فؤاد حسین: داعش با قدرت در بعضی مناطق عراق جولان می دهد

به گزارش رپید دانلود، وزیر خارجه عراق مدعی شد که این کشور به تنهایی قادر به مقابله با ناامنی نیست و همچنان به یاری های خارجی احتیاج دارد.

فؤاد حسین: داعش با قدرت در بعضی مناطق عراق جولان می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق امروز (پنج شنبه) در واکنش به انفجار تروریستی در بغداد که ده ها کشته و زخمی برجا گذاشت، گفت که تنش در منطقه بر شرایط داخلی عراق نیز تأثیر گذاشته است.

او به شبکه الجزیره گفت که تروریست های داعش همچنان با قدرت در بعضی مناطق عراق جولان می دهند و عراق توانایی مقابله با بحران ها را به تنهایی ندارد و نیازمند حمایت خارجی است.

فؤاد حسین در بخش دیگری از سخنان خود گفت به نفع عراق است که روابط خوبی با ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس داشته باشد و بحران میان ایران و این کشورها تأثیر منفی بر عراق گذاشته است.

دو انفجار انتحاری امروز در بازاری در مرکز بغداد تا کنون 28 کشته و 88 زخمی بر جا گذاشته است و امکان افزایش تلفات وجود دارد.

سخنان وزیر خارجه عراق در مورد لزوم ادامه یاری های خارجی برای حفظ امنیت این کشور، یک روز پس از ورود جو بایدن به کاخ سفید ایراد می گردد. آمریکا ائتلاف جهانی ضد داعش را در عراق رهبری می نماید و همزمان گروههای مقاومت و مجلس عراق خواهان خروج این نیروها هستند.

درخواست فؤاد حسین برای حمایت خارجی و سخن از عدم توانایی نیروهای امنیتی و نظامی این کشور، می تواند به اختلافات و بحران داخلی این کشور بیش از پیش دامن بزند.

در این راستا صباح العکیلی کارشناس امنیتی عراق امروز گفت که جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا تا به امروز موضع خود درباره پرونده عراق و حضور نظامیان آمریکایی در این کشور را اعلام نکرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 779

به "فؤاد حسین: داعش با قدرت در بعضی مناطق عراق جولان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فؤاد حسین: داعش با قدرت در بعضی مناطق عراق جولان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید