خبرنگاران کرونا در انگلیس؛ کمک 100 میلیارد پوندی بانک مرکزی برای ترمیم اقتصاد

به گزارش رپید دانلود، لندن - خبرنگاران - بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که برای کمک به فرایند ترمیم اقتصاد بحرانی کشور بر اثر کرونا، 100 میلیارد پوند اوراق قرضه دولتی خریداری می کند.

خبرنگاران کرونا در انگلیس؛ کمک 100 میلیارد پوندی بانک مرکزی برای ترمیم اقتصاد

اعضای کمیته سیاست های پولی بانک مرکزی انگلیس همچنین تصمیم گرفتتند تا نرخ بهره بین بانکی در این کشور را در پایین ترین حد ممکن (0.1 درصد) حفظ کند.

دولت انگلیس ماه گذشته برای تامین و پرداخت بدهی های سرسام آور ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا (کووید-19) در این کشور، به فروش اوراق قرضه متوسل شد.

این اوراق به ارزش 225 میلیارد پوند یعنی 65 میلیارد پوند بیشتر از حدی که دولت پیش بینی کرده بود، در ماه های می تا ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) عرضه می شود.

شرایط بغرنج اقتصادی انگلیس بر اثر ابهام های ناشی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا در کنار بحران همه گیری کرونا، سطح بدهی های این کشور را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

پیشتر دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داد که استقراض دولت این کشور در ماه گذشته میلادی به بالاترین حد رسیده و بدهکاری ملی به سرعت در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، استقراض دولت انگلیس (اختلاف موجود میان میزان هزینه های عمومی و میزان اقتصادیات های دریافتی) در ماه آوریل گذشته از 11 میلیارد به 62.1 میلیارد پوند رسیده است. این میزان از زمانی که استقراض دولت توسط دفتر آمار ملی انگلیس در سال 1993 جمع آوری شد، سابقه نداشته است.

بانک مرکزی انگلیس نیز نسبت به بروز عمیق ترین رکود اقتصادی در تاریخ این کشور بر اثر بحران شیوع ویروس کرونا (کووید-19) هشدار داده است.

کمیته سیاست های پولی بانک پیش بینی کرده است؛ اقتصاد این کشور 14 درصد از قدرت خود را تا انتها سال جاری از دست خواهد داد که این رقم بیشترین میزان در 71 سال گذشته به شمار می رود.

گزارش ها حاکیست که دولت انگلیس برای جبران خسارت های اقتصادی ناشی از کرونا به اجرای سیاست های ریاضتی متوسل شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 401

به "خبرنگاران کرونا در انگلیس؛ کمک 100 میلیارد پوندی بانک مرکزی برای ترمیم اقتصاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در انگلیس؛ کمک 100 میلیارد پوندی بانک مرکزی برای ترمیم اقتصاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید