بهترین قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در تعطیلات نوروز 1400

به گزارش رپید دانلود، قیمت بلیت قطار و هواپیما برای نوروز افزایش پیدا نمی کند. اگر برنامه سفر دارید، می توانید حساب و کتاب هایتان را بر اساس قیمت فعلی بلیت ها آغاز کنید. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نموده اجازه افزایش قیمت بلیت هواپیما برای ایام نوروز را به هیچ کدام از ایرلاین ها نخواهیم داد.

بهترین قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در تعطیلات نوروز 1400

به گزارش خبرنگاران، تورج دهقانی زنگنه می گوید سازمان هواپیمایی نظارت شدیدتری بر فروش بلیت هواپیما خواهد داشت. از طرف دیگر پیش فروش بلیت های نوروزی چند روزی است که انجام می گردد و در این بخش هم اعلام شده برنامه ای برای افزایش قیمت ها وجود ندارد. اتوبوس، قطار و هواپیما هر کدام برای رعایت پروتکل های بهداشتی راه مخصوص خودشان را انتخاب نموده اند. شرکت های هواپیمایی تنها اجازه دارند به اندازه 60 درصد ظرفیت هواپیما بلیت بفروشند و سازمان هواپیمایی کشوری می گوید نظارت سختی بر این موضوع خواهد داشت. در اتوبوس ها امکان خرید بلیت دو جایگاه در کنار هم وجود ندارد و چه در اتوبوس های تک جایگاه و چه در اتوبوس های دو جایگاه، در هر ردیف تنها دو بلیت فروخته می گردد.

همچنان در قطار ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی، تنها دو جایگاه از کوپه های چهار نفره و سه جایگاه از کوپه های شش نفره فروخته می گردد و تنها خانواده ها می توانند تعداد بیشتری در یک کوپه بلیت بخرند تا حد نصاب 50 درصد ظرفیت برای پروتکل های بهداشتی رعایت گردد. در این گزارش هزینه های سفر به شش جهت پرتردد یعنی تهران به مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، اهواز و کیش را آنالیز نموده ایم تا ببینیم بلیت قطار، اتوبوس و هواپیما برای این جهت ها با چه قیمتی فروخته می گردد.

هزینه های سفر به مشهد

قطار های تهران مشهد هزار و یک مدل دارند. قیمت بلیت مالی ترین قطار ها که همان انواع اتوبوسی هستند، حدود 125 هزار تومان است و قیمت بلیت قطار های عادی کوپه ای بعضا به 300 هزار تومان می رسد. در جهت تهران مشهد قطار های لوکس و پنج ستاره ای هم حرکت می نمایند که علاوه بر سرعت بیشتر خدمات رفاهی بیشتری دارند و قیمتشان ممکن است بعضا به 600 هزار تومان برسد که گران ترین بلیت قطار به حساب می آیند و تقریبا به اندازه قیمت بلیت هواپیما است. مدت زمان سفر با قطار از تهران به مشهد و برعکس بین 10 تا 12 ساعت است. بلیت پرواز تهران مشهد بر اساس نرخ نامه انجمن شرکت های هواپیمایی حداکثر 770 هزار تومان است و این نرخ نامه به طور کامل رعایت می گردد. اگر برای روز های آخر سال بلیت بخواهید، عمدتا با همان قیمت 770 هزار تومانی روبرو می شوید، اما برای پرواز هایی که امروز و فردا مسافران را به مشهد می برند، قیمت بلیت ممکن است تا 570 هزار تومان کاهش پیدا کند. پرواز تهران مشهد حدود یک ساعت و ربع زمان می برد. اگر بخواهید با اتوبوس به مشهد بروید، هزینه بلیت آن 127 هزار تومان است، اما مدت زیادی را در راه خواهید بود و احتمالا این سفر یک روز کامل زمان می برد. اتوبوس ارزان ترین راه برای سفر به مشهد است.

بلیت قطار: 125 تا 600 هزار تومان

بلیت اتوبوس: 127 هزار تومان

بلیت هواپیما: 570 تا 770 هزار تومان

هزینه های سفر به تبریز

بلیت هوایپما برای جهت تهران به تبریز و برعکس حداکثر 610 هزار تومان است. این پرواز عموما 50 دقیقه یا یک ساعت طول می کشد و اگر نزدیک به زمان پرواز سراغ خرید بلیت بروید، ممکن است با قیمت های پایین تر روبرو شوید. برای مثال در لحظه نگارش این متن چند شرکت هواپیمایی بلیت پرواز تهران تبریز را تا 435 هزار تومان کاهش داده اند، اما عموما در روز های آخر ماه قیمت بلیت هوپیما در همان حدود 600 هزار تومان است. سفر به تبریز با قطار بین 12 تا 13 ساعت طول می کشد. قیمت بلیت قطار در این جهت عموما 120 هزار تومان است. قیمت برخی قطار ها تا 142 هزار تومان می رسد و برخی از آن ها که ارزان تر هستند حدود 94 هزار تومان قیمت دارند. سفر تهران تبریز با اتوبوس حدود هشت ساعت طول می کشد و با توجه به آزادراه تهران تبریز سریع تر از حالت عادی به مقصد خواهید رسید. قیمت بلیت تهران به تبریز و برعکس در هر حالتی 100 هزار تومان است. این اتوبوس ها عموما در کرج، قزوین و زنجان توقف دارند.

بلیت قطار: 94 تا 142 هزار تومان

بلیت اتوبوس: 100 هزار تومان

بلیت هواپیما: 435 تا 610 هزار تومان

هزینه های سفر به اصفهان

بلیت قطار به مقصد اصفهان به سختی پیدا می گردد. مثلا در هفته پیش رو تنها یک قطار از تهران به مقصد اصفهان حرکت می نماید که ظرفیت آن از چهار روز قبل تکمیل شده. قیمت بلیت قطار تهران اصفهان و برعکس حدود 100 هزار تومان است. این سفر تقریبا هشت ساعت طول می کشد. قبلا مسافران اصفهان، اتوبوس را به قطار و هواپیما ترجیح می دهند. چراکه با اتوبوس حدود پنج ساعت طول می کشد تا به اصفهان برسید. قیمت بلیت اتوبوس تهران به اصفهان و برعکس 72 هزار تومان است و ارزان ترین راه برای چنین سفری به حساب می آید. اگر بخواهید با هواپیما سفر کنید، حدود یک ساعت طول می کشد تا از تهران به اصفهان برسید. قیمت بلیت هواپیما برای این پرواز عموما در حدود 500 هزار تومان است. بر اساس نرخ نامه انجمن شرکت های هواپیمایی، حداکثر قیمت بلیت پرواز تهران اصفهان 547 هزار تومان مشخص شده. برخی روز ها می توان با 470 هزار تومان بلیت پرواز تهران اصفهان خرید.

بلیت قطار: 100 هزار تومان

بلیت اتوبوس: 72 هزار تومان

بلیت هواپیما: 470 تا 547 هزار تومان

هزینه های سفر به شیراز

سفر به شیراز با قطار عموما حدود 15 ساعت طول می کشد. قطار ها اغلب ساعت پنج بعد از ظهر و هشت شب از تهران به مقصد شیراز حرکت می نمایند و برای خرید بلیت آن ها باید حداقل 180 هزار تومان هزینه کنید. قیمت بلیت قطار برای این جهت برای قطار های کوپه ای چهار نفره بعضا به 250 هزار تومان می رسد. قطار های تهران شیراز در کاشان و آباده توقف می نمایند. سفر به شیراز با اتوبوس حدود 10 ساعت طول می کشد.

به گزارش خبرنگاران، قیمت بلیت اتوبوس از تهران به شیراز و برعکس 147 هزار تومان است. اغلب مسافران شیراز ترجیح می دهند با هواپیما سفر نمایند و اگر لازم بخواهند صرفه جویی نمایند ترجیح می دهند با قطار دیرتر به مقصد برسند، اما سختی سفر با اتوبوس را تحمل ننمایند. پرواز تهران شیراز تقریبا یک ساعت و 10 دقیقه تا یک ساعت و نیم طول می کشد و بلیت آن عموما بین 600 تا 620 هزار تومان خرج دارد. حداکثر قیمتی که شرکت های هواپیمایی برای پرواز تهران شیراز در نظر می گیرند نهایتا به 670 هزار تومان می رسد. اگر خرید بلیت را به روز های آخر موکول کنید، شاید بتوانید با هزینه کمتر و حدود 580 هزار تومان بلیت پرواز تهران شیراز و برعکس بخرید.

بلیت قطار: 180 تا 250 هزار تومان

بلیت اتوبوس: 147 هزار تومان

بلیت هواپیما: 580 تا 670 هزار تومان

هزینه های سفر به اهواز

پرترددترین جهت پروازی در کشور زمانی که هنوز درگیر کرونا نشده بودیم، پرواز تهران اهواز بود. هنوز هم این جهت یکی از پرترددترین پرواز های داخلی است. سفر با هواپیما از تهران به اهواز و برعکس تقریبا حدود یک ساعت تا یک ساعت و 20 دقیقه طول می کشد. قیمت بلیت آن عموما در حدود 600 هزار تومان است، اما در نرخ نامه شرکت های هواپیمایی آمده قیمت بلیت پرواز تهران اهواز می تواند به حدود 760 هزار تومان برسد. در روز های منتهی به پرواز، شرکت ها برای خالی نماندن جایگاه های هواپیما ممکن است قیمت بلیت پرواز را تا 430 هزار تومان کاهش دهند.

اگر بخواهید با قطار به اهواز بروید، باید برای قطار های کوپه ای شش نفره 180 هزار تومان و برای کوپه ای چهار نفره 205 هزار تومان هزینه پرداخت کنید. قیمت بلیت برخی قطار های مالی در این جهت ممکن است تا 145 هزار تومان ارزان تر باشد. تقریبا حدود 15 ساعت طول می کشد تا بخواهید با قطار از تهران به اهواز برسید. قیمت بلیت اتوبوس تهران اهواز هم عموما 149 هزار تومان است. اگر از خیر جایگاه های اتوبوس وی ای پی بگذرید و بخواهید با اتوبوس های معمولی سفر کنید، هزینه بلیت تا 123 هزار تومان کاهش پیدا می نماید. البته با توجه به مدت 12 ساعته سفر تهران اهواز، کمتر کسی سراغ این گزینه می رود.

بلیت قطار: 145 تا 205 هزار تومان

بلیت اتوبوس: 123 تا 149 هزار تومان

بلیت هواپیما: 430 تا 760 هزار تومان

هزینه های سفر به کیش

جز پرواز، راه دیگری برای رسیدن به کیش نیست. هرچند برخی ترجیح می دهند با هواپیما به بندرعباس بروند و از آنجا با کشتی راهی جزیره کیش شوند. قیمت بلیت پرواز تهران به کیش عموما در حدود 600 تا 700 هزار تومان است، اما در روز های منتهی به پرواز ممکن است قیمت بلیت پرواز کیش تا 450 هزار تومان کاهش پیدا کند.

همچنین بر اساس نرخ نامه شرکت های هواپیمایی، حداکثر قیمت بلیت هواپیمای کیش می تواند یک میلیون تومان باشد. آن هایی که می خواهند با کشتی از بندرعباس به کیش بروند، باید حدود 192 هزار تومان برای بلیت اتوبوس هزینه نمایند. سفر به بندرعباس با اتوبوس ممکن است 17 ساعت طول بکشد. گزینه دیگر سفر با قطار است که قیمت بلیت آن بین 170 هزار تومان تا 270 هزار تومان متغیر است. اگر بخواهید با قطار به بندرعباس بروید، احتمالا 20 ساعت در راه خواهید بود.

بلیت قطار: 170 تا 270 هزار تومان

بلیت اتوبوس: 192 هزار تومان

بلیت هواپیما: 450 هزار تا یک میلیون تومان

منبع: فرارو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 882

به "بهترین قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در تعطیلات نوروز 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین قیمت بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما در تعطیلات نوروز 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید