سفیر یمن: شورای ریاستی، هیچ مشروعیتی ندارد

به گزارش رپید دانلود، سفیر یمن در جمهور اسلامی ایران گفت که اگر نیت طرف مقابل صادقانه باشد، این آتش بس می تواند روزنه ای برای آتش بس، برطرف کامل محاصره و انتها اشغالگری باشد.

سفیر یمن: شورای ریاستی، هیچ مشروعیتی ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در جمهور اسلامی ایران تأکید کرد که با طرف ایرانی، لزوم پایبندی به آتش بس در این کشور از سوی کشورهای ائتلاف متجاوز تأکید نموده است.

الدیلمی به شبکه المسیره گفت: اگر نیت طرف مقابل صادقانه باشد، این آتش بس می تواند روزنه ای برای آتش بس، برطرف کامل محاصره و سرانجام اشغالگری باشد.

وی تأکید کرد: به آنچه سید حسن نصرالله گفت و موضع ایران در وین و در جریان مذاکره با عربستان اشاره و تأکید می کنم که مسئله یمن باید با یمنیها و در صنعاء آنالیز گردد.

این دیپلمات یمنی خاطر نشان کرد: اقدام اخیر عربستان برای تشکیل یک شورا که هیچ مشروعیتی ندارد، تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر این مسئله است که تجاوز [علیه یمن] از سوی عربستان و آمریکاست.

منظور الدیلمی، شورای ریاستی است که در نشست اخیر ریاض، تشکیل شد. پیش از این نشست، عربستان، عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن را برکنار کرد.

مذاکرات ریاض، به بهانه حل بحران یمن از چهارشنبه گذشته در عربستان سعودی شروع شد و شامگاه پنجشنبه با صدور بیانیه سرانجامی، به کار خود سرانجام داد. نتیجه این نشست این بود که هادی با فشار عربستان، قدرت خود و معاونش را به این شورا واگذار کرد و شورای ریاستی تشکیل داد.

ریاض نیز بلافاصله، حمایت کامل خود را از شورای رهبری ریاست جمهوری و نهادهای پشتیبان آن برای اجرای سیاست ها و طرح های ابتکاری فعال برای تحقق امنیت و ثبات در جمهوری یمن و سرانجام بخشیدن به بحران اظهار داشت.

مسئله بعدی که در این بیانیه، تصریح شد، مداخله در امور داخلی یمنبود؛ به نحوی که در آن ادعا شد که آینده یمن، با آینده شواری همکاری خلیج [فارس] گره خورده است.

این در حالی است که محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به نشست ریاض تأکید کرد که هر گونه فعالیت خارج از مرزهای یمن، عبارت است از نمایشهای طنز و بازیهای سرگرم کننده ای که کشورهای ائتلاف متجاوز انجام می دهند(جزئیات بیشتر).

این در حالی است که عربستان تمامی سرنموده های نظامی، قبیله ای یا رهبران سیاسی را کنار گذاشت که از سیاست ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در یمن انتقاد نموده بودند و در مقابل از کسانی دعوت کرد که بیشترین وفاداری را به سیاستهای این کشور داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1383

به "سفیر یمن: شورای ریاستی، هیچ مشروعیتی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر یمن: شورای ریاستی، هیچ مشروعیتی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید