دیپلمات روس: همه اعضای بریکس برابر هستند

به گزارش رپید دانلود، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، تفاوت اصلی بریکس با نهادهای بین المللی غربی را در برابری بین اعضای آن دانست.

دیپلمات روس: همه اعضای بریکس برابر هستند

به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف در صفحه کاربری اش در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) این سوال را مطرح کرد که: تفاوت اصلی نهادهای غربی شامل گروه هفت، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، اتحادیه اروپا و غیره از یک سو و بریکس از سوی دیگر چیست؟

وی اضافه کرد: بریکس، رئیس، داخلی یا خارجی، ندارد. همه اعضای این گروه برابر هستند. آیا می توانید همین را درباره دیگر نهادهای غربی بگویید؟

به گزارش ایرنا، گروه بریکس پنج عضو اصلی شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی دارد.

بزرگ ترین گردهمایی این گروه از 31 مرداد 1402 تا دوم شهریور در منطقه مالی سندتون شهر ژوهانسبورگ مرکز آفریقای جنوبی برگزار شد.

سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی روز پنجشنبه دوم شهریور در این نشست از موافقت گروه بریکس با پیوستن ایران، آرژانتین، عربستان، مصر، امارات و اتیوپی به این بلوک خبر داد.

الحاق ایران به این گروه بازتاب های گسترده ای داشت و نیویورک تایمز آن را پیروزی سیاسی برای ایران توصیف کرد.

مائورو ویرا وزیر امورخارجه برزیل گفت بریکس با اعضای تازه، اهمیت بیشتری در صحنه جهانی می یابد.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که گروه مالی بریکس بدنبال ساز و کار و ابزار پرداخت (تبادلات مالی) مستقل از غرب بوده و گفت و گوها در این زمینه ادامه دارد.

طرح ایجاد گروه بریکس با نزدیکی چهار قدرت مالی در حال ظهور جهان شامل برزیل، روسیه، چین و هند در دوران اوج یکجانبه گرایی آمریکا در اواسط دهه 1990 میلادی شکل گرفت.

سابقه شکل گیری این گروه به سال 2001 باز می گردد و در نهایت گروه بریک در 16 ژوئن 2009 به طور رسمی تاسیس شد و با اضافه شدن آفریقای جنوبی در 21 سپتامبر 2010 نام آن پس از پیوستن این کشور از بریک به بریکس تغییر یافت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1402 بروزرسانی: 6 شهریور 1402 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1616

به "دیپلمات روس: همه اعضای بریکس برابر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: همه اعضای بریکس برابر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید