فرهنگ ژاپن ، رسم، رسوم و عادات عجیب ژاپنی ها

به گزارش رپید دانلود، کشور ژاپن یک کشور باستانی منحصر به فرد است؛ فرهنگ، سنت، آداب و رسوم عجیب ژاپنی ها فوق العاده منحصر به فرد هستند. فرهنگ ژاپنی ها، این کشور را به یک مقصد رویایی برای بسیاری از گردشگران تبدیل می نماید. اما اگر در حال برنامه ریزی برای یک سفر به ژاپن هستید یا در خصوص سفری به این کشور در آینده رویا می بافید، بهتر است ابتدا با رسم و رسوم و عادات عجیب ژاپنی ها آشنا شوید و این کشور و مردمش را بیشتر بشناسید. در این مطلب خبرنگاران بعضی از عجیب ترین رسم و رسوم و عادات منحصر به فرد مردم ژاپن را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید :

فرهنگ ژاپن ، رسم، رسوم و عادات عجیب ژاپنی ها

آداب و رسوم عجیب ژاپنی ها: همه تعظیم می نمایند

تعظیم کردن یک رفتار اصلی و اساسی در کشور ژاپن محسوب می شود. این کار احترام به دیگران را نشان می دهد و تنوعی از احساسات مانند قدردانی و عذرخواهی را به نمایش می گذارد. ژاپنی ها بعلاوه برای سلام و احوال پرسی کردن و درخواست لطف و یاری کردن از دیگران تعظیم می نمایند. هر چقدر تعظیم شما عمیق تر باشد، نشان دهنده احترام بیشتر است. بنابراین انواع تعظیم کردن برای استفاده در انواع سناریوهای مختلف وجود دارد.

عادات عجیب ژاپنی ها: بسیاری از مردم ماسک به چهره می زنند

بسیاری از مردم در ژاپن ماسک می پوشند. دلیل اصلی آنها این است که از بینی و دهان خود در برابر ویروس ها و موارد آلرژی زا محافظت نمایند تا سرما نخورند و دچار علائم آلرژی نشوند. گاهی کسانی که سرما خورده اند ماسک می زنند تا سرما خوردگی خود را به دیگران منتقل ننمایند. اخیرا بعضی از مردم ماسک می پوشند تا دیگران چهره آنها را نبینند؛ مثلا خانم هایی که آرایش ندارند ماسک می زنند تا صورتشان تعیین نباشد.

فرهنگ ژاپنی ها: قطار ها و اتوبوس ها به موقع می رسند

در کشور ژاپن، از قطار ها و اتوبوس ها انتظار می رود که دقیقا روی برنامه کار نمایند، مگر این که تصادف یا اتفاق پیش بینی نشده ای اتفاق افتاده باشد. حتی در شهر های بزرگی که برنامه ریزی های زمانی طبق دقیقه تنظیم می شوند، تقریبا تمامی قطار ها به موقع می رسند. وقتی یک قطار دیر می رسد، این که چند دقیقه دیر نموده است اعلام و از رسانه ها پخش می شود و دلیل آن بازگو می شود. در خصوص اتوبوس ها هم، امکاناتی در ایستگاه های اتوبوس، در اینترنت یا اپلیکیشن های موبایل وجود دارند که نشان می دهند اتوبوس ها دقیقا کجا هستند و چه زمان به ایستگاه وارد می شوند.

عادات عجیب ژاپنی ها: افراد بسیار زیادی در قطار می خوابند

در کشور ژاپن، بسیاری از مردم در قطار چرت می زنند. آنها می توانند این کار را انجام دهند؛ زیرا در ژاپن، حتی اگر در منظر عموم بی دفاع به نظر برسید، بسیار بسیار کم اتفاق می افتد که از شما دزدی شود. دلیل اصلی این کار این است که بسیاری از مردم ژاپن، که بخاطر سخت کوش بودن و زحمت کش بودن مشهور هستند، کمبود خواب دارند.

آداب و رسوم عجیب ژاپنی ها: در رستوران ها از شما با آب و حوله داغ پذیرایی می شود

بیشتر رستوران ها به نشانه میهمان نوازی، از مشتریانی که وارد رستوران می شوند با آب و چای پذیرایی می نمایند. بعلاوه بسیاری از رستوران ها اوشیبوری (یک حوله کوچک مرطوب که در آب داغ قرار داده و چلانده شده) به میهمانان خود ارائه می نمایند. در بسیاری از آنها، در فصل تابستان، اوشیبوری سرد و در فصل زمستان، اوشیبوری گرم برای میهمانان آورده می شود که آنها بتوانند در کمال راحتی و آسایش، دستان خود را پاک نمایند.

فرهنگ ژاپنی ها: کپه های نمک در اطراف ورودی ها قرار داده می شوند

اغلب اوقات، در اطراف ورودی ها و سینک های رستوران ها و خانه ها، کپه های نمک دیده می شوند. اهرام مثلثی شکل نمک در بشقاب های کوچک قرار داده می شوند تا انرژی شیطانی و بدشانسی را دور نمایند و خوش شانسی بیافرینند. تئوری های متنوعی در خصوص ریشه این رسم عجیب وجود دارد؛ مانند این که نمک در کشور ژاپن معنای پاکی یا تجدید حیات دارد و به این دلیل در نقاط خاص قرار داده می شود.

عادات عجیب ژاپنی ها: ژاپنی ها هنگام غذا خوردن سر و صدا می نمایند

در کشور ژاپن معمول است که هنگام خوردن سوپ و نودل، سر و صدا نمایند. آنها آنقدر ملچ و مولوچ می نمایند که اگر شما موقع خوردن غذا سر و صدایی از خود در نیاورید، فکر می نمایند از غذا به میزان کافی خوشتان نیامده است. اما حتی در ژاپن هم هنگام خوردن سوپ های سبک غربی اصلا مناسب نیست که از دهانتان صدایی در بیاید. بعلاوه فراوری صدا کردن با قاشق و چنگال و بشقاب و هنگام جویدن، یک عمل بی ادبانه محسوب می شود.

عادات عجیب ژاپنی ها: ژاپنی ها هنگام غذا خوردن کاسه خود را در دست می گیرند

هنگام غذا خوردن با ظروف ژاپنی، طبق استاندارد های اتیکت رفتاری، رسم است که کاسه خود را در دست بگیرید. هر کاسه کوچک که درون آن برنج و غذا های فرعی واقع شده است و از کف دست کوچک تر است می بایست هنگام غذا خوردن در دست گرفته شود. اما بشقاب های مسطح که درون آنها ماهی و سایر اقلام خوراکی وجود دارند می بایست روی میز قرار بگیرند. بعلاوه اگر کاسه از کف دست شما بزرگ تر باشد، تنها اگر یک کاسه حاوی برنج باشد، بهتر است آن را در دست بگیرید.

فرهنگ ژاپنی ها: تخم مرغ به صورت خام خورده می شود

قوانین سختگیرانه ای در خصوص تخم مرغ ها، هم تاریخ مصرف و هم کیفیت آنها، در ژاپن وجود دارند؛ تا تخم مرغ ها آنقدر سالم و ایمن باشند که بتوانند به صورت خام خورده شوند. تخم مرغ در ژاپن به انواع مختلف و متنوع خورده می شود؛ برای مثال روی برنج قرار می گیرد یا به عنوان تزئین غذا استفاده می شود. سوکیاکی که یک غذای مشهور ژاپنی به شمار می رود، گوشتی است که در یک سس خوش طعم و شیرین پخته شده است و معمولا با تخم مرغ خام خورده می شود.

آداب و روم عجیب ژاپنی ها: ژاپنی ها به سبک سیزا روی زمین می نشینند

سیزا Seiza یک نوع نشستن است که شبیه به زانو زدن است و قسمت رویی پاها روی زمین قرار می گیرند. این نوع نشستن، روش رسمی نشستن در ژاپن به شمار می رود و بسیاری از مردم به طور مداوم اینگونه می نشینند. امروزه با معمول شدن سبک زندگی غربی در ژاپن، بسیاری از مردم، بخصوص جوان ها، می گویند با نشستن به سبک سیزا Seiza راحت نیستند؛ اما حتی آنها هم در مناسبت های رسمی، به سبک سیزا Seiza می نشینند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1521

به "فرهنگ ژاپن ، رسم، رسوم و عادات عجیب ژاپنی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ ژاپن ، رسم، رسوم و عادات عجیب ژاپنی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید