خبرنگاران تردد در جاده های کردستان 42 درصد کاهش یافت

به گزارش رپید دانلود، سنندج - خبرنگاران - رییس مرکز مدیریت راه های راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: تردد در جاده های این استان در 28 اسفند به نسبت مدت مشابه سال گذشته از کاهش 43 درصدی برخوردار است.

خبرنگاران تردد در جاده های کردستان 42 درصد کاهش یافت

دانش زندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: طبق پایش دوربین های نظارتی این اداره کل در 58 محور اصلی و فرعی استان در تاریخ 28 اسفند امسال 157 هزار و 991 مورد تردد در جاده های استان به ثبت رسیده است.

وی این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از کاهش 42 درصدی برخوردار شده است افزود: در هر ساعت روز گذشته به صورت متوسط 114 مورد تردد در جاده های استان اتفاق افتاده است.

رییس مرکز مدیریت راه های راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: در 28 فروردین وسایل نقلیه سنگین 17 درصد از کل ترددهای استان را تشکیل می دهد و محور سنندج - موچش با 13 هزار و 849 مورد تردد پر ترددترین محل استان بوده است.

وی با بیان اینکه طبق معمومل طرح نوروزی راهداری از 25 اسفند شروع شده است افزود: در این مدت در مجموع 677 هزار و 677 مورد تردد در جاده های استان به ثبت رسیده است.

زندی گفت: مهمترین علت کاهش تردد در جاده های استان در نوروز امسال به دلیل لغو سفرهای نوروزی به منظور جلوگیری از گسترش شیوع وروس کرونا و پیوستن بسیاری از مردم به پویش در خانه بمانیم است

وی یادآور شد: سازمان حمل و نقل جاده های استان دارای سامانه های حمل و نقل هوشمند مختلف است که شامل شماره گویا 141، تارنمای www.141.ir ، شماره پیامکلی 1000141سامانه اعلام مسافت شهرها و محدویت های ترافیکی و هواشناسی جاده ای است.

راهداران در قالب طرح های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می دهند.

در آمار منتهی به ظهر روز گذشته (ظهر چهارشنبه) 22 نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شد، گفت: اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای 189 نفر از افراد بستری به این بیماری قطعی است.

آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان ها شامل سقز با 73 نفر، بانه 38 نفر، سنندج 29 نفر، کامیاران هشت نفر، قروه 13 نفر، مریوان پنج نفر، دیواندره هشت نفر، بیجار 12 نفر، دهگلان 2 نفر و سروآباد یک نفر است که بسیاری از این افراد با کسب بهبودی خود از بیمارستان ترخیص شده اند.

تا به امروز 523 نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، 189 نمونه مثبت بوده و نمونه آزمایش 264نفر نیز منفی بود البته جواب آزمایش افراد باقی مانده هنوز معین نشده است.

تعداد فوتی های مبتلا به کرونا از ابتدای درگیری استان با این بیماری تا به امروز به 20 نفر رسیده که این تعداد شامل 11 نفر در سقز، سه نفر در سنندج، یک نفر در مریوان، سه نفر در قروه، یک نفر در بیجار و یک نفر هم در بانه است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری 30 بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 229

به "خبرنگاران تردد در جاده های کردستان 42 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تردد در جاده های کردستان 42 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید