دولت ارمنستان 10 رهبر مخالف را دستگیر کرد

به گزارش رپید دانلود، سازمان پیگیری قضایی ارمنستان خاطرنشان کرد که پلیس ایروان ده تن از رهبران مخالفان دولت را به خاطر ساماندهی تظاهرات اخیر در این کشور دستگیر کرد.

دولت ارمنستان 10 رهبر مخالف را دستگیر کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

سازمان پیگیری قضایی ارمنستان روز پنجشنبه در بیانیه خود با اشاره به دستگیری 10 نفر از رهبران مخالفان دولت ارمنستان، اعلام نمود که این افراد در سازماندهی و برگزاری اجتماع اعتراضی مخالفان دولت در ایروان نقش داشتند.

آرتور وانتسیان رئیس سابق سازمان امنیت ارمنستان و رهبر حزب میهن در بین افراد دستگیر شده است که روز گذشته توسط ماموران پلیس بازداشت شد.

وی مظنون به تحریک مردم و برگزاری اجتماع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس ارمنستان است.

ادوارد شارمازانوف معاون سابق مجلس ارمنستان هم دیروز به اتهام برگزاری اجتماع غیرقانونی توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.

در همین حال آرتسویک میناسیان سخنگوی حزب داشناکسوتیون امروز گفت که مخالفان دولت ارمنستان امروز (پنجشنبه) راهپیمایی خواهند کرد و در آن خواهان برکناری نیکول پاشینیان از مقام نخست وزیری ارمنستان خواهند شد.

مخالفان دولت ارمنستان روز گذشته برای کناره گیری نیکول پاشینیان از مقام نخست وزیری ارمنستان ضرب الاجل مشخص نموده بودند.

از خبرگزاری ریانووستی، شرکت کنندگان در اعتراضات در ایروان پایتخت ارمنستان به پاشینیان مهلت دادند تا ساعت 24 روز چهارشنبه از مقام خود کناره گیری کند.

مخالفان دولت ارمنستان خواهان خروج این کشور از توافقنامه صلح قره باغ شده و این توافق را مغایر با مصالح و منافع ارمنستان خوانده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بامداد سه شنبه در بیانیه ای گفت: براساس توافقنامه امضا شده بین سه طرف، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در مواضع خود متوقف و نیروی حافظ صلح فدراسیون روسیه در امتداد خط تماس در قره باغ و جمهوری ارمنستان مستقر می گردد.

همچنین آوارگان و پناهندگان به خاک قره باغ و مناطق مجاور تحت کنترل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بر می گردند و تبادل اسرای جنگی، سایر افراد بازداشت شده و اجساد کشته شدگان انجام می گردد.

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 6 مهرماه گذشته شروع شده است و به رغم این که با دخالت میانجیگران بین المللی 3 بار توافق آتش بس میان دو طرف حاصل شده، این درگیری ها بیش از یک ماه بود که همچنان با شدت ادامه داشت. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 588

به "دولت ارمنستان 10 رهبر مخالف را دستگیر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ارمنستان 10 رهبر مخالف را دستگیر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید