مِهر بی مهر برای لوازم تحریرفروشان کرمانشاه

به گزارش رپید دانلود، خبرنگاران/کرمانشاه نایب رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه با اشاره به رکود بازار لوازم تحریر در آستانه شروع سال تحصیلی گفت: از ابتدای سال جاری حدود 25 واحد کتاب و لوازم تحریر فروشی در کرمانشاه تعطیل شده است.

مِهر بی مهر برای لوازم تحریرفروشان کرمانشاه

محمدتقی زرشکیان در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه هر سال از اوایل شهریور ماه تا 15 روز اول مهر اوج فروش لوازم تحریر برای بازگشایی مدارس را داشتیم، اظهار کرد: امسال برای دومین سال پیاپی و به علت حضوری نبودن مدارس شاهد رکود شدید بازار هستیم.

وی ادامه داد: حتی اگر مدارس با توسعه واکسیناسیون و با تاخیر باز گردد، همچنان بازار اصلی ما از دست رفته است.

نایب رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش های غیرحضوری مصرف لوازم تحریر را کاهش داده، یادآور شد: در زمان باز بودن مدارس تقاضای کاذبی داشتیم ناشی از آنکه وقتی دانش آموزی وسیله ای می خرید سایر دانش آموزان هم با تماشا آن درخواست خرید داشتند که این بخش از فروش کاملا از دست رفته است.

زرشکیان با اشاره به اینکه از دست رفتن بازار فروش لوازم تحریر صرفا به شرایط کرونا محدود نمی گردد، تاکید نمود: متاسفانه فروش های اینترنتی هم به رقبای جدی کتابفروشان تبدیل شده و بخشی از فروش را هم به این علت از دست دادیم.

وی اسم کرد: مشکل دیگر کتابفروشی ها که به رکود بازار دامن می زند گرفتن حق فروش کتاب درسی از ما و عرضه آن از سوی خود مدارس است.

به گفته نایب رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه، وزارت آموزش در این زمینه به رقیبی برای کتابفروشان تبدیل شده است.

موضوع دیگری که زرشکیان از آن انتقاد کرد که باعث کاهش فروش لوازم تحریر شده، عرضه این محصولات از سوی خود مدارس بود.

وی گفت: بعضی مدارس غیرانتفاعی هزینه ای بابت لوازم تحریر از دانش آموزان می گیرند و با مراکز خاصی قرارداد می بندند و برای دانش آموزان لوازم تحریر تهیه می نمایند .

به گفته نایب رئیس اتحادیه کتابفروشان کرمانشاه، مجموع این شرایط به قدری بازار لوازم تحریر را دچار رکود نموده که از حدود 220 واحد صنفی کتاب و لوازم تحریر فروشی که در کرمانشاه داریم، تنها در امسال 20 تا 25 واحد درخواست ابطال پروانه داشته اند.

زرشکیان سپس به قیمت لوازم تحریر هم اشاره نمود و ادامه داد: انواع لوازم تحریر از جمله کاغذ و دفتر، اتوماتیک و مداد و... به طور میانگین 60 تا 70 درصد نسبت به سال قبل افزایش قیمت داشته است.

وی تاکید نمود: بعضی انواع لوازم تحریر برند از جمله ماژیک، مداد، پاک کن و ... حتی تا 200 درصد هم گران شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1116

به "مِهر بی مهر برای لوازم تحریرفروشان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مِهر بی مهر برای لوازم تحریرفروشان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید