90 درصد درآمد نفتی ایران را کاهش دادیم

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی اسپن، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با حضور در نشست کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اتهامات همیشگی و تکراری این کشور علیه ایران را تکرار کرد.

90 درصد درآمد نفتی ایران را کاهش دادیم

وزیرخارجه آمریکا در ادعای خود، ایران را یک کشور متجاوز و نه یک قربانی توصیف کرد و در ادامه مدعی شد: ما با تمام قوا کارزار فشار حداکثری را اجرا کردیم. از مه 2018، 90 درصد از درآمدهای نفتی که تهران از آنها برای فعالیت های هسته ای غیرقانونی استفاده می نماید را کاهش داده ایم.

مایک پمپئو همچنین تحریم حزب الله از طرف کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکای جنوبی را دستاورد دوران فعالیتش در وزارت خارجه آمریکا عنوان نمود و درباره ایران نیز ادعا کرد: همان طور که آمادگی نظامی خودمان را در برابر تهران تقویت نموده ایم، اما کارهای بیشتری هستند که باید انجام داد.

پمپئو در این نشست همچنین به تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت نیز اشاره نمود و مدعی شد: شورای امنیت باید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را قبل از انقضای آن تمدید کند، چون ایران از همین حالا اقدام به مین گذاری علیه کشتی ها در تنگه هرمز می نماید، به سمت تأسیسات عربستان سعودی موشک شلیک می نماید، برای یمنی ها تسلیحات ارسال می نماید و از رژیم غیرقانونی مادورو حمایت می نماید.

به ادعای وزیرخارجه آمریکا، اگر شورای امنیت اقدام نکند، ایران دست بازتری برای تخریب گری در سراسر خاورمیانه و در واقع در سراسر جهان خواهد داشت.

مایک پمپئو در جلسه مجلس سنا به شکست کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران اعتراف کرد. وی در پاسخ به پرسش یک سناتور درباره اثرگذاری سیاست آمریکا در قبال ایران گفت که کارزار فشار حداکثری، اثرگذار بوده اما نتوانسته به هدفش برای تغییر رفتار حکومت ایران دست پیدا کند.

وی در این نشست مدعی شد: دولت ترامپ، اصول پدران بنیان گذار آمریکا را محور دیپلماسی مان قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 478

به "90 درصد درآمد نفتی ایران را کاهش دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد درآمد نفتی ایران را کاهش دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید