شوخی لاوروف با ادّعای آمریکا درباره مداخله انتخاباتی روسیه، چین و ایران!

به گزارش رپید دانلود، وزیر امور خارجه روسیه، سخنگوی این وزارتخانه و سخنگوی کرملین، به ادامه اتهامات مطرح شده درباره دخالت در انتخابات آمریکا واکنش نشان داده و حدس و گمان های بدون شواهد منطقی در این رابطه را مورد توجه قرار دادند.

شوخی لاوروف با ادّعای آمریکا درباره مداخله انتخاباتی روسیه، چین و ایران!

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، روز آدینه در کنفرانس مطبوعاتی در خاتمه مذاکراتش با وانگ ایی، وزیر امور خارجه چین، این واقعیت را مورد توجه قرار داد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده که قرار است در ماه نوامبر سال 2020 (آبان ماه) برگزار گردد، سیاستمداران آمریکایی این سئوال را مطرح می نمایند که چه کشوری بیشتر در این فرایند مداخله می نماید: روسیه، چین یا ایران.

لاوروف به شوخی گفت: در این رقابت طبق ارزیابی مقامات آمریکایی، جمهوری خلق چین هنوز برنده است. طبیعتاً ما رنجیده شده ایم که در مقام دوم قرار داریم. ما همواره عادت داریم که اول شویم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تأکید کرد: ما بار ها به همتایان آمریکایی خود پیشنهاد کردیم که در مورد بسیاری از موارد اتهاماتی که کاملاً بی اساس هستند، مکانیزمی برای رایزنی درباره امنیت سایبری از سر گرفته گردد. روسیه برای یک تبادل نظری صادقانه در این زمینه آمادگی دارد، ولی برای این منظور آن ها باید ادعا های خود را به گونه ای تنظیم کنید که بفهمیم چه چیزی در معرض خطر است.

روز آدینه، همچنین، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز اظهارات مقامات واشنگتن درباره دخالت مسکو در انتخابات را یک تهمت عمدی و تلقین خواند. به گفته وی، این اتهامات چیزی جز نشانه ای از قصد آمریکایی ها برای پیروی از خط مشی معمول درباره اتهامات بی اساس نیست.

زاخارووا گفت: ادعا های طولانی و تا حدودی خسته نماینده در رابطه با کوشش برای تضعیف دموکراسی در ایالات متحده، در حال افزایش است.

وی تأکید کرد که مقامات روسیه علاقه ای به دخالت در فرایند انتخابات سایر کشور ها نداشته و بار ها به آمریکایی ها پیشنهاد داده اند که در چارچوب تبادل نظر های محترمانه با روشی آرام و بدون برخورد سیاسی، همه این مسائل آنالیز گردد، ولی جوابی دریافت نشده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز روز آدینه در جمع خبرنگاران اعلام نمود که نتیجه گیری مایکروسافت درباره دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده، بدون ارائه شواهد قابل توجهی است است.

پسکوف یادآور شد: در سال 2016، زمانی که برای نخستین بار مسئله شناسایی گروهی از هکر های روسی اعلام شد، هرگز شاهد استدلال، توجیه یا موضوع قابل فهمی نبودیم که نشان دهد بعضی از سازمان های مرتبط با روسیه، به چنین جرایم اینترنتی دست زده باشند. اکنون نیز مایکروسافت بر چه اساسی معتقد است که این یک گروه هکر روسی، چینی یا ایرانی هستند؟ چرا آن ها به این نتیجه نرسیدند که آن ها هکر های فرانسوی یا لهستانی یا یک گروه استونیایی هستند؟

وی قول داد، در گزارش منتشر شده شواهدی مبنی بر تعلق مجرمان اینترنتی به یک کشور خاص پیدا نمایند، بکرملین درباره این موضوع اظهارنظر خواهد نمود.

در تاریخ 10 سپتامبر (20 شهریور) شرکت مایکروسافت بیانیه ای صادر کرد، مبنی بر اینکه هکر های روسیه، ایران و چین در حملات سایبری به افراد و سازمان های مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آینده در ایالات متحده شرکت داشتند.

علاوه بر این، روز پنج شنبه، وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم هایی علیه سه تبعه روس و یک شهفرایند اوکراینی در رابطه با پفراینده دخالت در انتخابات آمریکا اطلاع داد. در اواخر ماه آگوست نیز نمایندگان کنگره آمریکا بیانیه ای صادر نموده و مدعی شدند که روسیه فعالانه در انتخابات ایالات متحده مداخله می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 542

به "شوخی لاوروف با ادّعای آمریکا درباره مداخله انتخاباتی روسیه، چین و ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوخی لاوروف با ادّعای آمریکا درباره مداخله انتخاباتی روسیه، چین و ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید