خبرنگاران پوتین با اردوغان درباره اوضاع قره باغ گفت وگو کرد

به گزارش رپید دانلود، مسکو - خبرنگاران - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگویی تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود، با وی در مورد اوضاع قره باغ مذاکره کرد.

خبرنگاران پوتین با اردوغان درباره اوضاع قره باغ گفت وگو کرد

جهت دریافت خدمات نکات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز شنبه در بیانیه ای گفت: در گفت وگوی تلفنی پوتین و اردوغان به تفصیل درباره اوضاع منطقه مناقشه قره باغ گفت و گو و گفتگو شد.

در ادامه بیانیه آمده است: رئیس جمهوری روسیه، همتای ترکیه ای خود را از تماس های تلفنی اش با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان آگاه کرد.

این تماس ها برای جستجوی حالت های برای توقف اقدامات جنکی و یافتن راهکار سیاسی-دیپلماتیک برای مناقشه قره باغ اجرا شده است.

دو طرف بر آمادگی برای همکاری به منظور دستیابی به راهکار صلح آمیز برای حل مناقشه قره باغ تاکید کردند.

بر اساس اطلاعات پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین در اول و دوم نوامبر (11 و 12 آبان) به ترتیب با نیکول پاشینیان نخست وزیر جمهوری ارمنستان و الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان مکالمه تلفنی داشت و مسائل مربوط به حل و فصل مناقشه قره باغ به طور کامل مورد بحث نهاده شد.

این پنجمین گفت وگوی پوتین با سران باکو و ایروان از زمان بروز مناقشه جدید در قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بود.

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 6 مهرماه گذشته شروع شده است و برغم این که با دخالت میانجیگران بین المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواهان سرانجام اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق مشخص سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در منطقه قره باغ شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 606

به "خبرنگاران پوتین با اردوغان درباره اوضاع قره باغ گفت وگو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوتین با اردوغان درباره اوضاع قره باغ گفت وگو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید