کاربردهای درمانی گیاه آلوئه ورا

به گزارش رپید دانلود، آلوئه ورا گیاه مفیدی است که از آن برای رفع کردن بیماری های متعدد استفاده می گردد. قبل از استفاده، برگ آلوئه ورا را خوب بشویید و با چاقو از طول به دو نیم کنید ژل داخل و گوشت آن را در شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید. به گزارش healthnews این گیاه برای درمان زخم کاربرد دارد.

کاربردهای درمانی گیاه آلوئه ورا

کاربردهای درمانی گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاه مفیدی است که از آن برای برطرف کردن بیماری های متعدد استفاده می گردد. قبل از استفاده، برگ آلوئه ورا را خوب بشویید و با چاقو از طول به دو نیم کنید ژل داخل و گوشت آن را در شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید. به گزارش healthnews این گیاه برای درمان زخم کاربرد دارد.

درمان زخم:

*زخم را کاملا تمیز کنید. * قسمتی از ژل آلوئه ورا را روی زخم بمالید. *با باند استریل زخم را پانسمان کنید. زخم زود خوب می گردد. آلوئه ورا خطر بروز عفونت را کاهش می دهد. برای از بین بردن لکه های جزئی به طور روزانه ژل آلوئه ورا را صبح و شب روی لکه بمالید تا لکه ها از بین برود. برای خراشیدگی های دردناک برگ نصف شده آن را روی محل بگذارید و طی 24 ساعت برگ ها را عوض کنید.

سوختگی و آفتاب سوختگی: ژل آلوئه ورا را مستقیم روی سوختگی بمالید.

درمان خانگی برای برطرف سوء هاضمه: روزی 3 بار یک تا 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را بخورید تا روده ها تقویت گردد و روده ها به طور منظم به کار بیفتد.

- پوست به جای مانده پس از گرفتن ژل را در شیشه آب در یخچال قرار دهید.

- هفته ای یک یا دو بار کمی از این آب را مصرف کنید تا عملکرد روده ها منظم گردد.

درمان پوست سر و مو: ژل آلوئه ورا باعث درخشندگی مو می گردد. علاوه بر آن ناراحتی های پوست را هم برطرف می نماید. قبل از خواب موها را با ژل کاملا خیس کنید و صبح بشویید. (توجه داشته باشید هنگام شستن موها کمی کف خواهد نمود.)

درمان آلرژی و جوش: آلوئه ورا به اسم مسکن عمل می نماید، خارش را کاهش می دهد، جوش ها و زخم ها را سریع بهبود می بخشد.

کافی است ژل آلوئه ورا را روی قسمت های مورد نظر بمالید.

بهبود خطوط ناشی از بارداری: ژل را در دوران حاملگی روی پوست بمالید و پس از زایمان این کار را هم ادامه دهید تا مشکل برطرف گردد. (قبل از استفاده از ژل بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.)

درمان آسم: پس از جوشاندن برگ های آن در آب، بخور آلوئه ورا را استنشاق کنید.

حساسیت : برای مطمئن شدن، کمی آب یا ژل این گیاه را به روی پوست دست یا پشت گوش بمالید، در صورت احساس سوزش، از آن برای درمان استفاده نکنید.

هشدار به بیماران دیابتی: خوردن ژل آلوئه ورا محتمل است سبب فراوری انسولین بیشتری به وسیله لوزالمعده گردد. قبل از مصرف خوراکی حتما با پزشک مشورت کنید.

منبع:روزنامه خراسان

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت :hasantaleb

منبع: راسخون
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1152

به "کاربردهای درمانی گیاه آلوئه ورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای درمانی گیاه آلوئه ورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید