با این فروماژ به زمستان سفر کنید

به گزارش رپید دانلود، با اینکه چند سالی است پرتقال در همه فصل ها به وفور یافت می گردد ولی طعم و مزه آنها مثل پرتقال های زمستانی نیست.

با این فروماژ به زمستان سفر کنید

می توانید از این پرتقال ها مربا درست کنید و همین طور دسر در فصول مختلف. اگر پرتقال خونی پیدا کردید که چه بهتر، دسرتان رنگ و لعاب بهتری می گیرد.

مواد لازم

مربای پرتقال 1 کیلوگرم پرتقال

2 /1 یک کیلوگرم شکر

2 لیوان آب

یک لیوان آب پرتقال

1. پیش از هر کار ابتدا باید پرتقال ها را آماده کنید. برای این منظور آنها را با چاقوی اره ای حلقه حلقه نموده سپس حلقه ها را در کاسه ای بچینید و محلول آب و نمک به آن اضافه کنید و نیم ساعت صبر کنید تا سفت گردد.

نکته: برای هر دو پرتقال، دو لیوان آب و یک قاشق مرباخوری نمک کافی است.

2. بعد از نیم ساعت حلقه های پرتقال و آب نمک را به ظرفی فلزی منتقل نموده و بگذارید بجوشد. البته بعد از هر یک ربع جوشیدن آب آن را خالی نموده و دوباره مقداری آب روی آن ریخته و بگذارید یک ربع دیگر بجوشد. این کار را سه بار انجام دهید؛ یعنی سه تا یک ربع پرتقال را بجوشانید تا خوب تلخی آن گرفته گردد.

3. شکر را در آب حل کنید. وقتی محلول، یکنواخت شد، آب پرتقال را اضافه نموده، روی شعله اجاق گاز قرار دهید و بگذارید تا قوام بیاید. حلقه های پرتقال آماده را داخل شهد مربا چیده و مدت 20 تا 30 دقیقه حرارت دهید تا بپزد. حالا می توانید این حلقه ها را در یخچال نگهداری نموده و هر بار چند حلقه از آنها را برای این دسر مورد استفاده قرار دهید.

روش تهیه فروماژ

قالبی به شکل دلخواه انتخاب کنید و حلقه های مربا را کف آن بچینید. پودر ژلاتین را در آب پرتقال بریزید و روی بخار آب کتری در حال جوش قرار دهید تا ذرات ژلاتین حل شوند. زرده های تخم مرغ را با شکر و پوست پرتقال رنده شده مخلوط نموده و با همزن برقی آن قدر بزنید تا به رنگ سفید در آمده و کشدار گردد. مخلوط آب پرتقال و ژلاتین را به تدریج به زرده ها اضافه نموده و با همزن برقی بزنید. سپس کناری بگذارید تا مواد سرد گردد. از طرفی دیگر سفیده تخم مرغ را آن قدر با همزن بزنید تا سفت گردد و به اصطلاح فرم بگیرد همین کار را به صورت جداگانه با خامه هم انجام دهید. در خاتمه سفیده و خامه زده شده را با هم مخلوط کنید. مخلوط زرده و آب پرتقال را به خامه و سفیده اضافه نموده و با همزن برقی خوب بزنید. حالا مایه دسر را روی مرباهای چیده شده کف ظرف بریزید و مواد را مدت پنج تا شش ساعت در یخچال قرار دهید.

مواد لازم فروماژ

6 حلقه مربای پرتقال

3 عدد زرده تخم مرغ

4 /2 پیمانه شکر

یک ق م پوست پرتقال رنده شده

2 /1 یک ق س پودر ژلاتین

2 /1 پیمانه آب پرتقال

2 عدد سفیده تخم مرغ

یک پیمانه سرخالی خامه شیرین شده

فوت و فن

هنگام خارج کردن دسر از قالب ابتدا با نوک چاقو دسر را از دیواره قالب جدا نموده، سپس دسر را داخل کاسه ای حاوی آب سرد قرار دهید تا خودش را به اصطلاح ول کند.

پیش از آغاز کار قالب را زیر شیر آب گرفته و بعد از خیس کردن، حلقه های مربا را داخل آن قرار دهید. البته مراقب باشید آب داخل قالب باقی نماند.

یه جور دیگه

پرتقال هایی انتخاب کنید که بدون هسته باشند زیرا در غیر این صورت در مراحل پخت هسته ها خارج شده و جای آنها به صورت سوراخ باقی می ماند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 تیر 1402 بروزرسانی: 31 تیر 1402 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1603

به "با این فروماژ به زمستان سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این فروماژ به زمستان سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید