بهبودیافتگان کرونایی این عارضه آزاردهنده را تحمل می نمایند

به گزارش رپید دانلود، بسیاری از بهبودیافتگان کرونایی از عوارض طولانی و به جای مانده از این بیماری رنج می برند.

بهبودیافتگان کرونایی این عارضه آزاردهنده را تحمل می نمایند

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از news-medical، بسیاری از افرادی که به کرونا مبتلا شده اند و سپس این بیماری را پشت سر گذاشته اند اکنون از یک عارضه به جای مانده از این بیماری رنج می برند، این عارضه چیزی نیست جز بی خوابی. بی خوابی از عوارض طولانی مدت بیماری کرونا شمرده می گردد.

ویروس کرونا ممکن است در بسیاری از مبتلایان هورمون ملاتونین را تحت تاثیر منفی قرار بدهد.

این هورمون مسئول تنظیم خواب است اما ویروس کرونا این هورمون را با اختلال روبرو می نماید که نتیجه آن بی خوابی است.

ملاتونین نه تنها برای احساس خواب در افراد مهم است بلکه بخشی از کالیبراسیون بدن برای سیستم ایمنی به تعداد می رود و فقدان آن سیستم ایمنی را با ضعف روبرو می نماید. بنابراین این هورمون برای افرادی که به کرونا مبتلا هستند حیاتی به نظر می رسد به خصوص افرادی که به طیف های شدید بیماری مبتلا شده اند. در واقع ملاتونین می تواند باعث گردد ویروس کرونا در بدن فرد به یک بیماری وخیم منجر نگردد.

تحقیقات دیگر در رابطه با هورمون ملاتونین نشان می دهد افرادی که این هورمون را به مقدار کافی در بدن خود دارند کمتر با خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کرونا روبرو می شوند.

پس از تعیین شدن اهمیت هورمون ملاتونین برای بدن حتی مکمل های مربوط به این هورمون بسیار مهم در ایالات متحده آمریکا بسیار بیشتر از قبل تجویز می گردد.

البته بعضی از محققان و پزشکان می گویند ملاتونین هورمونی است که تأثیرات عمیقی روی سیستم عصبی مرکزی دارد و نباید به راحتی آن را مصرف کرد.

در تابستان سال گذشته بود که عبارت COVID-somnia (ترکیب کلمات کووید و اینسومنیا به معنای بی خوابی) برای توصیف حال بعضی از بهبودیافتگانی به کار برده شد که از کم خوابی شدید رنج می بردند.

داده ها از سراسر دنیا نشان داد که بخش عمده ای از مردم در خواب مشکل دارند که عمدتا به علت نگرانی های جدی و طولانی مدت ناشی از بیماری همه گیر ، از جمله نگرانی های مالی و بهداشتی ، و بعلاوه فشار روانی است.

بیماری کرونا سیستم عصبی مرکزی را تحت تأثیر قرار می دهد و علائم زیادی را در افرادی که بهبود یافته اند به وجود می آورد از جمله مه مغزی، به هم خوردن تمرکز ، سردردهای ناتوان نماینده ، ضعف عضلانی و اغلب بی خوابی.

گرچه می توان این فرضیه را داشت که اندازه بالای بی خوابی به استرس و اضطراب ناشی از همه گیری مربوط است اما بسیاری از کسانی که پس از بهبودی از کرونا از بی خوابی رنج می برند سطح قابل توجهی از اضطراب یا نگرانی را گزارش نمی نمایند.

پزشکان تصور می نمایند که بی خوابی بخش از عوارض طولانی مدت است که در نتیجه واکنش خودایمنی طولانی بدن به وجود می آید. بی خوابی حتی در بهبودیافتگانی که به کرونای خفیف هم مبتلا بودند گزارش شده است.

این فرضیه مطرح شده است که علائم پس از بهبودی از کرونا به علت التهاب تصادفی ناشی از بیماری شناخته شده به اسم انسفالومیلیت میالژیک است که به اسم سندرم خستگی مزمن هم شناخته می گردد. این بیماری شامل انواع مختلفی از آسیب سلولی به تعداد می آید و بی خوابی را به وجود می آورد.

متاسفانه آنسفالومیلیت مایالژیک به خوبی درک نشده و به درستی معرفی نمی گردد.

با این حال ، اگرچه چرخه های خواب می توانند در موارد انسفالومیلیت مایالژیک ناراحت نماینده باشند اما دانشمندان شواهدی مبنی بر غیرقابل برگشت بودن آن پیدا نکرده اند.

داشتن خواب کافی ممکن است خطر ابتلا به انسفالومیلیت میالژیک را در پی ابتلا به کرونا به حداقل برساند.

مترجم: هیلدا حسینی خواه

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1070

به "بهبودیافتگان کرونایی این عارضه آزاردهنده را تحمل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبودیافتگان کرونایی این عارضه آزاردهنده را تحمل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید