تسهیلات دانشگاه امیرکبیر برای دانشجویان شهریه پرداز ، اعلام نحوه اسکان دانشجویان در خوابگاه ها در شرایط کرونایی

به گزارش رپید دانلود، رئیس دانشگاه امیرکبیر نحوه اسکان دانشجویان در خوابگاه ها را برای سال تحصیلی جدید تشریح کرد.

تسهیلات دانشگاه امیرکبیر برای دانشجویان شهریه پرداز ، اعلام نحوه اسکان دانشجویان در خوابگاه ها در شرایط کرونایی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از دانشگاه امیرکبیر، احمد معتمدیِ، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: سعی شده که خوابگاه ها به صورت تک نفره و در مواردی که اتاق بسیار عظیم است به صورت دو نفره باشد.

وی ادامه داد: در صورتی که اتاق های خوابگاهی به صورت تک نفره اسکان داده شوند ظرفیت خوابگاهی دانشگاه هزار و 200 دانشجو خواهد بود و اگر در بعضی اتاق ها دو نفر اسکان داده شوند ظرفیت خوابگاهی دانشگاه حدود هزار و 500 تا 600 نفر خواهد بود.

معتمدی تاکید نمود: البته سعی دانشگاه براین است که اتاق های خوابگاه به صورت اسکان تک نفره طراحی گردد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اگر بخواهیم براساس پروتکل های وزارت علوم عمل کنیم دانشجویان بیشتری را می توانیم در خوابگاه ها اسکان دهیم، اما ما دراین خصوص سخت گیرانه عمل کردیم و قصد داریم که اسکان دانشجویان در اتاق های خوابگاهی تک نفره باشد.

معتمدی اضافه کرد: سلف های مکمل نیز فعالیت می نمایند البته سوبسید های بیشتری به دانشجویان اختصاص داده خواهد شد و اگر در زمان هایی تعداد بیشتری از دانشجویان در دانشگاه حضور یابند سلف های دانشگاه نیز فعالیت خواهند کرد.

اساتید باید 20 ساعت در دانشگاه حضور یابند

وی با بیان اینکه دورکاری کارمندان و اساتید دانشگاه براساس مصوبات ستاد کرونا است، گفت: اساتید باید 40 ساعت در دانشگاه حضور داشته باشند، اما در شرایط فعلی و به دلیل بیماری کرونا قرار است که اساتید 20 ساعت در دانشگاه حاضر باشند و مابقی ساعات موظفی آن ها در قالب دورکاری پیگیری گردد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: اگر اساتید در دانشگاه حضور نداشته باشند به دانشگاه لطمه وارد می گردد.

معتمدی گفت: البته اساتید، کارمند و دانشجویی که کرونا داشته باشند و یا یکی از اعضای خانواده آن ها کرونا داشته باشند از این قاعده مستثنی خواهند بود.

وی اضافه کرد: همچنین اساتیدی که دارای بیماری زمینه ای هستند نیز از این قاعده مستثنی هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید نمود: معاونت توسعه دانشگاه درحال انجام پروژه ای است که بتواند زمینه دور کاری کارمندان را نیز فراهم کند به نحوی که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه برای انجام فعالیت های اداری صرفا مجبور به حضور در محیط دانشگاه نباشند و به وسیله یک سیستم الکترونیکی بتوانند درخواست های خود را پیگیری نمایند.

معتمدی مطرح کرد: باتوجه به اینکه دروس دانشگاه به صورت مجازی دنبال می گردد شرایط دورکاری اساتید فراهم است، اما هنوز شرایط دورکاری کارمندان دانشگاه به طورکامل فراهم نشده که با راه اندازی سیستم الکترونیکی این فرایند عملی خواهد شد.

وی ادامه داد: زیرساخت های لازم برای آموزش مجازی دانشگاه در ترم گذشته تقویت شد و در ترم جدید نیز مسائل شناسایی و رفع شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن فعالیت دانشگاه ها موجب شده تا این فرایند در رتبه بندی و کیفیت آموزش تاثیر داشته باشد، اما اساتید دانشگاه درتلاش هستند تا کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه ارتقا یابد.

معتمدی گفت: دانشگاه های معتبر جهان نیز نگران فعالیت های علمی خود هستند و براساس رصدی که انجام شده بسیاری از این مراکز نیز فعالیت ترکیبی را اجرا می نمایند.

وی تاکید نمود: نحوه حضور دانشجویان در دانشگاه به نحوی برنامه ریزی شده است که از 25 درصد بیشتر نباشد.

تسهیلات دانشگاه برای دانشجویان شهریه پرداز

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه شهریه دانشجویان شهریه پرداز این دانشگاه در امسال 20 درصد افزایش یافت، گفت: این درحالی است که براساس تورم موجود باید شهریه دانشجویان 50 درصد افزایش می یافت.

معتمدی گفت: تصور اشتباهی در میان دانشجویان، استاد و مسئولان کشور و سازمان مدیریت برنامه ریزی به وجود آمده که هزینه دانشجویی به دلیل شرایط فعلی کاهش یافته، اما این موضوع صحیح نیست چراکه تنها هزینه تغذیه دانشگاه ها با کاهش روبرو بوده است.

وی ادامه داد: هزینه پرسنلی دانشگاه برقرار است و براساس مصوبه دولت حقوق کارمندان و اساتید 40 درصد افزایش یافت که این میزان افزایش از محل صرفه جویی ها باید تامین گردد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در سال گذشته این دانشگاه بیش از 20 میلیارد کسری داشت که با افزایش حقوق کارمندان و اساتید در امسال نیز با مشکل اقتصادی روبرو خواهیم شد.

معتمدی گفت: این درحالی است که بودجه دانشگاه در امسال تنها 15 درصد رشد داشته است بنابراین در امسال برای تامین اعتبارات پرسنلی دانشگاه با مسائل زیادی روبرو خواهد شد.

وی اضافه کرد: به طور مثال باتوجه به اینکه کارمندان کمتری در دانشگاه حضور دارند، اما تاسیسات دانشگاه روشن است و تمامی این تاسیسات برای دانشگاه هزینه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 535

به "تسهیلات دانشگاه امیرکبیر برای دانشجویان شهریه پرداز ، اعلام نحوه اسکان دانشجویان در خوابگاه ها در شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات دانشگاه امیرکبیر برای دانشجویان شهریه پرداز ، اعلام نحوه اسکان دانشجویان در خوابگاه ها در شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید