روسیه و آ سه آن اولین رزمایش دریایی خود را در جنوب شرق آسیا برگزار می نمایند

به گزارش رپید دانلود، نماینده دائم روسیه در انجمن ملل جنوب شرق آسیا(آ سه آن) از برگزاری اولین رزمایش دریایی مشترک میان دو طرف در اوایل دسامبر اطلاع داد.

روسیه و آ سه آن اولین رزمایش دریایی خود را در جنوب شرق آسیا برگزار می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نماینده دائم روسیه در سازمان آسه آن در جنوب شرق آسیا از برگزاری اولین رزمایش مشترک نیروی دریایی این کشور با اعضای این سازمان در شرق آسیا اطلاع داد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، الکساندر ایوانف گفت: این رزمایش اوایل ماه دسامبر 2021 در آبهای اندونزی در شمال جزیره سوماترا برگزار خواهد و سه روز به طول خواهد انجامید.

وی شرح داد، ناو بزرگ ضد زیردریایی ادمیرال پانتلیف در این رزمایش مشارکت می نماید. این رزمایش با هدف تقویت عملکرد نیروی دریایی روسیه و کشورهای عضو آسه آن و در راستای تضمین آزادی دریانوردی تجاری و کشتیرانی در آبهای منطقه برگزار خواهد شد.

ایوانف اضافه نمود، این رزمایش در دو مرحله مجازی و دریایی برگزار می گردد و پرابو سابیانتو وزیر دفاع اندونزی فرماندهی برگزاری آن را بر عهده دارد.

روسیه و آسه آن چهارمین دور گفت وگوهای خود را به صورت ویدئو کنفرانسی در روز 28 اکتبر گذشته برگزار کردند. این نشست به مناسبت سی امین سالگرد روابط میان مسکو و سازمان آسه آن انجام شد و طی آن اسنادی در زمینه تقویت روابط میان دو طرف به امضا رسید. در همین نشست رهبران دو طرف تصمیم به برگزاری اولین رزمایش مشترک روسیه و کشورهای عضو آسه آن گرفتند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی سخنرانی در این نشست گفت که فدراسیون روسیه و اعضای آ سه آن مواضع مشابهی در خصوص مسائل کلیدی جهانی دارند.

پوتین در این رابطه گفت: روسیه و کشورهای آ سه آن از بسیاری جهات مواضع مشابهی در خصوص مسائل کلیدی جهانی و منطقه ای دارند. آنچه مهم است این است که همه ما از همکاری برابر و سودمند متقابل در منطقه وسیع آسیا و اقیانوسیه حمایت کنیم.

منطقه شرق آسیا منطق فعالیت ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکاست و حضور ناوهای نیروی دریایی این کشور در منطقه ها مختلف آسیا-اقیانوسیه تنشهایی را میان آمریکا-چین و کشورهای دیگر به وجود آورده است.

کشورهای عضو آ سه آن شامل برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام هستند و روسیه عضو شریک این انجمن است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1248

به "روسیه و آ سه آن اولین رزمایش دریایی خود را در جنوب شرق آسیا برگزار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و آ سه آن اولین رزمایش دریایی خود را در جنوب شرق آسیا برگزار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید