تاثیر شوکه کننده رب گوجه فرنگی بر دیابت

به گزارش رپید دانلود، مسئله وجود قند در رب گوجه فرنگی یکی از مسائل مهم افراد دیابتی محسوب می گردد. به همین جهت باید بدانیم چه می خوریم و تاثیر آن بر روی سلامت ما مثبت است یا منفی؟

تاثیر شوکه کننده رب گوجه فرنگی بر دیابت

افرادی که دچار بیماری قند خون یا دیابت هستند، قبل از خوردن هر غذا، باید به مقدار قند موجود در آن ماده غذایی توجه بیشتری نمایند. رب گوجه فرنگی به عنوان یکی از رایج ترین چاشنی های محبوب، نقش پررنگی در پخت غذاهای ایرانی دارند. اما تاثیر رب گوجه فرنگی بر دیابت چیست؟ آیا دیابتی ها مجاز به مصرف رب گوجه هستند یا خیر؟ با خبرنگاران همراه باشید.

تاثیر رب گوجه فرنگی بر دیابت

برای تعیین شدن خواص یا مضرات آن باید به تاثیر گوجه فرنگی بر دیابت بپردازیم. مصرف گوجه فرنگی به هر شکلی در رژیم غذایی، شامل گوجه فرنگی خام، آب گوجه، سس گوجه و رب گوجه فرنگی بر بیماری دیابت تاثیر مستقیمی دارد. گوجه فرنگی و رب آن، منبع بسیار خوبی از ویتامین C و سرشار از ویتامین های A و پتاسیم است. از طرفی به خاطر محتوای کم کربوهیدرات، رب گوجه فرنگی بر دیابت تاثیر مثبتی دارد. چون به دیابتی ها توصیه می گردد که مراقب مصرف کربوهیدرات باشند و مواد غذایی را که کربوهیدرات بالایی دارند، از رژیم غذایی خود حذف نمایند.

تاثیر رب گوجه بر بیماری های شایع دیابتی ها

در خصوص افراد دیابتی، به خاطر چسبنده بودن پلاکت های خون، خطر ابتلا به تصلب شرایین و بیماری های قلبی و عروقی، بیش از افراد عادی است. متاسفانه مبتلایان به دیابت در معرض خطر بروز حمله های قلبی و عروقی و سکته مغزی هستند. به همین علت هم به این بیماران، مصرف داروهای ضد انعقاد خون تجویز می گردد. رب گوجه فرنگی یکی از مواد غذایی است که خاصیت ضد انعقادی دارد و علاوه بر آن به خاطر پایین بودن مقدار قند گوجه فرنگی، به گزینه ای مناسب برای بیماران مبتلا به دیابت تبدیل شده است.

دیابت، چاقی و رب گوجه فرنگی

شاید جالب باشد بدانید که رب گوجه فرنگی، آب گوجه و خود گوجه فرنگی خام، می تواند به سلامت و تناسب اندام بدن یاری نمایند. گوجه فرنگی می تواند از بالا رفتن وزن جلوگیری کند و چربی های اضافی بدن را بسوزاند. بعلاوه از خواص آب گوجه فرنگی برای دیابت می توان برای جلوگیری از افزایش وزن یاری گرفت. خوردن یک فنجان آب گوجه فرنگی مخصوصا در زمان صبح می تواند به کاهش وزن مفید یاری کند. اگر در پی کاهش وزن هستید مطلب 5 ماده غذایی که سوخت وساز بدن را کاهش می دهند را بخوانید.

فواید رب گوجه برای کاهش فشار خون دیابتی ها

در مبتلایان به بیماری دیابت، افزایش فشار خون هم یکی از معضلاتی است که سلامت آن ها را تهدید می نماید. حتی اگر نمی توانید هر روز از مزایای رب گوجه فرنگی بر دیابت بهره ببرید، می توانید از جایگزین آن یعنی گوجه فرنگی خام بهره ببرید. خوردن یک عدد گوجه فرنگی با سایز بزرگ می تواند فشار خون را در مبتلایان به دیابت نوع 2 کاهش دهد. گوجه فرنگی به عنوان یک سبزی غیر نشاسته ای، قند و کربوهیدرات کمی دارد و همین موضوع بر گلوکز موجود در خون دیابتی ها تاثیر می گذارد. هر چه مقدار کربوهیدرات و قند مواد غذایی پایین تر باشد، برای مصرف افراد مبتلا به دیابت مناسب تر است.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب 7 خاصیت شگفت انگیز زردآلو که باید بدانید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1417

به "تاثیر شوکه کننده رب گوجه فرنگی بر دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر شوکه کننده رب گوجه فرنگی بر دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید