داروی کرونای بومی جلوی مرگ و میر روزانه را می گیرد ، 2 میلیون دوز از داروی کرونا امحا شده است

به گزارش رپید دانلود، مطرح شدن بحث ساخت داروی کرونا در ایران در صحن علنی مجلس بحث و جدل های بسیار زیادی را رقم زد. اکنون این ادعا که از سوی احمدحسین فلاحی، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شده به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

داروی کرونای بومی جلوی مرگ و میر روزانه را می گیرد ، 2 میلیون دوز از داروی کرونا امحا شده است

به گزارش خبرنگاران ، دارویی که احمدحسین فلاحی کننده مجلس ادعای ساخته شدن آن و کارآمدی اش را دارد به صورت اسپری بینی است و طبق ادعای مطرح شده بیماری کرونا را بهبود می دهد.

کننده همدان در مجلس شورای اسلامی در اینباره به خبرنگار خبرنگاران گفت: این دارو با ترکیبات گیاهی تولید شده و دانشگاه بقیه الله نیز مجوز افتای آن را صادر کرده است. برای آقایانی که می گویند این دارو پیوست ندارد باید بگویم پیوست های آن نیز موجود است و مجوز افتای آن هم صادر کرده اند.

فلاحی بیان داشت: این دارو به مرحله انسانی هم رسید اما مجوز تست انسانی آن را صادر نکردند. در این هشت ماه پیگیری هایی در این رابطه اجرا شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: حتی برخی از پزشکان این دارو را برای بیماران بدحال کرونایی که امیدی به بازگشت آنها وجود نداشت استفاده کردند. من پیشنهاد دادم این پزشکان موارد مربوط به استفاده از این دارو را به شکل یک گزارش در قالب نامه در بیاورند تا این نامه شاهد امر باشد.

کننده مردم همدان در مجلس افزود: متاسفانه به این دارو توجه چندانی نشده است؛ این موضوع می توانست افتخاری برای نظام اسلامی باشد. این دارو می تواند جلوی مرگ و میر روزانه را بگیرد.

وی یادآور شد: آن اراده و انگیزه ای که می توانست منجر به تولید داخلی این دارو شود وجود ندارد. مشکل ما ضعف توجه به توانمندی داخلی است و به همین دلیل است که این دارو به مرحله تولید نرسیده است.

فلاحی در پاسخ به این پرسش که آیا این دارو ارتباطی با آن دارویی که سه ماه پیش مطرح شد و به طب سنتی ارتباط داشت دارد یا خیر، گفت: این دارو ارتباطی با آن موضوع ندارد. کسی که داروی مورد تایید ما را تولید کرده یک شیمیست است. پیوست هایی که از این دارو در اختیار داریم یک پیوست گیاهی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات بیان کرد: عده ای معتقد هستند که دارو ممکن است عوارض جانبی داشته باشد و ما هم می گوییم بیاید آزمایش کنید و اگر عوارضی داشت آن را به ما نشان بدهید. ادعای فسفر بالای این دارو و سایر مواردی که مطرح شده است با آزمایش رد شده.

این مقام مسئول افزود: این دارو به صورت اسپری بینی است و دو میلیون دوز از آن به مرحله تولید رسید که متاسفانه با برخوردهایی که با آن شد این تولیدات را امحا کردند. حالا دوباره تعداد زیاد دیگری قرار است جهت آزمایش تولید شود.

وی با بیان اینکه این دارو از سوی یک شرکت خصوصی تولید شده است اذعان داشت: این شرکت به نام همان مخترعی است که دارو را تولید کرده. این دارو فعلا نه نامگذاری شده و نه قیمتی دارد. امیدوارم که اگر جان مردم برای مسئولان مهم است انگیزه کافی برای بررسی بیشتر این دارو داشته باشند.

این کننده مجلس در پاسخ به این پرسش که شخصا فردی را دیده که با مصرف این دارو خوب شود نیز گفت: من موارد متعددی را دیده ام را که با مصرف این دارو خوب شده اند. حتی شخصیت های لشکری و کشوری نیز از این دارو استفاده کرده اند. شاهد این ادعا هست و می توانند مصاحبه هم انجام بدهند.

فلاحی گفت: ما اختراعات متعددی در کشور داریم که متاسفانه به دلیل عدم اعتقاد به توانمندی داخلی روی زمین مانده اند و فقط مربوط به داروی کرونا نمی شود. صدها مورد دیگر وجود دارد که جوانان مخترع داخلی مورد بی مهری قرار گرفته اند.

کننده همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند تا توان در بدن دارم از پیشرفت علمی کشور دفاع می کنم. اما متاسفانه این انگیزه در مسئولان دولتی وجود ندارد. همین الان به اقتصاد کشور نگاه کنید. مگر همین الان اقتصاد مقاومتی ما زمین نمانده است؟ اگر اقتصاد روی زمین مانده به خاطر مسائلی نظیر همین است که به توانمندی های داخلی اهمیتی نمی دهند. این مبحث فقط مربوط به داروسازی نیست، در سایر بخش ها نظیر صنعتی، کشاورزی و ... نیز دیده می شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: ما از کسانی که این دارو را رد کرده و در برابر آن موضع گیری کرده اند خواهش می کنم به جای اظهارنظرهای مختلف به بررسی این دارو بپردازند. یک نفر آمده و ادعایی کرده و حالا وقت آن است که این ادعا را بررسی کنند، او را مورد سوال قرار بدهند تا متوجه شوند اصلا جریان چه هست. حداقل سعی کنند این دارو را آزمایش کنند تا اصلا ببیند مواد تشکیل دهنده آن چه هست.

فلاحی در خاتمه گفت: مخترع مذکور این دارو می گوید من می توانم برای هر ویروسی دارو بسازم. این یک ادعا است و باید این ادعا مورد بررسی قرار بگیرد. عقل می گوید وقتی چیزی به عنوان ادعا مطرح می شود باید مورد بررسی قرار بگیرد. شاید این احتمال درست باشد. اما در اینجا کسی به بررسی ادعا نپرداخت و همه موضع گیری کردند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 595

به "داروی کرونای بومی جلوی مرگ و میر روزانه را می گیرد ، 2 میلیون دوز از داروی کرونا امحا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی کرونای بومی جلوی مرگ و میر روزانه را می گیرد ، 2 میلیون دوز از داروی کرونا امحا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید