5 راه حل ساده برای اینکه بدن خود را بپذیرید!

به گزارش رپید دانلود، البته این حرکت، نو و ساخته شده از طریق شبکه های اجتماعی نیست و منشا آن به جنبش پذیرش چربی Fat Acceptance در دهه 1960 برمی شود و در طول سال ها، تمام انواع بدن را در برگرفته است.

5 راه حل ساده برای اینکه بدن خود را بپذیرید!

اما Body Positivity در شکل مدرن خود، می تواند به معنای هر چیزی باشد. در دنیایی که به بعضی از بدن ها و ویژگی های ظاهری، امتیاز بیشتری می دهند، این جنبش شامل پذیرفتن عیب های خود، شادمان بودن به خاطر بدنتان، مبارزه برای دیده شدن انواع فرم های بدن به خصوص سایز های بزرگ و… می گردد.

با این حال اگر هدف شما دوست داشتن خود است، راه رسیدن به آن علاقه نشان دادن روزانه و مداوم به بدنتان نیست. بنا به گفته مایسکو Claire Mysko مدیرعامل انجمن ملی اختلالات خوردن Eating Disorders آمریکا، رسیدن به سطح اولیه پذیرش بدن و قدردانی از آن، می تواند بسیار تاثیرگذارتر و انگیزه بخش تر از کوشش همیشگی برای دوست داشتن بدنتان باشد. انتظار داشتن احساس مثبت به ظاهرتان همواره و هر دقیقه، واقع بینانه نیست.

در حقیقت آخرین چیزی که ما می خواهیم، این است که مردم خودشان را با رهبران مثبت اندیشی مقایسه نمایند و بگویند کاش من هم مثل آن ها، همواره در خصوص خودم احساس خوبی داشتم. اما با این اوصاف، چگونه می توانیم بدن خود را بپذیریم و برای دوست داشتن خود تمرین کنیم؟ در ادامه 5 راه کاربردی از زبان متخصصان روانشناسی به شما معرفی خواهیم کرد.

1. خودتان را با بقیه مقایسه نکنید

حدس زدن درباره این که مردم به چه چیزی فکر می نمایند، آن هم تنها با نگاه کردن به آن ها و بدون داشتن علتی قانع نماینده، بسیار رایج است. هال می گوید: یکی از تحریف های شناختی محبوب میان مردم، فکر خوانی است. ما تصور می کنیم که می دانیم دیگران در خصوص ما چه فکری می نمایند و بیشتر مواقع فرض می کنیم نظر آن ها نسبت به ما منفی است.

برای جلوگیری از این موضوع و تمرین دوست داشتن خود، باید افکار خودمان را به چالش بکشیم و آن ها را با یک الگوی فکری واقع بینانه تر جایگزین کنیم. هنگامی که گرفتار فکر خوانی شدید، به خود یادآوری کنید که من نمی دانم در فکر بقیه چه می گذرد و آن ها واقعا به چه چیزی فکر می نمایند. تنها چیزی که من می دانم و می توانم آن را کنترل کنم این است که درباره خودم و دیگران چگونه فکر می کنم.

2. روی سلامتی خود تمرکز کنید

دوست داشتن خود و پذیرش بدن به معنی اولویت قرار دادن سلامتی نسبت به ظاهرتان است. برای این کار ضروری است بین افکار خود درباره سلامتی و ویژگی های ظاهری مثل فرم و شکل بدن، تمایز ایجاد کنید و روی تنظیم مجدد آن ها کار کنید. برای مثال به جای این که برای کم کردن وزنتان برای مراسم پیش رو، به باشگاه بروید، به خود بگویید: این هفته ضربان قلبم را بالا نبرده و ورزش نکرده ام؛ به همین علت باید به باشگاه بروم.

3. از افرادی که شبیه شما هستند الهام بگیرید

بیشتر اوقات، حتی در مطالبی که ممکن است از دوست داشتن خود حرف بزنند، بدن هایی را می بینید که در حالت ایدئال قرار دارند و شبیه شما و بیشتر آدم ها نیستند. مایسکو در این باره می گوید: یکی از قابلیت های شبکه های اجتماعی این است که به غیر از تبلیغات، شما می توانید محتوایی را که می بینید، مدیریت کنید. سعی کنید افراد و محتوا هایی که دنبال می کنید، شامل افرادی با ظاهر، فرم بدن و تجربه های مختلف باشند که بتوانید از آن ها الهام بگیرید.

4. از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید

وقتی می بینید جامعه و به خصوص شبکه های اجتماعی به انواع خاصی از زندگی ها و افرادی با بدن های ایدئال، اعتبار بیشتری می دهد و توجه اش معطوف به آن هاست، داستان ایدئال پردازی ظاهری تقویت می گردد. شبکه های اجتماعی خود و تاثیری را که بر روی شما می گذارند، آنالیز کنید. اگر این رسانه ها باعث ایجاد احساس بدی در شما می شوند، از آن ها فاصله بگیرید یا به طور کلی حذفشان کنید.

5. پذیرش را با قدردانی از بدنتان آغاز کنید

از بدن خود نه برای شکل ظاهری آن، بلکه برای کاری که برای شما انجام می دهد، قدردانی کنید. برای آغاز، قدردانی به خاطر یک پیاده روی، کوه نوردی یا حتی تحمل یک روز سخت را امتحان کنید. این کار بعلاوه یاری می نماید این توهم که بیشتر خریدن لوازم آرایشی و بهداشتی و لباس های مختلف باعث ایجاد احساس بهتر نسبت به خودمان می گردد، از بین برود. مایسکو توصیه می نماید که از تمرکز کردن بر روی ظاهر و بدن خود فاصله بگیرید. دوست داشتن خود را تمرین کنید و از بدنتان جدا از این که چطور به نظر می رسد یا دیگران آن را چطور می بینند، قدردانی کنید.

منبع: دیجی کالامگ

منبع: فرارو
انتشار: 22 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1562

به "5 راه حل ساده برای اینکه بدن خود را بپذیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 راه حل ساده برای اینکه بدن خود را بپذیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید