جاهای دیدنی خراسان شمالی ، گردش در سفر به خراسان شمالی

به گزارش رپید دانلود، اینبار راهنمای سفری خاص برای مشهدی های مهربان داریم که تو نورزو و زمان تعطیلات میتونن حسابی شهرشون و اطراف رو بگردن و از زیبایی های اون حسابی لذت ببرن، البته مشهد در تایم نوروز شلوغ میشه ولی همین شلوغی هم صفای خاص خودش رو داره .گردش دراطراف شهر مشهد علاوه بر زیارت حرم امام رضا (ع) که آرامش خیلی خاصی رو میتونه به آدم بده ، حسابی میتونه هیجان انگیز باشه. جاهای دیدنی بسیار زیادی داره که میتونین در اونها حسابی سرگرم بشین. اگه تو نوروز نمیدونین که برای تعطیلاتتون به کجاها برید میتونین با مطالعه این مطلب کمی با جاهای دیدنی مشهد زیباتون آشنا تر بشین. در ادامه با ادامه ی سفر به خراسان شمالی و جاهای دیدنی خراسان شمالی و سفر به منطقه ها اطراف خراسان شمالی با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی خراسان شمالی ، گردش در سفر به خراسان شمالی

قوچان

در سفر به خراسان شمالی و گردش به خراسان شمالی و گردش در منطقه ها اطراف خراسان شمالی و جاهای تماشای خراسان شمالی بدانید که قوچان شهری تاریخی و فوق العاده زیباست که به محض یکبار گردش در اون شیفته هعمیشگی این مکان خواهید شد.منطقه ای خوش آب و هوا و سرتاسر پوشیده از گیاه هان و سرسبزی هاست که از میوه ها و محصولات این مکان مثل زرد آلو در صادرات استفاده میشه

گردش در اسفراین

اسفراین شهری در شمال غربی استان خراسان شمالی هست که مرکز شهرستان اسفراین هم محسوب میشه. ساکنین اصلی این شهر به زبان کردی صحبت میکنن و بسیار هم خونگرم و مهمان نواز هستن. تو این منطقه میتونین منطقه گردشگری بیدواز که از توابع میلانلو و 19 کیلومتری شمال اسفراین قرار گرفته تماشا کنین. منطقه میلانلو یکی دیگه از مکان های باصفای نزدیک به اسفراین هست که میتونین از شهر دور شین وکمی از هوای خوب راحت و آزاد باشین.

پارک ملی ساریگل

این منطقه دارای ارتفاعاتی سرد هست که دارای تپه های کم ارتفاع که وسیع ترین مراتع ساریگل رو تشکیل میده و بعلاوه برترین منطقه ها زیستگاه قوچ و میش و پلنگ هست. تو این منطقه خوش آب و هوا چشمه های خیلی خوب و دلچسبی داره که زیستگاه آهو های مختلفی هم هست.

سبزوار

سبزوار هم یکی دیگه از شهر های بزرگ خراسان هست که تو 220 کیلومتری به سمت غرب مرکز قرار گرفته. سبزوار یه شهر تاریخی با قدمت بالاست که نمونه جاهای تماشای فوق العاده این مکان ،میل خسروگرد، مناره ای بزرگ و بلند که برای نشان دادن راه به کاروانیان بر سر ان آتش روشن می کردن، مسجد پامنار هست.

نیشابور

این شهر هم یکی از مهم ترین جاهای تماشای در قسمت خراسان هست که فرهنگ بالا و گردشگری در ایران به حساب میاد.این شهر رو به عنوان یکی از نماد های تاریخ و فرهنگ ایران میشناسند که تاریخ بزرگی هم داره.دهکده چوبین نیشابور که تمام قسمت های اون از جنس چوبه وبسیار هم زیباست.آرامگاه عطار هم نمونه دیگه ای از زیبایی های این شهره که میتونین در سفرتون از این مکان های زیبای اطراف مشهد هم تماشا کنین

منبع: همگردی
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1527

به "جاهای دیدنی خراسان شمالی ، گردش در سفر به خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی خراسان شمالی ، گردش در سفر به خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید