خبرنگاران دوازدهمین روز خیزش ضد نژادپرستی در آمریکا

به گزارش رپید دانلود، نیویورک- خبرنگاران- صدها شهر ایالات متحده آمریکا در روز شنبه شاهد خیزش عمومی ضد تبعیض و نابرابری نژادی نهادینه شده در این کشور بود.

خبرنگاران دوازدهمین روز خیزش ضد نژادپرستی در آمریکا

واشنگتن دی.سی پایتخت آمریکا نهمین روز راهپیمایی اعتراضی خود را در حالی سپری می نماید که ده ها هزار نفر خود را به خیابان زندگی سیاهان مهم است، رسانده اند.

موریل بوزر شهردار واشنگتن که با سیاست های ترامپ در برخورد با معترضان مسالمت آمیز مخالفت نموده و روز گذشته جدال کلامی ترامپ با وی را شاهد بودیم، هم در جمع معترضان حاضر شد و سخنرانی کرد.

وی با اشاره به فنس های قرار گرفته در اطراف کاخ سفید، گفت بسیار غم انگیز است که کاخ سفید و مردم این شهر با دیوار از هم جدا شوند.

شهردار واشنگتن تاکید نمود: ما می خواهیم کاخ سفید گگردده گردد و مردم از همه طرف به آن دسترسی داشته باشند.

به دنبال دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای استقرار گارد ملی و ارتش در اطراف کاخ سفید، این شهر به منطقه نظامی تبدیل شده است. از این رو شهردار واشنگتن و بسیاری از ساکنان این شهر خواهان آن هستند که ارتش از شهر خارج گردد.

دوشنبه گذشته پس از آنکه ترامپ قصد داشت از خیابان عبور کند و اقدام نمایشی در مقابل کلیسای سنت جان انجام دهد، ماموران امنیتی کاخ سفید علیه مردم گاز اشک آور شلیک کردند و با استفاده از گلوله های پلاستیکی و بالگردهای نظامی، آنها را مجبور کردند تا از محوطه دور شوند.

از آنجا که واشنگتن دی سی یک ایالت نیست، اختیارات قانونی را برای غلبه بر دستور ترامپ برای استفاده از ارتش و سایر نیروهای فدرال را ندارد.

وی البته بهره برداری سیاسی هم از این راهپیمایی کرد و خواهان تغییر در سوم نوامبر شد به این معنا که با حضور در صندوق رای، مستاجر فعلی کاخ سفید را راهی برج خویش سازند.

این اعتراض ها در ادامه خشم عمومی 11 روز گذشته مردم آمریکا از برخورد خشن پلیس این کشور در قتل جورج فلوید46 ساله سیاهپوست در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا انجام می گردد.

شعار اصلی این اعتراض ها، زندگی سیاهان مهم است و نمی توانم نفس بکشم بوده است.

همزمان با این راهپیمایی سراسری، پلیس نیویورک گفت دو افسر پلیسی که 2 روز پیش پیرمرد 75 ساله را نقش بر زمین ساختند به جرم درجه 2 متهم شده اند.

در کارولینای شمالی که زادگاه جورج فلوید بوده است هم هزاران نفر سوگوار مرگ این سیاهپوست به خیابان ها آمدند.

در نیویورک هم ده ها هزار نفر به خیابان آمدند و قرار است پس از پیمودن نزدیک به 13 کیلومتر در میدان واشنگتن پارک گرد هم آیند.

بسیاری از آنها ماسک به صورت زده اند و شعار می دهند زندگی سیاهان مهم است.

راهپیمایی در شیکاگو، فیلادلفیا و بیش از 140 شهر دیگر جریان دارد که با توجه به گرمای هوا، شیوع بیماری کرونا و خشونت های پیشین، مسالمت آمیز گزارش شده است.

خبر در حال تکمیل است

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 381

به "خبرنگاران دوازدهمین روز خیزش ضد نژادپرستی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دوازدهمین روز خیزش ضد نژادپرستی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید