چینی ها 44 میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی جذب کردند

به گزارش رپید دانلود، کشورهای آ. سه. آن عظیم ترین سرمایه گذار خارجی چین در سه ماه نخست سال معرفی شدند.

چینی ها 44 میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی جذب کردند

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شین هوا، داده های منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی چین نشان می دهد که سرمایه گذاری خارجی مستقیم در چین در سه ماهه نخست سال جاری به 302.47 میلیارد یوان (44.86 میلیارد دلار) رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 39.9 درصد افزایش نشان می دهد. بخش صنعت با جذب 237.9 میلیارد یوان از کل سرمایه ها، پیروز ترین بخش در جذب سرمایه گذاری خارجی بوده است.

کشورهای عضو اتحادیه آ. سه. آن با مجموع 60 درصد کل سرمایه گذاری ها، عظیم ترین سرمایه گذار خارجی در چین طی این ماه بوده است و پس از این کشورها هم، اتحادیه اروپا هم با 7.5 درصد در رده بعدی قرار گرفته است.

هر چند که کووید-19 در چین تا حد زیادی مهار شده و فرایند بازگشایی کسب و کارها و بازگشت زندگی به شرایط عادی شروع شده است، اما این کشور با بیش از 4600 کشته و 100 هزار مبتلا، کماکان یکی از اصلی ترین کانون های درگیر با این بیماری در سطح دنیا محسوب می گردد.

وانگ شو ون- معاون وزیر بازرگانی چین پیشتر با اشاره به تمایل شرکت های خارجی به گسترش کسب و کار خود در چین، بر تمایل دولت متبوعش در فراهم کردن فضای بهتر برای سرمایه گذاران خارجی تاکید نموده بود.

متوسط سرمایه گذاری خارجی چین در بازه زمانی 1997 تا 2020 معادل 4.58 میلیارد دلار بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سرمایه گذاری 134.96 میلیارد دلاری سال 2018 و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به سرمایه گذاری 1.83 میلیارد دلاری سال 2000 بوده است.

در سال 2020 میلادی کمترین رقم سرمایه گذاری خارجی مربوط به ماه ژانویه با 126.8 میلیون دلار بود.

دولت چین برای سال جاری رسیدن به رشد مالی 6 درصدی را هدفگذاری نموده که به عقیده بسیاری از کارشناسان، رسیدن به این رقم برای اقتصاد چین کار چندان دشواری نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 936

به "چینی ها 44 میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی جذب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها 44 میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی جذب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید