به زانو درآمدن ریاض در برابر توان دفاعی یمن

به گزارش رپید دانلود، خبرگزاری خبرنگاران- ضربات موشکی ارتش یمن و فروپاشی سامانه های دفاعی متجاوزان سعودی، ریاض را مجبور کرد طرحی شتاب زده برای آتش بس ارائه کند.

به زانو درآمدن ریاض در برابر توان دفاعی یمن

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تلویزیون الاتجاه عراق، به نظر می رسد ضربات موشکی ارتش یمن و فروپاشی سامانه های دفاعی متجاوزان سعودی, ریاض را مجبور کرد طرحی برای آتش بس ارائه کند.

شبکه تلویزیونی الاتجاه عراق با اعلام این مطلب اضافه کرد: با وجود صحبتهای سعودی ها از تلاشهای ریاض برای خاتمه دادن به جنگ اما این طرح به گفته طرفهای یمنی دارای اشکالات زیادی است که لغو نکردن محاصره زمینی و دریایی یمن در صدر این اشکالات واقع شده است.

گزارشگر الاتجاه در ادامه گفت: سعودی ها از وحشت موشکهای بالستیک ارتش یمن ؛ طرحی برای آتش بس در یمن و حتی خاتمه دادن به صورت کامل به این بحران خبر دادند که اعترافی صریح و روشن به ناتوانی شان در رویارویی با ملت و ارتش و کمیته های مردمی یمن است.

با وجود آنکه ریاض از ادعاهایش برای خاتمه دادن به بحران در یمن سخن می گوید اما موانع در طرحش, روشن است چرا که به هیچ اقدام واقعی برای توقف تجاوز مانند لغو محاصره زمینی و دریایی و فراخواندن مزدوران و متوقف کردن بمبارانها و موشکبارانها اشاره نکرده است.

سخنان وزیر امور خارجه آمریکا قابل تأمل است که گفته با همتای سعودی خود چند ساعت قبل از اعلام طرح ریاض برای خاتمه دادن به جنگ در یمن صحبت کرده است.

آنچه که جای تردید ندارد آن است که افزایش قدرت نظامی یمن و انتقال نبرد به عمق سعودی ؛ متجاوزان را که بیشتر دغدغه شان مقابله با عملیات یمنی ها بود غافلگیر کرده است علاوه بر اینکه در میان متجاوزان به خصوص پس از حوادث عدن و اتهام زنی متقابل بین دولت منصور هادی و شورای انتقالی مورد حمایت امارات شکاف و دو دستگی شدیدی به وجود آمده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 879

به "به زانو درآمدن ریاض در برابر توان دفاعی یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زانو درآمدن ریاض در برابر توان دفاعی یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید