طالبان،پمپئو را به کنگره کشاند

به گزارش رپید دانلود، ایسنا نوشت: کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از مایک پامپئو برای حضور در جلسه ای دعوت به عمل آورد تا او توضیحاتی درباره چگونگی واکنش دولت ترامپ به گزارش های اطلاعاتی مبنی بر پیشنهاد جایزه روسیه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نیروهای ائتلاف در افغانستان ارائه دهد.

طالبان،پمپئو را به کنگره کشاند

به گزارش پایگاه خبری هیل، برگزاری این جلسه تحت عنوان جوایز روسیه علیه نیروهای آمریکایی: چرا دولت واکنش نشان نداده است؟ برای روز پنج شنبه برنامه ریزی شده است.

نام مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در لیست مدعوین واقع شده است. وزارت خارجه و کمیته مجلس نمایندگان آمریکا نگفته اند که آیا پامپئو حضور در این جلسه را تایید نموده است یا خیر. انتظار می رود مایکل مورل، سرپرست سابق سیا در دولت اوباما هم در این جلسه حاضر باشد.

دونالد ترامپ و مقام های آمریکایی کوشش دارند تا گزارش ماه گذشته روزنامه نیویورک تایمز و واشنگتن پست مبنی بر اینکه جامعه اطلاعاتی آمریکا ماه ها پیش به این نتیجه رسید که شاخه ای از سرویس اطلاعات نظامی روسیه به شبه نظامیان تحت حمایت طالبان پیشنهاد داده بود تا در ازای کشتن نیروهای ائتلاف و آمریکا در افغانستان جایزه دریافت نمایند، کم اهمیت نشان دهند.

رئیس جمهوری آمریکا گفته است که این تهدیدات روسیه به گوش او نرسیده بود چون این اطلاعات اعتباری نداشت. با این حال دموکرات ها و جمهوری خواهان به شدت از او انتقاد نموده و خواهان پاسخگویی به این تهدیدها و واکنش دولت او شدند.

وزیر امور خارجه آمریکا هم ادعاهای مرتبط به روسیه را رد نموده و روزنامه نگاران را به اشاعه اطلاعات غلط درباره چنین گزارش های اطلاعاتی متهم نموده و از سیاست دولت آمریکا در قبال روسیه دفاع نموده است.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 437

به "طالبان،پمپئو را به کنگره کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان،پمپئو را به کنگره کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید