قدیمی ترین جشنواره سینمایی دنیا از شر کرونا در امان ماند

به گزارش رپید دانلود، هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز در همان تاریخ اعلام شده برگزار می گردد و شیوع ویروس کرونا نتوانست سرنوشت جشنواره کن را برای آن رقم بزند.

قدیمی ترین جشنواره سینمایی دنیا از شر کرونا در امان ماند

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شیوع گسترده بیماری کووید-19 در سراسر جهان جهانی فیلم و سینما را بسان دیگر بخش ها تحت تاثیر قرار داد و بعضی از مهم ترین رویدادها از جمله جشنواره کن (عظیم ترین رویداد سینمایی جهان) گزینه تعطیلی و تعویق را برگزیدند. هر چند تصور می شد جشنواره ونیز هم به سرنوشت همتای فرانسوی خود دچار گردد اما با عادی شدن شرایط در ایتالیا مدیران ونیز تصمیم گرفتند آن را حتی در زمانه کرونا برگزار نمایند.

لوکا سایا، فرماندار منطقه ونتو و عضو هیات امنای دوسالانه ونیز از به تاخیر نیفتادن زمان برپایی جشنواره فیلم ونیز 2020 اطلاع داد. به این ترتیب، ونیز 77 از 12 تا 22 شهریور در پایتخت منطقه ونتو برگزار می گردد. بر اساس آنچه پیش تر اعلام شده بود، کیت بلانشت ریاست هیا داوران بخش مسابقه بین الملل را بر عهده خواهد داشت. البته انتظار می رود به دلیل برطرف نشدن خطر کرونا تعداد فیلم ها و مهمانان این دوره بسیار کمتر از سال های گذشته باشد.

مقام های رسمی دولت ایتالیا تصمیم گرفته اند ورود شهفرایندان اتحادیه اروپا به کشور چکمه ای قاره سبز از سوم ژوئن بدون احتیاج به قرنطینه شدن آزاد گردد. گرچه فرایند ابتلا به کرونا و مرگ های ناشی از آن نزولی شده اما ایتالیا با رکورد حدود 33 هزار مرگ تا روز شنبه، مرگبارترین کشور جهان پس از آمریکا و بریتانیاست. روز شنبه 120 نفر دیگر در ایتالیا از بیماری کووید-19 از جهان رفتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 373

به "قدیمی ترین جشنواره سینمایی دنیا از شر کرونا در امان ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین جشنواره سینمایی دنیا از شر کرونا در امان ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید