اختصاصی ، کاخ سفید ملزم شد درباره کانال های ممانعت از برخورد با ایران گزارش دهد

به گزارش رپید دانلود، لایحه بودجه نظامی آمریکا کاخ سفید را ملزم کرده است که ظرف 30 روز در مورد کانال های موجود برای ممانعت از برخورد و درگیری با ایران، گزارشی به کنگره ارائه دهد.

اختصاصی ، کاخ سفید ملزم شد درباره کانال های ممانعت از برخورد با ایران گزارش دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته لایحه 738 میلیارد دلاری بودجه نظامی این کشور را تصویب کرد. در این لایحه، بندهای متعددی به ایران اختصاص یافته است، از جمله بندی که برای اولین بار از کانال های ممانعت از برخورد (Deconfliction Channels) با ایران صحبت می کند.

کانال عدم برخورد اصطلاحا به مسیرهای گفت وگویی گفته می شود که با هدف ممانعت از بروز درگیری های ناخواسته، معمولا میان طرف های درگیر یا متخاصم ایجاد می شود. در زمان جنگ سرد بین دو ابرقدرت وقت چنین کانال تماسی وجود داشت و در حال حاضر هم بین ارتش های آمریکا آمریکا و روسیه یک خط تماس عدم برخورد برای جلوگیری از بروز درگیری های ناخواسته در سوریه، وجود دارد.

در بخش 1227 از لایحه 1119 صفحه ای بودجه نظامی سال 2020 آمریکا، در این رابطه آمده است: به طور کلی، نهایتا ظرف 30 روز بعد از تاریخ نهایی شدن این قانون، رئیس جمهور باید گزارشی در مورد کانال های ممانعت از برخورد با ایران، به کنگره ارائه دهد.

در این لایحه در مورد مفاد گزارشی که کاخ سفید باید به کنگره ارائه دهد، آمده است:

1. شرایط کانال های ممانعت از برخورد با ایران برای جلوگیری از خطاهای محاسباتی، تعریف ابهام ها و برطرف کردن سوء تفاهم هایی که می توانند به تبعات ناخواسته از جمله فعالیت نظامی غیرضروری یا آسیب زا منجر شوند؛

2. شرایط کانال های ممانعت از برخورد [برای تماس] نیروهای نظامی [دو کشور] جهت جلوگیری از خطاهای محاسباتی نظامی و دیپلماتیک؛

3. تحلیلی درباره لزوم و منطق کانال های ممانعت از برخورد دو و چندجانبه، از جمله ارزیابی تجربه اخیر ایالات متحده در چنین کانال های تماس عدم برخوردی با ایران.

با این حال تعیین نیست که آیا کاخ سفید به برقراری چنین کانال هایی ملزم شده است یا نه.

در ماه های اخیر آمریکا همزمان با خروج از توافق هسته ای با ایران، چند هزار نیروی نظامی تازه را هم به خلیج فارس اعزام کرده است. آمریکا همزمان در تلاش است تا ائتلافی دریایی را برای گشت زنی در خلیج فارس تشکیل دهد. این اقدام، با تلاش اروپا برای تشکیل یک ائتلاف دریایی مشابه اما جداگانه در خلیج فارس و تنگه هرمز همزمان شده است. ایران هشدار داده است که افزایش حضور نظامی در خلیج فارس، می تواند ریسک برخوردها در آب های منطقه را افزایش دهد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 34

به "اختصاصی ، کاخ سفید ملزم شد درباره کانال های ممانعت از برخورد با ایران گزارش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاصی ، کاخ سفید ملزم شد درباره کانال های ممانعت از برخورد با ایران گزارش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید