بودجه های نفتی باید مرزبندی معین داشته باشند

به گزارش رپید دانلود، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه های نفتی باید مرزبندی تعیین داشته باشند، در حالی که ما هنوز نتوانسته ایم این موضوع را محقق کنیم.

بودجه های نفتی باید مرزبندی معین داشته باشند

به گزارش ، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از گزارش تفریغ بودجه 1399 که در محل دیوان محاسبات برگزار گردید، گفت: بودجه های نفتی باید مرزبندی معین داشته باشند و ما هنوز نتوانسته ایم این موضوع را محقق کنیم. در کنار حسابرسی باید تحلیل بودجه هم انجام گردد تا به نتیجه درست برسیم.

وی اضافه کرد: آسیب های بودجه ریزی در یک کارگروه یا شورا زیر نظر دیوان محاسبات باید آنالیز گردد و اهداف و نقص ها را در کنار روش های اصلاح معلوم کنیم. به علت بعضی مسائل در نظام بودجه ریزی و برنامه ریزی، پیگیری ها و اقدام های کارشناسان دیوان محاسبات دچار مشکل می گردد.

این نماینده تاکید نمود: حسابرسی ها صادقانه انجام می گردد اما کنترلی بر مصارف و منابع وجود ندارد و هر روز به خاطر تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا به مشکل برمی خوریم.

حاجی بابایی توضیح داد: ساختاری معیوب و غیر واقعی در اعداد و ارقام مربوط به بودجه ارائه شده از سوی دولت وجود دارد و این ساختار مربوط به شرکت های دولتی، بی حساب و کتاب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1147

به "بودجه های نفتی باید مرزبندی معین داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه های نفتی باید مرزبندی معین داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید