جوسازی مقام سعودی برای فشار بر یمن با پیشنهاد آتش بس ادعایی

به گزارش رپید دانلود، معاون وزیر دفاع عربستان کوشش نموده از پیشنهاد آتش بس ادعائی ائتلاف تحت رهبری این کشور به عنوان ابزاری برای فشار بر یمن استفاده کند.

جوسازی مقام سعودی برای فشار بر یمن با پیشنهاد آتش بس ادعایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان مدعی شد که کشورش از درخواست های سازمان ملل برای کاهش تنش و اقداماتی برای اعتمادسازی مجدد و ازسرگیری گفت وگوهای سیاسی میان طرف های یمنی کاملا حمایت می نماید.

در بحبوحه شیوع روز افزون بیماری کرونا در عربستان، ائتلاف عربی به رهبری سعودی ها که طی چند هفته اخیر شاهد شکست ها و تلفات سنگین در جبهه یمن شدند از تصمیم خود برای ایجاد آتش بس دوهفته ای در یمن اطلاع داد که قرار است از ظهر امروز پنجشنبه شروع گردد.

به دنبال این خبر، خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان در صفحه توئیتر خود نوشت: با توجه به نقش پیشگامانه عربستان و کوشش مداوم آن برای صلح و مسئولیت آن برای تحقق ثبات در منطقه در این شرایط سخت، فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف حمایت از مشروعیت در یمن از طرحی جامع برای آتش بس دو هفته ای در یمن اطلاع داد.

این مقام سعودی ادامه داد: ما امیدواریم که آتش بس دو هفته ای فضای موثرتری را برای فروکش کردن تنش ها، کوشش برای دستیابی به یک راه چاره سیاسی پایدار و تمرکز کوشش ها بر جان و سلامت ملت یمن ایجاد کند.

او با بیان اینکه عربستان در امنیت خود هرگز کوتاهی نکرده و نخواهد کرد، گفت: زمان آن رسیده که حوثی ها بدانند که از دست دادن فرصت، خیانت به منافع فرزندان یمن است.

خالد بن سلمان که مداخله نظامی شش ساله کشورش در یمن کشتار هزاران غیرنظامی و نابسامانی اوضاع انسانی بیش از 80 درصد مردم این کشور را به همراه داشته است، آتش بس دو هفته ای که اصلا در آن حرفی از برطرف محاصره یمن نیست راه بهتر شده اوضاع انسانی مردم یمن می خواند.

او مدعی می گردد: عدم پاسخگویی حوثی ها به درخواست ها برای تعامل جدی با خطر همه گیری کرونا همه فرزندان یمن را در معرض رنج بیش تری قرار می دهد که خودشان باید سنگینی آن را به دوش بکشند. مردم عربی یمن وابسته به هیچ کسی نیستند و این فرصتی برای گروه انصار الله است تا نشان دهد که ابزاری در دست ایران نیست.

معاون وزیر دفاع عربستان اضافه کرد:یمن امروز در صورت شیوع کرونا در این کشور در معرض رنج بیش تری است.

این مقام سعودی که نابودی زیرساخت های یمن از جمله بیمارستان های آن با حملات هوایی جنگنده های کشورش رقم خورده است، برای ترغیب یمنی ها به پذیرش یک آتش بس ناقص و غیر واقعی گفت که عربستان 500 میلیون دلار برای طرح بشردوستانه سازمان ملل در سال 2020 در یمن سهیم خواهد شد و 25 میلیون دلار دیگر هم برای مبارزه با شیوع کرونا به یمن اختصاص خواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 282

به "جوسازی مقام سعودی برای فشار بر یمن با پیشنهاد آتش بس ادعایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوسازی مقام سعودی برای فشار بر یمن با پیشنهاد آتش بس ادعایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید