طرز تهیه بستنی با خامه ???? به 3 روش بازاری بدون بستنی ساز

به گزارش رپید دانلود، بستنی با خامه جزو بازاری و کافی شاپی است. بستنی با خامه به عنوان یکی از به روش های مختلف تهیه می گردد. شما می توانید انواع بستنی با خامه را با ثعلب و بدون ثعلب و بدون احتیاج به بستنی ساز در خانه آماده کنید. در این مقاله از سرویس به طرز تهیه بستنی با خامه به 3 روش ساده با زعفران و وانیل، بستنی میوه خامه ای و بستنی شکلاتی با خامه می پردازیم. با همراه باشید.

طرز تهیه بستنی با خامه ???? به 3 روش بازاری بدون بستنی ساز

طرز تهیه بستنی با خامه با طعم زعفران و وانیل

مدت زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه بستنی با خامه صبحانه

خامه صبحانه: 200 گرم

شیر: 2/3 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

زرده تخم مرغ: 1 عدد

گلاب: 1/3 لیوان دسته دار فرانسوی

آرد سفید: 2 قاشق غذاخوری

زعفران دم نموده غلیظ: 2 قاشق غذاخوری

پودر هل: 1/2 قاشق چای خوری

وانیل: 1/4 قاشق چای خوری

مراحل تهیه بستنی با خامه بدون ثعلب

برای درست کردن بستنی با خامه، مواد بستنی خامه ای را با ترتیب خاصی که در ادامه خواهیم گفت، ترکیب کنید و هم بزنید. بعد از یکدست شدن مخلوط، آن را در فریزر بگذارید و چند دقیقه یک بار هم بزنید و دوباره به فریزر برگردانید، تا زمانی که بستنی خامه ای آماده سرو گردد.

مرحله اول: مواد بستنی خامه ای را جداگانه با هم مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی با خامه بدون ثعلب، در یک قابلمه یا کاسه، شیر، ، زعفران دم نموده و را بریزید و با هم مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر، زرده تخم مرغ و شکر را با هم مخلوط کنید و با همزن به قدری بزنید که کف کند. سپس شیر را به تدریج و طی چند مرحله به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله دوم: مواد بستنی را ترکیب کنید و حرارت دهید

آرد را الک کنید و به مخلوط اضافه کنید. هر بار مخلوط را هم بزنید تا گلوله نگردد. وقتی کاملا یکدست شد، مواد داخل قابلمه اول را به این مخلوط اضافه کنید. همزمان با ترکیب مواد، آن ها را هم بزنید تا یکدست شوند. سپس مایه بستنی را روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا غلظت آن به مقدار گردد.

مرحله سوم: مایه بستنی را در فریزر بگذارید

وقتی مایه بستنی با خامه به قوام رسید، وانیل را به آن اضافه کنید. سپس شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید مایه بستنی سرد گردد. سپس خامه صبحانه را به آن اضافه کنید و مواد را با همزن دستی و برقی بزنید. مایه بستنی را در یک ظرف پیرکس یا یک ظرف روحی بریزید و در فریزر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی

مرحله چهارم: مایه بستنی را هم بزنید

بعد از یک ساعت، ظرف را از فریزر بیرون بیاورید و مواد را هم بزنید. دوباره ظرف را به فریزر برگردانید. هر نیم ساعت یک بار مایه بستنی را هم بزنید. 4 تا 5 بار این کار را انجام بدهید تا هوا به بافت بستنی نفوذ کند و یخ نبندد. سپس بستنی خامه ای با طعم وانیل و زعفران را می توانید در ظرف مناسب اسکوپ بزنید و سرو کنید.

طرز تهیه بستنی میوه خامه ای

مواد مورد احتیاج برای تهیه بستنی میوه ای با خامه

توت فرنگی: 250 گرم

آلبالو بدون هسته: 250 گرم

شیر: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

خامه صبحانه: 6 قاشق غذاخوری

شکر: به اندازه دلخواه

مراحل تهیه بستنی با خامه و میوه

برای درست کردن بستنی میوه ای با خامه، ابتدا میوه ها را بشویید و فریز کنید. بعد از یخ زدن، همه مواد را با هم میکس کنید. مایه بستنی آماده شده را در فریزر قرار دهید تا زمانی که آماده گردد. سپس آن را سرو کنید.

مرحله اول: میوه ها را بشویید و فریز کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی با خامه و میوه، آلبالوها و توت فرنگی ها را بشویید و خشک کنید. برگ های توت فرنگی و شاخه و هسته های آلبالو را جدا کنید. میوه ها را در یک پلاستیک یا ظرف بریزید و در فریزر قرار دهید. اجازه دهید میوه ها یخ بزنند.

مرحله دوم: مایه بستنی با خامه و میوه را در فریزر بگذارید

شیر، خامه و میوه های یخ زده را در مخلوط کن بریزید و همه مواد را هم بزنید. شکر را هم به اندازه دلخواه به مواد اضافه کنید. همه مواد که مخلوط شدند، مایه بستنی را در یک قالب یا ظرف مخصوص بریزید و در فریزر بگذارید. روی ظرف را بپوشانید و 7 تا 8 ساعت مواد را در فریزر بگذارید. هر یک ساعت مایه بستنی را با قاشق یا همزن بزنید و بعد از آماده شدن، آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 7 مدل بستنی رژیمی و کم کالری

طرز تهیه بستنی کاکائویی با خامه و ثعلب

مواد لازم برای تهیه بستنی کاکائوی با خامه و ثعلب

شیر پرچرب: 6 لیوان دسته دار فرانسوی

پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری

پودر ثعلب: 1 قاشق غذاخوری

شکر: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

خامه صبحانه: 100 گرم

مراحل طرز تهیه بستنی کاکائویی با خامه و ثعلب

برای تهیه بستنی کاکائویی با خامه و ثعلب، باید شیر جوشیده را با دیگر مواد بستنی ترکیب کنید. سپس خامه را اضافه نموده و مایه بستنی آماده شده را هم بزنید و در فریزر قرار دهید. این بستنی خامه ای با ثعلب بعد از حدود 5 ساعت آماده می گردد.

مرحله اول: شیر را حرارت دهید

برای درست کردن این بستنی با خامه و پودر کاکائو، شیر را در قابلمه بریزید و صبر کنید تا گرم گردد. در یک ظرف دیگر، شکر، ثعلب، پودر کاکائو و وانیل را با هم مخلوط کنید تا بافتشان از هم باز گردد. اجازه دهید شیر گرم گردد و در قسمت دیواره های ظرف آغاز به قل زدن کند. سپس حرارت را خاموش کنید.

مرحله دوم: مواد بستنی را با هم ترکیب کنید

در این مرحله، مخلوط وانیل و پودر کاکائو، شکر و ثعلب را به شیر اضافه کنید. مواد را در یک ظرف استیل بریزید و با همزن بزنید تا غلیظ و کشدار شوند. سپس خامه را اضافه کنید و باز هم مواد را هم بزنید تا یکدست و هموار گردد.

مرحله سوم: مایه بستنی را روی تکه های یخ بگذارید

در یک ظرف یا قابلمه بزرگ یخ خرد شده را بریزید. ظرف استیل حاوی مایه بستنی را روی یخ ها بگذارید. اجازه دهید 20 دقیقه ظرف استیل روی یخ ها بماند و همزمان با همزن دستی مواد را هم بزنید. اگر از همزن برقی استفاده می کنید، زمان کمتری را می توانید به هم زدن اختصاص دهید.

مرحله چهارم: بستنی با خامه را در فریزر بگذارید

بعد از اینکه مایه بستنی آماده شد، ظرف را به فریزر منتقل کنید. به مدت 5 ساعت ظرف را در فریزر بگذارید و هر یک ساعت یک بار مواد را هم بزنید و دوباره به فریزر برگردانید. وقتی بستنی تان آماده شد، می توانید آن را با سس شکلات تزیین و سرو کنید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه بستنی با خامه

*یکی از روش های متداول برای قوی تر کردن طعم بستنی، استفاده از خامه خشک بعد از آماده شدن بستنی است که معمولا در تهیه بازاری مرسوم است. این خامه را به راحتی می توانید در خانه درست کنید. برای تهیه آن باید کف یک ظرف مثل سینی فر را با پلاستیک فریزری بپوشانید. سپس یک لایه نازک خامه صبحانه را روی پلاستیکی بریزید و در فریزر قرار دهید. خامه یخ زده را از پلاستیک جدا نموده و به بستنی تان اضافه کنید. دوباره مایه بستنی را هم بزنید و به فریزر برگردانید تا بستنی بافت یکدستی پیدا کند.

*اندازه شکر استفاده شده در طرز تهیه بستنی با خامه به سلیقه شما بستگی دارد. می توانید کمتر یا بیشتر از اندازه شکری که در دستور آورده شده است، به کار ببرید. بعلاوه می توانید عسل را با شکر جایگزین کنید تا بستنی تان شیرینی کمتری داشته باشد.

*در هنگام حرارت دادن به مایه بستنی، حتما شعله گاز را روی حالت خیلی ملایم تنظیم کنید تا تخم مرغ ها در اثر گرما نبندند.

*اسکوپ های بستنی را می توانید در نان بستنی قرار دهید و بعد آن را سرو کنید. روی بستنی را هم با مغزها یا تکه های خامه خشک تزیین کنید.

سوالات متداول

از چه خامه ای در طرز تهیه بستنی با خامه استفاده می گردد؟

برای درست کردن بستنی با خامه، از خامه صبحانه استفاده می گردد. می توان از تکه های خامه خشک هم در بستنی به روش سنتی استفاده کرد.

آیا حتما باید از ثعلب در بستنی با خامه استفاده کرد؟

خیر. ثعلب می تواند بافت بستنی را کشدارتر کند ولی وجود آن در بستنی الزامی نیست و می توان آن را حذف کرد و بستنی با خامه بدون ثعلب درست کرد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1426

به "طرز تهیه بستنی با خامه ???? به 3 روش بازاری بدون بستنی ساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بستنی با خامه ???? به 3 روش بازاری بدون بستنی ساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید