گزارش وال استریت ژورنال از اهداف پشت پرده برگزاری جشن های مختلف در عربستان

به گزارش رپید دانلود، یک روزنامه آمریکایی گزارشی از اهداف پنهانی ولیعهد سعودی برای برگزاری جشن های مختلف در این کشور ارائه کرد.

گزارش وال استریت ژورنال از اهداف پشت پرده برگزاری جشن های مختلف در عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت که رویکرد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در مورد سرگرم کردن عربستان با برگزاری جشن های مختلف، اهداف پنهانی برای سرپوش گذاشتن بر سرکوب آزادی های سیاسی در این کشور دارد.

خلیج آنلاین به نقل از این روزنامه تاکید کرد که بن سلمان با اعطای آزادی های اجتماعی به جوانان مانند رفتن به سینما، پایکوبی و پوشیدن لباس های غیر سنتی در ازای سکوت در مورد سرکوب آزادی های سیاسی و انتقاد نکردن از دولت برای ایجاد یک قرارداد اجتماعی تازه در عربستان تلاش کرد.

این روزنامه نوشت: تغییرات اجتماعی که بن سلمان ایجاد می کند به مسائل عمیق واقعی نمی پردازد، زیرا این تغییرات تصنعی و ناگهانی در هنجارهای اجتماعی است و با مجموعه ای از چالش ها روبرو خواهد شد.

در این گزارش آمده است که مقامات سعودی در عربستان محافظه کار اسلامی، شرط می بندند که برگزاری جشنواره های موسیقی، کنسرت های مختلط، پایکوبی به جوانان سعودی فرصتی برای سرگرمی می دهد و به تخریب هنجارهای اجتماعی کمک می کند.

بر اساس این گزارش سازمان حقوق بشر سند نیز گفت که مقامات سعودی برای سرپوش گذاشتن بر سرکوب و نقض فاحش آزادی هایی که در عربستان سعودی رخ می دهد اموال عمومی را صرف سرگرمی می کنند.

این سازمان گفت که محمد بن سلمان اموال عمومی را برای سرگرمی ها و مهمانی ها هدر می دهد که از طریق آنها می خواهد جنایات سرکوب خود را بپوشاند.

امروز شهروندان سعودی با مسائلی از جمله بیکاری، بحران مسکن دست و پنجه نرم می کند در حالی که اموال عمومی صرف هزینه های سرگرمی و رویدادهای ورزشی می شود.

این جشنواره ها در ریاض، مرکز عربستان سعودی با هزینه های گزاف برگزار می شود و این جشنواره وابسته به سازمان سرگرمی به ریاست ترکی آل شیخ است.

از زمان تأسیس اداره سرگرمی، هزینه های آن افزایش چشمگیری داشته است که شفافیت در افشای بودجه و اعداد واقعی آن وجود ندارد.

عربستان چند روزی شاهد اعتراضات شهروندان از خلال توئیتر است که با توجه به وخامت شدید مالی، دوبرابر شدن مالیات ها و نرخ بالای بیکاری، مسائل جامعه عربستان با سینما و جشن های مختلف حل نخواهد شد.

بسکمک از ناظران معتقدند که ادعای مقامات سعودی مبنی بر اینکه در پی آسایش و رفاه شهروندان سعودی هستند در چارچوب سیاست محمد بن سلمان در حذف هویت عربی و اسلامی از ملت عربستان به بهانه مبارزه با افراط گرایی صورت می گیرد.

آل سعود سرمایه های بزرگ مالی را در بخش سرگرمی هزینه می کند تا جوانان سعودی را با سیاست های بی پروای خود منحرف کند و فساد و انحطاط را در عربستان توسعه دهد، علاوه بر این ولیعهد سعودی قصد دارد چهره ناقض حقوق و آزادی های بشر عربستان را از خلال تغییرات گسترده اجتماعی که اخیراً ایجاد کرده است، بهبود ببخشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1286

به "گزارش وال استریت ژورنال از اهداف پشت پرده برگزاری جشن های مختلف در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش وال استریت ژورنال از اهداف پشت پرده برگزاری جشن های مختلف در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید