خبرنگاران هند مذاکرات تجاری با اتحادیه اروپا را شروع کرد

به گزارش رپید دانلود، تهران- خبرنگاران- هند اظهار داشت که این کشور مذاکرات تجاری با اتحادیه اروپا را شروع نموده و آماده است تا در زمینه عقد یک توافقنامه تجارت آزاد با انگلیس نیز مذاکره کند.

خبرنگاران هند مذاکرات تجاری با اتحادیه اروپا را شروع کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش شنبه رویترز، پیوش گویال وزیر تجارت هند گفت که کشورش آمادگی دارد یک توافقنامه تجارت ترجیحی با انگلیس امضا نموده و در نهایت به سمت امضای یک توافقنامه تجارت آزاد حرکت کند.

گویال اضافه نمود که وی مذاکره با کمیسیونر تجاری اتحادیه اروپا را شروع نموده تا دو طرف بتوانند به یک توافق در خصوص تجارت ترجیحی دست پیدا نمایند.

وی گفت که هدف نهایی از چنین توافقی، رسیدن به یک توافقنامه تجارت آزاد است.

هند در زمان حاضر هیچ گونه توافق تجاری با اتحادیه اروپا ندارد. مذاکرات تجاری دو طرف از سال 2013 تا به امروز متوقف مانده است.

گویال، آبان سال گذشته نیز اعلام نموده بود که هند به دنبال امضای توافق تجاری با آمریکا و اتحادیه اروپاست تا صنایع و خدمات هند بتوانند در بازارهای آنها رقابت نموده و از مزایای یک بازار توسعه یافته بهره مند شوند.

وی تأکید کرد که تنها در صورت تأمین منافع این کشور، دهلی نو توافقنامه تجارت آزاد را با آمریکا امضا خواهد نمود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژوئن سال گذشته هند را از نظام عمومی ترجیحات خارج کرد.

بر اساس توافقنامه نظام عمومی ترجیحات بسیاری از کشورهای در حال توسعه فرصت می یابند تا با استفاده از مزیت تعرفه گمرکی صفر و یا ناچیز بر بعضی اقلام صادراتی خود، اقتصادشان را بهبود بخشیده و از فقر خارج شوند.

آمریکا اعلام نموده که موازنه منفی تجاری با هند در سال 2017 میلادی به 27.3 میلیارد دلار رسیده است. این کشور به دنبال دسترسی بیشتر به بازار هند است.

تجارت دوجانبه هند و آمریکا گسترش یافته است. ارزش این تجارت از 74.5 میلیارد دلار در سال 2017-18 میلادی به 88 میلیارد دلار در سال 2018- 19 رسیده است. هند از جمله معدود کشورهایی است که دارای مازاد تجاری با آمریکاست. در سال 2017-18 مازاد تجاری هند با آمریکا به ارزش 21 میلیارد دلار برآورد شده است اما این مازاد تجاری در سال 2018-19 به 16.8 میلیارد دلار کاهش یافته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 448

به "خبرنگاران هند مذاکرات تجاری با اتحادیه اروپا را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هند مذاکرات تجاری با اتحادیه اروپا را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید