خبرنگاران پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب عربستان هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت

به گزارش رپید دانلود، تهران- خبرنگاران- ژنرال یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن سه شنبه شب تأیید کرد که پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب عربستان هدف حمله دو فروند پهپاد ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفته است.

خبرنگاران پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب عربستان هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت

به گزارش خبرنگاران از شبکه خبری المسیره یمن، سریع اضافه کرد: مواضع حساس پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط عربستان سعودی هدف حمله پهپادی ارتش یمن قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این حمله با دو فروند پهپاد قاصف 2k صورت گرفت که پهپادها با دقت به هدف برخورد کرده است.

سریع تأکید کرد که این حملات در پاسخ به ادامه حملات ائتلاف سعودی و محاصره ظالمانه بر کشور یمن انجام می شود.

رسانه های سعودی ساعاتی پیش ضمن تأیید حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به جنوب عربستان اعلام کردند که این کشور هدف یک فروند پهپاد یمنی قرار گرفته است.

البته این رسانه ها مدعی شدند که یک فروند پهپاد به جنوب عربستان حمله کرده است که بر فراز شهر خمیس مشیط در جنوب غرب سعودی رهگیری و منهدم شده است.

ماجد القصبی وزیر اطلاع رسانی عربستان هفته گذشته اعتراف کرد، کشورش از آغاز حمله این کشور به یمن تا به امروز هدف 359 موشک بالستیک قرار گرفته است.

وی همچنین ادعا کرد: 589 پهپاد نیز تا به امروز عربستان را هدف قرار داده است.

این حملات گسترده ارتش یمن و کمیته های مردمی یک هفته پس از سخنان سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله به مناسب روز ملی مقاومت یمن صورت گرفت که در آن بر ادامه حملات یمن به عمق خاک عربستان تأکید شده بود.

الحوثی گفته بود که یمنی ها منتظر کسب اجازه برای حمله کسانی نمی مانند که آنها را هدف قرار داده و هزاران تن از آنها را کشته اند.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز پیشتر در واکنش به طرح ادعایی وزیر امورخارجه عربستان گفته بود: تا تحقق صلح، حمله به عمق خاک عربستان را ادامه می دهیم.

جمعه گذشته نیز نیروهای یمنی با استفاده از 6 پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

این حملات همزمان با هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه 94 حملات همه جانبه ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تا به امروز هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 908

به "خبرنگاران پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب عربستان هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب عربستان هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید