غذاهای خوشمزه ژاپن

به گزارش رپید دانلود، برترین غذاهای ژاپن

ژاپن غذاهای خوشمزه ای دارد، بدون شک معروف ترین غذای این سرزمین سوشی است که با طعم خوشمزه و ظاهر زیبای خودش توانسته در سراسر دنیا محبوبیت پبدا کند. اما به غیر از سوچی، ژاپن غذاهای خوشمزه دیگری هم دارد، خبرنگاران در این پست می خواهد شما را کمی با فرهنگ غذایی این ناحیه آشنا کند و تعدادی از خوشمزه ترین غذاهای آنجا را به شما معرفی کند، ما را همراهی کنید.

غذاهای خوشمزه ژاپن

سوشی

برای تهیه سچی برنج را آغشته به سرکه نموده و آن را با غذاهای دریایی ترکیب می کنیم.سوشی انواع مختلفی دارد ولی از نظر مردم منظور از سوشی همان سوشی ادو است که برای تهیه آن بر روی یک قطعه برنجی بیظی شکل، برشی نازک از ماهی می گذارند. آن هایی که ماهی خام دوست ندارند به جای برش ماهی از میگو یا ماهی های گریل شده استفاده می نمایند، رستوران های زیادی در ژاپن وجود دارد که فقط به تهیه سوشی اختصاص دارند اما در رستوران های معمولی می توانید این غذا را مقرون به صرفه تر بخورید.

رامن

رامن در واقع سوپ نودل است و یکی از محبوب ترین غذاهای ژاپنی به شمار میرود، این غذا در قدیم فقط با استخوان مرغ درست می شد ولی امروزه برای تهیه آن از گوشت و غذاهای دریایی هم استفاده می گردد که این کار باعث شده که تنوع زیادی در این غذا ایجاد گردد. معمولا این غذا را با نمک، سس سویا و میسو مزه دار می نمایند اما گاهی طعم کاری هم به کار می رود. در نوع خاصی از رامن سوپ و نودل را جداگانه سرو می نمایند که خوردن اینجوری این غذا هم می تواند جالب باشد.

برنج کاری

شاید وقتی نام کاری را بشنوید یاد هند بیفتید، اما کاری ژاپن از غذاهای خاص و محلی است که از بریتانیا به این کشور آمده است. برای درست کردن این غذا گوشت و سبزیجات مختلف مثل هویج و سیب زمینی را باهم ترکیب نموده و حسابی با کاری مزه دار می نمایند بعد از پختن این مواد آن ها را روی برنج ریخته و می خورند، در ژاپن رستوران های ویژه ای فقط به پختن این غذا اختصاص دارد اما در رستوران های معمولی هم می توانید این غذای خوشمزه و خوشرنگ را پیدا کنید.

تمپورا

برای تهیه تمپورا غذاهای دریایی و سبزیجات را به آرد و تخم مرغ آغشته نموده و آن ها را در روغن زیاد سرخ می نمایند، تمپورا غذای بسیار خوشمزه است که می تواند با ظاهر زیبای خود اشتهای شما را چندین برابر کند، اگر به ژاپن رفتید و خواستید این غذای خوشمزه ژاپنی را امتحان کنید به رستوران های ویژه سرو آن بروید چون خوشمزه تر از رستوران های معمولی هستند.

سوکیاکی

برای تهیه سوکیاکی گوشت و سبزیجات را در قابلمه ای فلزی می پزند، برای درست کردن سس این غذا، سس سویا و شکر را با هم مخلوط می نمایند، این غذا تنوع زیادی دارد و در در منطقه ها مختلف از مواد اولیه متفاوتی استفاده می گردد، گوشت ان غذا خیلی زیاد است و اگر به غذاهای گوشتی علاقه داشته باشید برای شما انتخاب مناسبی است.

یاکیتوری

برای تهیه یاکیتوری مرغ را قطعه قطعه و طعم دار نموده و آن را کباب می نمایند، غذای بسیار خوشمزه ای است و مثل جوجه کباب ما ایرانی هاست فقط مواد طعم دار نماینده آن فرق می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1373

به "غذاهای خوشمزه ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای خوشمزه ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید