ماجرای شرکت دانش بنیان وزیر علوم که محل دپوی ماشین آلات شد

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگاران، منصور غلامی امروز در رویداد پیوند که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: کلیه مجموعه دانشگاهی کشور اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر نهادهای علمی تولید کنندگان علم هستند.

ماجرای شرکت دانش بنیان وزیر علوم که محل دپوی ماشین آلات شد

وی اضافه نمود: فناوری های حاصل از علم و دانش قطعا راهگشایی برای رفاه، توسعه و امنیت در سطح ملی و جهانی هستند.

وزیر علوم ادامه داد: ما با ارزیابی هایی که داریم می توانیم بگوییم در 42 سال اخیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فرایند رو به شتاب و قابل قبولی را در حوزه های علم و فناوری داشته ایم.

وی با بیان اینکه ما امروز قادریم که در همه حوزه های علمی و فناوری نیروی کارشناس تربیت کنیم، گفت: اما این تربیت نیروی انسانی به این معنا نیست که از روابط بین الملل بی نیاز باشیم، بلکه نیاز است با توسعه تعاملات بین المللی به ارتقاء انتشار علمی کمک کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه اکنون همه استان ها مراکز رشد و پارک های علم و فناوری دارند، گفت: به واسطه این مراکز، صاحبان ایده و فناوران می توانند رشد کنند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد پیوند گفت: در حال حاضر بیش از 200 شتابدهنده در کشور ایجاد شده که می توانند اتصال دهنده مراکز علمی به بخش های اکوسیستم نوآوری کشور باشند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سال 58 حرکت جدی برای شرکتهای دانش بنیان متشکل از فارغ التحصیلان صورت گرفت که پیروز نبود؛ من خودم در سال 68 شرکتی دانش بنیان را راه اندازی کردم که بعد از 3 سال به دلیل مسائل مالی، زمین خورد و اکنون هم محل دپوی ماشین آلات صنعتی است.

وی با بیان اینکه از این رو تامین مالی شرکتها سهم بسزایی در بقای آنها دارد، تاکید کرد: قطعا اقدامات اجرا شده در تقویت اکوسیستم نوآوری کشور، منشأ خیر و برکت برای شرکت های دانش بنیان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در حوزه زیست فناوری هم سرمایه ها و ثروت هایی داریم، زیرا خلقت بشر بر پلتفرم زیست فناوری شکل گرفته و تا پایان بشر هم استفاده از این تکنولوژی مثمر ثمر است، به همین دلیل امیدواریم از این موهبت به خوبی استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1024

به "ماجرای شرکت دانش بنیان وزیر علوم که محل دپوی ماشین آلات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای شرکت دانش بنیان وزیر علوم که محل دپوی ماشین آلات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید