کرملین: اقدامات ناتو مغایر با بیانیه هایش درباره از سرگیری مذاکرات با روسیه است

به گزارش رپید دانلود، سخنگوی کرملین امروز (پنج شنبه) تاکید نمود، اقدامات ناتو مغایر با بیانیه هایش درخصوص از سر گیری مذاکرات با روسیه است.

کرملین: اقدامات ناتو مغایر با بیانیه هایش درباره از سرگیری مذاکرات با روسیه است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ناتو روز چهارشنبه بیان کرد، اعتبارنامه هشت تن از اعضای هیئت روسیه که افسران اطلاعاتی اعلام نشده مسکو بودند، باطل شده است.

دیمیتری پسکوف ، سخنگوی کرملین امروز در کنفرانسی خبری گفت: تضاد ملموسی میان بیانیه های نمایندگان ناتو درباره تمایل شان برای عادی سازی روابط با روسیه و اقدامات واقعی شان وجود دارد. بدون شک این اقدامات به ما اجازه نمی دهد درباره احتمال عادی سازی روابط و از سر گیری مذاکرات با ناتو خیال پردازی کنیم. در حقیقت، این چشم اندازها تقریباً به طور کامل ضعیف می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افزایش صادرات گازی روسیه به اروپا ممکن است؛ اما همه چیز به توافق نامه های تجاری بستگی دارد.

پسکوف اضافه کرد: مسیرهای متعددی وجود دارند که به اسم جایگزینی برای ترانزیت اوکراین عمل می نمایند. این مسیرها کاملا کارآمد هستند و پیشرفته تر و بیشتر دوستار محیط زیست محسوب می شوند. به هر حال، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست روز چهارشنبه به این مساله اشاره نمود. بنابراین این احتمال بالقوه وجود دارد. همه چیز به درخواست ها، تعهدات قراردادی و توافقنامه های تجاری بستگی دارد.

سخنگوی کرملین بعلاوه گفت: ارتباطاتی میان روسیه و اوکراین درباره برنامه ملاقات احتمالی ولادیمیر پوتین و وولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین وجود دارد؛ اما تا به امروز طرفین نتوانسته اند به درک درستی از مواضع یکدیگر برسند.

وی اضافه کرد: ما بارها اعلام نموده ایم که درست است که تماس هایی میان دفاتر ریاست جمهوری روسیه و اوکراین وجود دارد؛ اما تا به امروز هیچ آمادگی و درک متقابلی برای تنظیم برنامه یک ملاقات احتمالی وجود نداشته است.

پسکوف در بخش دیگری از سخنانش گفت: پوتین که امروز 69 ساله شد، تماس تلفنی با فومیو کیشیدا، نخست وزیر نو ژاپن برگزار کرد و به او انتصابش را در این سمت تبریک گفت.

وی اضافه کرد: پوتین تبریکاتی را از طرف بسیاری از سران کشورها به مناسبت تولدش دریافت نموده است. شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین پیغام تبریکی را به مناسبت تولد 69 سالگی پوتین ارسال نموده است؛ اما هنوز هیچ پیغام تبریکی از طرف جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و کاخ سفید دریافت ننموده ایم.

پسکوف بعلاوه اشاره نمود که احتمال ملاقات دوجانبه پوتین-بایدن در حاشیه نشست گروه 20 به این امر بستگی دارد که این دو رئیس جمهوری در یک زمان، در یک مکان حضور داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1167

به "کرملین: اقدامات ناتو مغایر با بیانیه هایش درباره از سرگیری مذاکرات با روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: اقدامات ناتو مغایر با بیانیه هایش درباره از سرگیری مذاکرات با روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید