کشف کلید کوچک جهان در کتابفروشی ها، بیانیه فلسفی ننوشته ام

به گزارش رپید دانلود، حسن گوهرپور شاعر در مصاحبه با خبرنگاران، با اعلام این خبرگفت: کلید کوچک جهان پیش تر قرار بود با نام چهارمحال منتشر شود ولی با این نام به بازار آمد.

کشف کلید کوچک جهان در کتابفروشی ها، بیانیه فلسفی ننوشته ام

وی اضافه کرد: شعرهای این مجموعه، اگرچه به فاصله 11 سال از مجموعه اولم آدم های مثلثی از خیابان ها آمده اند که نشر ثالث در سال 82 آن را چاپ کرد، منتشر شده اند، اما بیشتر محصول سال های 87 به بعد هستند.

این شاعر با اشاره به فاصله ای که در این سال ها بین اولین و دومین مجموعه شعرش افتاده گفت: در این مدت مشغول مطالعه بودم. به واسطه علاقه عمیقی که به فلسفه غرب و حکمت اسلامی داشتم، این سال ها حوزه اصلی علائقم این دو حوزه بود. کارشناسی ام را هم زبان و ادبیات فارسی خواندم و تلفیق این دو فضا در ذهنم اسباب این را فراهم آورد که تلاش کنم درکی از پیرامونم را به نوشتار در آورم.

گوهرپور درباره مجموعه شعر کلید کوچک جهان گفت: کتاب حاوی 45 شعر و تصویر است که تصاویرش، نقاشی هایی با آبرنگ هستند. در این مجموعه در پی یافتن ظرفیت های جدید در زبان نبودم و بیشتر حس و حالم به این می خورد که نسبت خود را با اطرافم ببینم؛ با انسان ها، با طبیعت، با صادر اول یا همان عقل اول اندیشه سینوی (ابن سینایی). در مجموع در این فضا هر چه حس می کردم می نوشتم.

وی در پاسخ به این که آیا فلسفه باعث نشده شعر هایش بیشتر گرایش فلسفی داشته باشند تا شعر، گفت: اتفاقا نکته ای که خیلی روی آن تاکید دارم این است که احساس می کنم باید کلید کوچک جهان اول شعر باشد، من بیانیه فلسفی ننوشته ام، شعر سروده ام. نظریه هم نداده ام، بلکه حس کرده ام، یعنی اطرافم را حس کرده ام.

گوهرپور دارای مدرک کار شناسی ارشد پژوهش هنر است و کتاب اول او در سال 83 کاندید جایزه ادبی کارنامه (شعر ملی ایران) شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 336

به "کشف کلید کوچک جهان در کتابفروشی ها، بیانیه فلسفی ننوشته ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف کلید کوچک جهان در کتابفروشی ها، بیانیه فلسفی ننوشته ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید