 154

به "عمران خان افغانستان را عامل وجود فلج اطفال در پاکستان دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان افغانستان را عامل وجود فلج اطفال در پاکستان دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید