تنها 5 واحد صنفی در شهرک صنوف آلاینده بیرجند مستقر شده اند

به گزارش رپید دانلود، با وجود ظرفیت دو هزار واحدی شهرک صنوف آلاینده بیرجند و کامل نبودن زیرساختها، تا به امروز 5 واحد سرانجام کار گرفته و در این شهرک مستقر شده اند.

تنها 5 واحد صنفی در شهرک صنوف آلاینده بیرجند مستقر شده اند

سال 1387 بود که خبر انتقال صنوف آلاینده بیرجند به خارج از محدوده مسکونی شهر، برای اهالی ساکن در بعضی منطقه ها که سال ها از وجود این اصناف و سرو صدای ناشی از آن رنج می بردند روزنه امیدی ایجاد کرد.

وجود صنوف آلاینده در داخل شهر علاوه بر مسائل آلودگی و زیست محیطی ناشی از این مشاغل، خسارت های اقتصادی در زمینه املاک و به خرید و فروش نرسیدن منازل مردم آن محدوده ها را در پی دارد.

با گذشت 14 سال از خبر انتقال صنوف آلاینده همچنان ساکنان خیابان های عدل، امام رضا (ع)، کارگران و معصومیه و بعضی از خیابان های مهرشهر بیرجند با مسائل صنوف آلاینده دست و پنجه نرم می نمایند و زیرساخت های شهرک هنوز تکمیل نشده است.

استقرار واحدها، شرط تأمین کامل زیرساخت ها

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: یکی از ضروری ترین احتیاج های مدیریت شهری بیرجند که سال های زیادی معطل مانده بود بحث انتقال صنوف آلاینده به خارج از محدوده مسکونی شهر است.

او اضافه نمود: طبق آخرین جلسه ای که در این مورد برگزار گردید، معین شد بخش های عمده ای از مسائل اساسی برطرف شده است و متقاضیان می توانند به راحتی نسبت به دریافت مجوز ساخت، دریافت زمین و آغاز ساخت واحد اقدام نمایند.

عباس زاده بیان نمود: خدمات زیربنایی این شهرک در دستور کار و بخشی از آن در حال اجرا است و در خصوص بحث برق نیز، هم اکنون جوابگوی احتیاج فعلی مجموعه است و در صورت اینکه تعداد واحد ها بالاتر رود باید در بحث انتقال برق نیز اقدامات لازم پیگیری و اعتبارات لازم از محل سفر دوم ریاست جهوری جذب گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: هم اکنون 5 واحد صنفی در شهرک انتها کار گرفته و فعالیت خود را آغاز نموده اند و افرادی هم هستند که تا به امروز حتی برای دریافت زمین اقدام ننموده اند و احتیاجمند همکاری شرکت تعاونی صنوف آلاینده برای مشخص تکلیف هستیم.

عباس زاده بیان کرد: این شهرک ظرفیت استقرار دو هزار واحد را دارد و فعلأ برق شهرک جوابگوی احتیاج فعلی آن است.

او توضیح داد: در خصوص جاده دسترسی به شهرک، این جاده طرح مصوب نداشت که اخیرأ در شورای ترافیک به تصویب رسید و برای آغاز عملیات منتظر تأمین اعتبار هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: تأمین کامل زیرساخت ها درخواست آخر است یعنی زمانی که تعداد واحد های مستقر در شهرک به حد قابل قبول برسد.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1492

به "تنها 5 واحد صنفی در شهرک صنوف آلاینده بیرجند مستقر شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 5 واحد صنفی در شهرک صنوف آلاینده بیرجند مستقر شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید