23 تا از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کیش

به گزارش رپید دانلود، اگر در پی تجربه ای سفر فوق العاده با صرف هزینه ای معقول در ایران هستید، کیش می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم به معرفی جاذبه های کیش بپردازیم تا در هنگام سفر از معروف ترین جاذبه های تاریخی و تفریحی این جزیره دیدن کنید و سفر خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنید، پس تا سرانجام همراه ما باشید.

23 تا از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کیش

معرفی جاذبه های تاریخی کیش

افراد زیادی با این هدف راهی جزیره می شوند که از جاذبه های تاریخی کیش بازدید کنند، بنابراین برای معرفی جاذبه های کیش با دیدنی های تاریخی این جزیره زیبا شروع می کنیم تا در برنامه سفر خود بازدید از این جاذبه ها را قرار دهید.

1- شهر حریره کیش یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی کیش

برای معرفی اولین و معروف ترین جاذبه تاریخی جزیره کیش، شهر حریره را انتخاب کردیم. این شهر بازمانده آثار تاریخی است که قدمت آن به قرن چهارم تا دهم هجری برمی شود. در حقیقت این شهر قدمتی 800 ساله دارد و با مساحت 120 هکتاری، بسیاری از جاذبه های محبوب جهانگردی کیش را در خود جای داده است.

طبق اطلاعاتی که وجود دارد، باستان شناسان به این نتیجه رسیده اند که شهر حریره در سال های 367 تا 912 از بهترین شهرهای جنوب ایران بوده است. همچنین در دوره ساسانیان و ابتدای دوره اسلامی، یکی از بزرگ ترین مراکز معاملات و مبادلات بین المللی به شمار می رفته است.

مورد عجیبی که در خصوص این شهر باستاتی وجود دارد، حفر کانال های زیرزمینی و چاه های متعدد است که هنوز دلیل حفر این ها مشخص نشده است و همچنان به عنوان راز به جای مانده است. شهر حریره در کنار دیگر جاذبه های معروفی همچون مسجد جامع، خانه اعیانی و تاسیسات آبی قرار گرفته است که می توانید در کنار بازدید از این شهر از دیگر جاذبه ها نیز بازدید کنید.

2- بازدید از آب انبار کیش از جاذبه های تاریخی کیش

یکی دیگر از جاذبه های کیش، آب انبار دوقلوی کیش است که این جاذبه در نزدیکی شهر حریره کیش قرار گرفته است و طراحی آن هر جهانگردی را به یاد بادگیرهای شهر یزد می اندازد.

از آن جایی که در زمان های قدیم آب لوله کشی وجود نداشته است، مردم از آب انبارها برای سرد نگه داشتن آب و دیگر لوازم مورد نیاز خود استفاده می کردند. آب انبار دوقلوی کیش نیز با همین هدف ساخته شده است و بادگیرهای ساخته شده در این منطقه که از منطقه ها کویری ایران الگو برداری شده است، موجب شده آب درون آب انبار خنک باقی بماند.

با این تفاسیر اگر در فصل تابستان به این جزیره سفر کنید، خنکی لذت بخش آن نعمتی خواهد بود تا قدر هوای خنک را بیشتر بدانید.

3- خانه اعیانی کیش

یکی دیگر از تاریخی ترین جاذبه های کیش، خانه اعیانی کیش است که در بخشی از شهر حریره قرار گرفته است. با وجود این که این خانه بسیار مشهور است، اما خیلی به آن توجه نمی شود، ازهمین رو خیلی جهانگردان از وجود این خانه و اسرار پنهان آن آشنایی ندارند.

باستان شناسان از روی معماری به کار رفته در این خانه تشخیص داده اند که قدمت خانه اعیانی کیش به دوره ایلخانیان برمی شود. از طرفی از آن جایی که کاشی کاری های خاص و متفاوتی برای ساخت این خانه به کار رفته است، این چنین برداشت می شود که در زمان های قدیم این خانه متعلق به خانواده اشرفی و سلطنتی بوده است، ازهمین رو به آن خانه اعیانی می گویند. بهتر است این طور بگوییم که کاشی های به کار رفته در ساخت این خانه شبیه به کاشی های تخت سلیمان سلطانیه است، این کاشی ها در آن زمان قیمت بسیار بالایی داشتند و یک کالای وارداتی به حساب می آمدند، در نتیجه صاحب خانه اعیانی یکی از افراد ثروتمند آن زمان بوده است.

معماری این خانه قدیمی که از دوره ایلخانیان به جای مانده است، کننده ای از معماری قدیم اصفهانی است. آثار مختلفی از این خانه به جای مانده است که طبیعتا برای علاقه مندان به تاریخ و جاذبه های تاریخی مجذوب کننده خواهد بود.

4- روستای باغو کیش

یکی دیگر از جاذبه های کیش که باید از آن بازدید کنید، روستای باغو کیش است. طبق اطلاعاتی که موجود است، نام این روستا از نام یک زن 100 ساله گرفته شده است که در زمان تصرف جزیره در دست پرتغالی ها، در این روستا زندگی می کرده است و مردم روستا نیز به نشانه ادای احترام نام باغو را برای روستا انتخاب کرده اند.

اگر از این روستا بازدید کنید می توانید شرایط زندگی اولین ساکنان جزیره را به خوبی شاهد باشید. امکانات این روستای معروف در جزیره زیبای کیش تقریبا نزدیک به صفر است، اما همین اصیل بودن سبک زندگی سبب شده که جهانگردان زیادی از سراسر دنیا از این روستا بازدید کنند.

آثار تاریخی زیادی در این روستا وجود دارد، برای مثال مسجد النبی که ساخت آن به دوره 981 هجری برمی شود. همچنین درختان لور از جاذبه های طبیعی این روستای تاریخی به حساب می آیند که مجذوب کنندهیت خاص خود را برای جهانگردان دارند. علاوه براین غذاهای محلی، صنایع دستی و جشن های محلی برای جهانگردان بسیار قابل توجه است.

برای دسترسی به این روستا دو مسیر پیش روی تان واقع شده است. اولین مسیر این که می توانید به سمت میدان غروب بروید و پس از آن به سمت جاده روستای باغو حرکت کنید. مسیر دوم این که می توانید از بزرگراه خلیج فارس به سمت روستای تاریخی باغو حرکت کنید.

5- خانه مردم شناسی بومیان

خانه بومیان یکی دیگر از تاریخی ترین جاذبه های کیش است؛ چراکه قدمت فرهنگ، تاریخ و صنایع دستی آن به 200 سال پیش برمی شود و اگر به تاریخ علاقه مند هستید، بازدید از این خانه را در اولویت قرار دهید.

همان طور که می دانید به دلیل رشد مالی، دیگر از سبک زندگی قدیمی خبری نیست، اما برای افرادی که در پی آشنایی با سبک زندگی بومیان جزیره کیش هستند، خانه مردم شناسی بومیان کیش از آن فضاهایی است که این فرصت را در اختیار افراد علاقه مند قرار می دهد.

این خانه در گذشته متعلق به یکی از تجار بود که به تجارت مروارید مشغول بوده است، به طوری که یکی از بزرگ ترین لنج های جزیره کیش در 80 سال گذشته متعلق به این فرد بود.

یکی از مجذوب کنندهیت های بازدید از این جاذبه تاریخی این است که می توانید با بازدید از این خانه قهوه و خرمای اصیل جنوبی را امتحان کنید و خاطره متفاوتی از بازدید از جاذبه های گردشکری جزیره برای خود رقم بزنید.

6- بازدید از شهر زیرزمینی کیش از معروف ترین جاذبه های کیش

شهر زیرزمینی کیش از معروف ترین جاذبه های تاریخی کیش است. ساختار مرجانی این شهر آن را به یک مورد متفاوت تبدیل کرده است. جریان آب شیرین، هوای خنکی که در این شهر زیر زمینی وجود دارد در کنار فسیل هایی با قدمت بسیار زیاد از جمله ویژگی هایی است که می تواند یک جاذبه را برای جهانگردان خاص کند.

آبی که در این شهر زیر زمینی جاری است از جمع شدن بارش های فصلی سرچشمه می گیرد. مرجان هایی که در طول جریان آب قرار دارند، سبب تصفیه آب می شوند، در نتیجه می توانید با خیال راحت از آب شیرینی که در سطح شهر جاری است میل کنید.

بازسازی و بازسازی شهر زیرزمینی کیش از سال 78 شروع شده است و از آن زمان به بعد موزه، بازارچه های محلی و رستوران های متفاوتی در حوالی این شهر تاریخی ساخته شده است که تجربه ای سفر متفاوت را برای جهانگردان به همراه می آورد.

کاریزها گذرگاه های عبور آب هستند تا هدایت آب در مسیری مشخص صورت بگیرد. ارتفاع کاریزها 45 متر و طول آن 15 کیلومتر است که در نوع خود واقعا خارق العاده به نظر می رسد. در بدو ورود به این شهر زمینی اولین چیزی که توجه تان را جلب می کند سقف بلند 8 متری آن است که از سنگواره ، صدف و مرجان تشکیل شده است. مرجان هایی که در سقف کاریز واقع شده است قدمتی بین 260 تا 560 میلیون ساله دارند.

این شهر زیرزمینی همچنین به عنوان بزرگ ترین قنات آب شیرین موجود در ایران شناخته می شود که 10 هزار مترمربع مساحت داشته است و دارای عمق 16 متری است. در نتیجه برای رسیدن به این شهر باید 16 متر پایین بروید. در حالی که از پله های پایین می روید از قلم نیاندازید که دیوارها و سقف را دیدن کنید؛ چراکه پوشیده از انواع صدف های زیبا است.

7- بازدید از مسجد ماشه

قدمت مسجد ماشه به دوره قاجار برمی شود، ازهمین رو در فهرست جاذبه های تاریخی جزیره کیش قرار می گیرد. این مسجد با قدمت 120 ساله در کنار معماری متفاوت و خیره کننده به یکی از جاذبه های جهانگردی تبدیل شده است و بسیاری از جهانگردانی که به کیش سفر می کنند، بازدید از این جاذبه را در برنامه سفر خود قرار می دهند.

8- جزیره هندورابی

طبیعتا با وجود ساخت وسازهای جدیدی که در جزیره کیش انجام گرفته است، دیگر نباید انتظار یک طبیعت بکر و دست نخورده را داشته باشید، اما جزیره هندورابی از جمله جاذبه های کیش است که همچنان طبیعت بکر خود را حفظ کرده است.

از آن جایی که در سال های 908 هجری، جزیره کیش تحت سلطه پرتغالی بود، آثار زیادی وجود دارد که حضور آن ها را به خوبی نشان می دهد. در واقع در زمان های قدیم جزیره هندورابی به عنوان پایگاه لشکری و تجاری پرتغالی ها بود و آثار به جای مانده برای افراد علاقه مند به حوزه های تاریخی بسیار جالب توجه خواهد بود. برای رسیدن به جزیره هندورابی و بازدید از جاذبه های تاریخی آن باید از کشتی های مسافربری استفاده کنید.

9- درخت سبز، کهنسال ترین درخت سبز کیش

درخت سبز یکی دیگر از جاذبه های تاریخی کیش است که در نزدیکی شهر حریره واقع شده است. این درخت به عنوان کهنسال ترین درخت سبز کیش به شمار میرود که تقریبا سن آن را بین 500 الی 600 سال تخمین زده اند.

برخی از مردم محلی و حتی جهانگردان معتقد هستند که اگر پارچه ای به این درخت ببندند، آرزوهای شان برآورده می شود. بنابراین در زمان بازدید از درخت از پارچه های رنگی گره خورده به آن تعجب نکنید.

10- کشتی یونانی، معروف ترین جاذبه تاریخی و دیدنی کیش

اگر قرار باشد معروف ترین جاذبه تاریخی کیش را در این فهرست مشخص کنیم، بدون تردید کشتی یونانی خواهد بود. کمتر کسی وجود دارد که تا به حال نام این کشتی به گوشش نخورده باشد، همان طور که نام این کشتی مشخص است، به کشور یونان تعلق دارد و در سال 1345 در نزدیکی روستای باغو به دلایل نامعلومی به گل نشست و با وجود تلاش های بسیار عملیات نجات کشتی پیروز آمیز نبود. در نتیجه کاپیتان و سرنشینان تصمیم می گیرند از آن خارج شوند و آن را در نزدیکی ساحل کیش به یادگار بگذارند.

کشتی یونانی یکی از محبوب ترین جاذبه های کیش است، اما به دلیل قرار گرفتن در معرض آب و همچنین تابش روزانه نور خورشید، رفته رفته کشتی در حال تخریب است و شاید دیگر خیلی از عمر مفید آن باقی نمانده باشد. از طرفی به این دلیل که صرفه مالی برای نگهداری کشتی وجود ندارد، سازوکاری برای حفظ آن صورت نمی گیرد. در نتیجه اگر نمی خواهید یکی از لوکشین های مجذوب کننده را در کیش از دست دهید، سریع تر برنامه ای برای سفر خود به این جزیره زیبا ترتیب دهید.

در صورت سفر به جزیره کیش و بازدید از کشتی یونانی، سعی کنید در هنگام غروب از این جاذبه دیدن کنید تا بتوانید تصاویر زیبایی را در هنگام غروب خورشید در نزدیکی کشتی یونانی ثبت کنید.

معرفی جاذبه های جهانگردی و دیدنی کیش

تا این بخش از مطلب به معرفی تاریخی ترین جاذبه های کیش پرداختیم، اما طبیعتا جاذبه های جزیره کیش تنها به این موارد خلاصه نمی شود.

حتما می دانید که از دیدگاه جهانگردان فصل پاییز و زمستان یکی از فصل های محبوب به شمار می رود؛ چراکه هوای معتدل و بی نظیر آن سبب می شود که در کنار تجربه تفریحات آبی از دیگر جاذبه های جهانگردی نیز بازدید کنید. ازاین رو برای آشنایی با جاذبه های دیدنی کیش توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کنیم.

11- دره پرتغالی ها

در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم که از زمانی که جزیره کیش تحت تصرف پرتغالی ها بود، آثار زیادی برجای مانده است. یکی از جاذبه های دیدنی کیش که در شمال جزیره واقع شده است به دره پرتغالی ها معروف است.

به دلیل وجود جریان آب های سطحی، منطقه ای بکر و سرسبز را شاهد هستید که برای افراد علاقه مند به طبیعت، یک انتخاب مجذوب کننده به شمار می رود. ازهمین رو، دره پرتغالی ها به عنوان یکی از دیدنی ترین جاذبه های کیش معرفی می شود.

12- جاذبه دیدنی پایاب کیش

برای معرفی یکی دیگر از جاذبه های کیش ابتدا اجازه دهید که بگوییم پایاب چیست. پایاب در واقع به کانال یا دهلیز با شیب تند گفته می شود که در کنار چاه های آب قرار می گیرد و مردم می توانستند از طریق چند پله آن به سطح آب قنات در زیرزمین برسند.

جاذبه دیدنی پایاب کیش، قدمتی 2000 ساله دارد و بعد از بازسازی و بازسازی های فراوان در طی چندین سال گذشته، در حال حاضر شرایط بازدید از آن مهیا شده است.

13- قلعه جنی کیش

اگر به مکان هایی با تاریخچه مرموز و پررمزوراز علاقه مند هستید، قلعه جنی کیش همان جایی است که باید بازدید از آن را در برنامه خود قرار دهید. البته این قلعه در نگاه اول با دیگر قلعه ها هیچ تفاوتی ندارد، اما اگر به صحبت های افراد بومی این منطقه گوش دهید و درباره حوادث گذشته این قلعه بدانید، نظرتان کاملا تغییر پیدا خواهد کرد.

این قلعه در زمان های قدیمی یک پاسگاه بوده است و سربازان زیادی در آن جا خدمت می کرده اند. از آن زمان گزارش های زیادی مبنی بر وجود اجنه و رخ دادن وقایع عجیب و غریب پخش شده است. بعد از این که چندین سرباز جان خود را در این قلعه از دست دادند دیگر هیچ کسی حاضر به خدمت در این قلعه نشد، در نتیجه پاسگاه را تخلیه کردند، اما همچنان داستان های متفاوتی در خصوص شرایط و فضای قلعه مطرح می شود.

14- موزه خلیج فارس

اگر به صنایع دستی و هنر علاقه مند هستید، از موزه خلیج فارس بازدید کنید. چراکه این موزه یکی دیگر از بهترین جاذبه های کیش به شمار می رود. این موزه با مساحت 3620 متری، شما را با بهترین و به روزترین صنایع دستی و آثار هنری آشنا می کند.

15- باغ پرندگان کیش

باغ پرندگان کیش نیز یکی دیگر از جاذبه های دیدنی و جهانگردی در کیش به شمار می رود. در این باغ می توانید تنوعی از 50 گونه مختلف از پرنده را شاهد باشید که از سرتاسر دنیا جمع آوری شده اند تا در معرض بازدید عموم مردم قرار بگیرند.

16- اسکله تفریحی کیش

برای تجربه یک قدم زدن عاشقانه در ساحل و عکاسی، رفتن به اسکله تفریحی کیش یک پیشنهاد فوق العاده به شمار میرود، به خصوص اگر به دریا و ساحل علاقه مند باشید. بنابراین زمانی از سفر به جزیره کیش را به بازدید از اسکله اختصاص دهید و گرفتن عکس های یادگاری را از خاطر نبرید.

17- پارک دلفین های کیش

یکی از محبوب ترین جاذبه های تفریحی و جهانگردی کیش به خصوص برای بچه ها، پارک دلفین های کیش است. از آن جایی که پارک دلفین ها به باغ پرندگان نزدیک است، می توانید در یک روز از دو مورد از معروف ترین جاذبه های کیش بازدید کنید.

درست است که این پارک به پارک دلفین ها مشهور است، اما از دیگر پستانداران دریایی نیز در آن نگهداری می شود که می توانید با بازدید از این پارک، از آن ها بازدید کنید.

18- نمایشگاه خزندگان از جاذبه های دیدنی کیش

جزیره کیش سرشار از جاذبه های طبیعی و منحصربه فرد است، ازهمین رو جوابگوی هر نوع سلیقه ای و خواسته ای خواهد بود. اگر به دیدن خزندگان مختلف و دریافت اطلاعات در خصوص آن ها علاقه مند هستید، از نمایشگاه خزندگان که یکی از جاذبه های محبوب است بازدید کنید، با رفتن به این نمایشگاه با بیشتر از 100 خزنده از خانواده مارها آشنا خواهید شد. خزندگانی از قبیل مارهای بزرگ بوآ، پیتون آفریقا و آمازون، سوسمار ایگوانا ماداگاسکار، عقرب سیاه امپراتور آفریقا، مار پرنده تایلند، عنکبوت های بزرگ و پرنده خوار برزیلی در این نمایشگاه نگهداری می شوند. برای رفتن به این نمایشگاه باید به خیابان فردوسی در نزدیکی پارک آهوان بروید.

19- مجموعه مارینا کیش

خیلی از افرادی که به جزیره کیش سفر می کنند، در پی تجربه ای سفری لوکس و لاکچری هستند، برای این گروه از افراد استفاده از خدمات مجموعه مارینا کیش را توصیه می کنیم. با بازدید از این مجموعه می توانید فرصت استفاده از کشتی های تفریحی لوکس را در کنار دیگر امکانات و تجهیزات جهانگردی جزیره در اختیار داشته باشید. البته به این موضوع دقت داشته باشید که خدمات ارائه شده از طریق این مجموعه در سطح بالا در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می گیرد، در نتیجه هزینه بالایی را به خود اختصاص می دهد و امکان دارد در افزایش هزینه های سفر به جزیره کیش تاثیرگذار باشد.

20- آکواریوم کیش

در نزدیکی دلفیناریوم کیش جاذبه جهانگردی دیگری از کیش قرار گرفته است که از آن با نام آکواریوم کیش یاد می شود. در این آکواریوم نزدیک به 70 گونه ماهی و 100 نوع خزنده نگهداری می شود. اگر به موجودات آبزی علاقه مند هستید بازدید از این آکواریوم را از دست ندهید.

21- مسیر دوچرخه سواری در کیش

مسیر دوچرخه سواری کیش برای علاقه مندان به دوچرخه سواری یک انتخاب عالی به شمار می رود، در نتیجه می توانید بدون هیچ محدودیت سنی از دوچرخه سواری در هوای تمیز کیش لذت ببرید. این پیست تقریبا طول 92 کیلومتری دارد و اگر بخواهید تمام آن را با دوچرخه طی کنید، تقریبا 4 الی 5 ساعت از وقت شما را می گیرد، اما با این کار می توانید کل جزیره را دور بزنید و از معروف ترین جاذبه های کیش بازدید کنید.

22- قلعه وحشت کیش

اگر می خواهید در سفر به جزیره کیش، آدرنالین خونتان افزایش پیدا کند، بازدید از قلعه وحشت کیش را از خاطر نبرید. با ورود به قلعه وحشت باید بتوانید در عرض 7 دقیقه، راه خروج را پیدا کنید، در حالی که اتفاقات ترسناکی در طول مسیر برای تان رخ می دهد.

23- مرکز فلای دامون

پرواز یکی از آرزوهای انسان از گذشته تا به امروز بوده است، اگر تا به امروز این حس را تجربه نکرده اید، در کیش این فرصت را خواهید داشت تا بتوانید با استفاده از شبیه سازها، این حس را تجربه گر باشید. بنابراین کافی است به مرکز فلای دامون بروید و از خدمات این مجموعه برای تجربه پرواز دلنشین بهره بگیرید.

سخن نهایی

تعداد جاذبه های کیش بسیار بیشتر از این موارد است، اما ما در این مطلب سعی کردیم به معرفی بهترین ها بپردازیم تا بتوانید در برنامه سفر خود بازدید از آن ها را قرار دهید. همان طور که اشاره کردیم در فصل های سرد سال تعداد بیشتری جهانگرد از این جزیره زیبا بازدید می کنند؛ چراکه هوا خنک است و می توانند در کنار بازدید از جاذبه های دیدنی کیش، لذت انجام تفریحات آبی را نیز تجربه گر باشند.

خبرنگاران سال های زیادی در زمینه جهانگردی فعالیت می کند و برای افراد علاقه مند امکان سفر به این جزیره را با هزینه ای معقول فراهم کرده است. شما می توانید با استفاده از تورهای جهانگردی کیش که از طریق خبرنگاران ارائه می شود، از بسیاری از جاذبه های تاریخی و جهانگردی کیش بازدید کنید. اگر در پی رزرو تور هستید، می توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن خبرنگاران اقدام کنید و با مراجعه به بخش تورهای جهانگردی، تور مدنظر خود را خریداری کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1518

به "23 تا از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 تا از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید