خبرنگاران بزرگترین چاپخانه سه بعدی دنیا از پزشکان در برابر کرونا محافظت می نماید

به گزارش رپید دانلود، تهران- خبرنگاران- بزرگترین چاپخانه سه بعدی دنیا موسوم به پروسا که در شهر پراگ جمهوری چک قرار گرفته است، تجهیزات محافظتی مورد احتیاج پزشکان را فراوری می نماید تا به گفته بنیان گذار آن، نقش خود را در جریان مقابله با کرونا به درستی ایفا نماید.

خبرنگاران بزرگترین چاپخانه سه بعدی دنیا از پزشکان در برابر کرونا محافظت می نماید

جهت دریافت خدمات اجرای آلاچیق پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری نیواطلس، این کارخانه 1096 چاپگر سه بعدی در اختیار دارد و در کوشش است تا با طراحی و فراوری رایگان تجهیزات محافظتی برای پزشکان، به کنترل بیماری Covid-19 یاری کند.

سپرهای محافظ صورت از پزشکان در برابر سرفه و عطسه بیماران مبتلا به کرونا محافظت می نمایند. این چاپخانه ظرف سه روز نمونه های متعددی از محافظ ها را فراوری نموده و در نهایت دو مورد از آن ها با تایید وزارت بهداشت جمهوری چک برای فراوری انبوه مورد آزمایش قرار گرفته است.

به محض این که یکی از این محافظ ها به تایید نهایی برسد، یک پنجم از چاپگرهای سه بعدی چاپخانه پروسا فراوری انبوه آن را با تعداد روزانه 800 عدد شروع می نمایند. این چاپخانه ظرفیت اسمی فراوری روزانه 4000 محافظ را دارد و هزینه مواد اولیه موردنیاز برای هر محافظ معادل یک دلار است.

قرار است این چاپخانه سه بعدی 10 هزار محافظ را به صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت جمهوری چک قرار دهد.

به اعتقاد بعضی از متخصصان، فناوری چاپ سه بعدی گزینه مناسبی برای فراوری دستگاه های تنفس مصنوعی است. با وجود این به اعتقاد جوزف پروسا، بنیانگذار این چاپخانه سه بعدی، فراوری دستگاه تنفس مصنوعی با استفاده از فناوری سه بعدی، در حال حاضر ایده قابل اجرایی نیست.

به گفته وی هیچ یک از طرح های موجود برای چاپ سه بعدی این دستگاه ها به درستی آزمایش و ارزیابی نشده اند و معین نیست که قابلیت محافظت از جان انسان ها را داشته باشند. علت اصلی بی اعتمادی پروسا به چاپ سه بعدی دستگاه های تنفس مصنوعی این است که از نفوذناپذیری فیلترها، انطباق فیلترها با ماسک، نحوه نصب ماسک روی صورت بیمار و ساختار متخلخل اجزای فراوری شده با چاپ سه بعدی اطمینان ندارد؛ در حالی که به گفته وی تمام این اجزا باید کامل و بدون هرگونه نقصی فراوری شوند تا امکان تنفس بیمار و جلوگیری از گسترش ویروس در محیط فراهم گردد.

به گفته پروسا پس از فراوری و تحویل محافظ ها به دولت، این چاپخانه سه بعدی کار فراوری عینک های محافظ را برای پزشکان شروع خواهد نمود.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد. این ویروس در نزدیک به سه ماه گذشته حدود 100 کشور و منطقه را در دنیا درگیر نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 164

به "خبرنگاران بزرگترین چاپخانه سه بعدی دنیا از پزشکان در برابر کرونا محافظت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بزرگترین چاپخانه سه بعدی دنیا از پزشکان در برابر کرونا محافظت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید