5 اشتباهی که دانشجویان هنگام تحصیل در فرانسه مرتکب می شوند

به گزارش رپید دانلود، هرساله میلیون ها گردشگر از فرانسه دیدن می نمایند. به دیدن برج بی نظیر ایفل ، کلیسای زیبای نوتردام و دیگر مناطقی که در کارت پستال ها دیده اند می شتابند . اما شما یک گردشگر نیستید، شما قرار است که به عنوان یک دانشجو در این کشور مشغول به تحصیل شوید و این کشور قرار است خانه دوم شما گردد پس شرایط تان متفاوت خواهد بود. حتی اگر برای مدت کوتاهی هم قصد تحصیل دارید می توانید یک تجربه بیادماندنی برای خود رقم بزنید، به شرط آنکه این 5 اشتباهی را که اغلب دانشجویان در زمان تحصیل در این کشور مرتکب می شوند را تکرار نکنید. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه این اشتباهات را برایتان بازگو کنیم:

5 اشتباهی که دانشجویان هنگام تحصیل در فرانسه مرتکب می شوند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

5 . چمدان ها را پر می نمایند

یکی از مواردی که باید به طور جدی از آن خودداری کنید، پرکردن چمدان ها و آوردن بار زیاد به همراه خود است. زمانی که شما برای تحصیل در یک کشور دیگر آماده می شوید، به احتمال فراوان می خواهید که تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی، 47 دست لباس مورد علاقه تان و تمامی عطرها و اسپری های خود را آن هم برای مصرف 6 سال به همراه بیاورید، اما دست نگه دارید! اگر شما تمامی این وسایل را بیاورید حتما پشیمان خواهید شد. نه تنها به خاطر اینکه سیستم قطار پاریس یک دخمه پر پیچ و خم با پله های فراوان و یک راهروی طولانی است یا اینکه چون مجبورید چمدان های سنگین خود را در قطار از این سو به آن سو بکشید و سپس در یک قفسه کوچک در بالای سرتان جا دهید، خیر! این دلایل اصلی نیستند بلکه حقیقت این است که زمانی که شما به فرانسه می آیید واقعا احتیاج ندارید که این همه وسیله را با خود حمل کنید. اگر شما برای 6 هفته به این کشور می آیید یا برای 6 ماه فرقی ندارد، باید با دقت و فکر بار خود را ببندید و از آوردن بار اضافی اجتناب کنید. چنانچه از طریق ای احتیاج داشتید که همراه خود نیاوردید هیچ اشکالی ندارد شما می توانید آن را به راحتی درهمین جا تهیه کنید. گاهی اوقات وسایلی که در این کشور یافت می گردد از کالاهای کشور خودتان کیفیت بهتری دارد، گاهی ارزان تر از کشورتان است و البته گاهی هم بهتر و هم ارزان تر هستند. همچنین در داروخانه های فرانسوی چیزهای فوق العاده ای را خواهید یافت از جمله صابون های زیبا، محصولات محافظ پوست بی نظیر و حتی عطرها. اگر هم به لباس احتیاج دارید، حراج های زمستانی و تابستانی فرانسه که هر ساله در ژانویه و جولای برگزار می شوند گزینه های مناسبی خواهند بود. حتی اگر پیروز به خرید در این حراج ها نشدید باز هم مطمئن باشید خرید در فرانسه تجربه خوبی خواهد بود. نکته آخر اینکه علاقه مندان به کره بادام زمینی اصلا لازم نیست برای مصرف یکسالشان کره به همراه خود بیاورند بلکه با یک بار خوردن Nutella محصولات دیگر را فراموش خواهند کرد.

4.هزینه ها را کامل پرداخت می نمایند

فرانسوی ها دانشجویان را خیلی دوست دارند. اگرچه ممکن است با این ابراز علاقه بخواهند کشور وفرهنگشان را به رخ بکشند، اما با تمامی این ها، در واقع این رفتاها بدین معناست که آنها می خواهند تا جایی که می توانند تجربه بودن در فرانسه را برای دانشجویان به یک تجربه مقرون به صرفه تبدیل نمایند. به عنوان یک دانشجو شما می توانید در هرجا و برای هرچیزی از تخفیف برخوردار شوید، به عنوان مثال می توانید از تخفیف های اساسی برروی بلیط های قطار توسط اس ان سی اف( SNCF) شرکت راه آهن ملی فرانسه برخوردار شوید. حتی اگر سن شما بین 12 تا 25 سال باشد (همینطور بین 18 تا 27 سال برای کارت قطار) از تخفیف های بلیط اتوبوس و کرایه قایق نیز برخوردار خواهید بود. اگر شما به دنبال گزینه های ارزان تری هستید، استفاده مشترک از ماشین را هم مد نظر داشته باشید. یک سایت محبوب به Covoiturage وجود دارد که پیدا کردن وسیله نقلیه در فرانسه را راحت تر و مقرون به صرفه تر می نماید. به عنوان مثال یک مسافرت از پاریس به لیون، در حدود 60 یورو با قطار هزینه دارد، ولی اگر شما یه وسیله نقلیه را به صورت مشترک با شخص دیگری از Covoiturage بگیرید هزینه شما به نصف کاهش می یابد. همچنین در مسافرت ها و گردش و تفریحتان در فرانسه همواره به خاطر داشته باشید که موزه های تاریخ و هنر و دیگر مناطق دیدنی معمولا برای دانشجویان(دانش آموزان) تخفیف هایی دارند. اگر یک موزه خاص تخفیف کافی را ندارد، می توانید زمانی که بازدید از آن رایگان است به آن مکان بروید. در سراسر کشور موزه ها دراولین یکشنبه هر ماه رایگان هستند. سینماها و تئاترها هم تخفیف ها و کارت هایی را به دانشجوبان پیشنهاد می دهند. امتحان کردن غذاهای خوشمزه فرانسوی را نیز از قلم نیاندازید! بسیاری از رستوران ها(مخصوصا رستوران های غیر رسمی) قیمت ها یا منوهایی را مخصوص دانشجویان دارند. و در آخر به خاطر داشته باشید حتی اگر قیمت های مخصوص دانشجویان در رستورانی تعیین نشده است هیج اشکالی ندارد که سوال کنید تا تخفیف ها را برایتان شرح دهند (برای تمرین زبان فرانسه هم شانس خوبی است).

3. تصور می نمایند فرانسوی ها خیلی مودب نیستند

شاید بسیاری از شما شنیده باشید که فرانسوی ها رفتار مودبانه ای ندارند و پرافاده هستند. احتمالا هر گردشگری یک داستان در خصوص یک پیشخدمت که مودبانه برخورد نکرده یا یک فروشنده که با بی اعتنایی از کنار آن گذشته است رادارند. بله مطمئنا شماری از مردم این کشور رفتار مناسبی ندارند و گاها بی ادبانه برخورد می نمایند ولی این را در نظر داشته باشید که مردمی با چنین رفتاری در هر جای این کره خاکی وجود دارند.اما زمانی که شما با آداب معاشرت فرانسوی ها آشنا شوید، پس از آن به سختی می توانید مردمی سخاوتمندتر از فرانسوی ها بیابید. از نمونه های آداب معاشرت در این کشور می توان به این موضوع اشاره نمود که در موقع ورود و خروج به یک مغازه، با فروشنده ارتباط چشمی داشته باشید و بهتر است سلام و احوال پرسی و تشکر را نیز از قلم نیاندازید. از صحبت کردن با صدای بلند نیز پرهیز کنید. قبل از تقاضای یاری از کسی بهتر است با او احوال پرسی کنید. به یاد داشته باشید که پس از صرف غذاییتان باید تقاضای صورت حساب بکنید و اگر کمی درآوردن آن نیز تاخیر داشتند اصلا عصبی نشوید. همچنین در نظر داشته باشید که فرانسوی ها مانند مردم خیلی از کشورها همواره لبخند بر لب ندارند پس از این نوع رفتار برداشت شخصی نکنید. حتما زبان فرانسه را تمرین کنید حتی اگر درآن خیلی ماهر نیستید هم مهم نیست آنها معمولا به شما یاری هم می نمایند و تلاشتان را برای یادگیری ارج می نهند.

2. فقط با هموطنان خودشان معاشرت می نمایند

شما بسیار خوش شانس هستید که می توانید در خارج از کشور و درکنارمردمی فوق العاده به تحصیل بپردازید. تجربه زندگی در یک کشور دیگر برای کسانی که دوست دارند از محیط زندگی خود فاصله بگیرند و عاشق ماجراجویی نیز هستند بسیار جذاب خواهد بود. مطمئنا این بسیار ایده خوبی است که با هموطنان خود در فرانسه همراه باشید و در خصوص تفاوت ها و شباهت های میان فرهنگ کشورتان و مقصد جدید بحث و تبادل نظر کنید اما از اینکه منحصرا با هم وطنان خود در ارتباط باشید پرهیز کنید . وقتی به عنوان یک دانشجو به یک کشور دیگر می روید شانس این را دارید که نه تنها با فرانسوی ها بلکه با افرادی از سراسر دنیا رابطه دوستی برقرار کنید. دوستان جدید فرانسوی شما واقعا راهنماهای خوبی برای مقصد جدید شما خواهند بود و دوستان شما از دیگر کشورها نیز همراهان خوبی هستند!

1. گشت و گذار و کشف فرانسه را از قلم نیاندازید

بزرگی فرانسه تقریبا به اندازه یکی از ایالت های آمریکا یعنی تگزاس است. این کشور که یکی از کشورهای غنی و دارای بیشترین تنوع فرهنگی در میان کشورهای دنیا است، پروازهای ارزان و همچنین سیستم گسترده قطارش دانشجویان را متقاعد می نماید که تاجایی که می توانند به کشورهای اروپایی سفر نمایند و این مسافرت ها بسیار مقرون به صرفه هستند، پس چرا شام را در ایتالیا و صبحانه را در مجارستان میل نکنید؟ درست است که سفر به کشورهای مختلف اروپایی ایده بسیار خوبی است، اما خیلی روی این موضوع تمرکز نکنید که به سراسر اروپا سر بزنید به جای آن تمرکزتان را بر روی فرانسه بگذارید. با دقت بیشتری به گردش در خانه جدیدتان بپردازید و ببنید که انواع سرگرمی ها و فعالیت ها را در آنجا می یابید. از شهرهای شلوغ و بین المللی تا روستاهای کوچک و جذاب شما با مواردی خاطره انگیزو مهیج روبه رو خواهید شد. اگر بازهم به انگیزه بیشتر احتیاج دارید که در فرانسه به گردش و تفریح بپردازید در زیر چند نمونه از این تفریحات را برایتان بازگو می کنیم:
  • یک فستیوال در فرانسه پیدا کنید : فستیوال فیلم، موزیک یا حتی فستیوال شکلات.
  • به پیاده روی یا اسکی در کوه های آتشفشانی در اوورونی بروید.
  • به دیدن قلعه Chenonceau بروید و هزاران سرگرمی دیگر که قطعا شما را مجذوب خود خواهد نمود.
  • به گشت و گذار در شهر زیبای بیاریتز(Biarritz) بروید.
برای قرن هاست که فرانسه به سبب فرهنگ، تاریخ، مذهب، غذاها، نوشیدنی ها ، سیاست و هنرش مورد توجه دانشجویان واقع شده است. تحصیل در این کشور به این سبب بسیار محبوب است که شما به سختی در این سرزمین در حال رشد می توانید لحظات بدی را سپری کنید اما این اشتباهاتی که در بالا اشاره نمودیم به راحتی می توانند تجربه شما را تحت تاثیر قرار دهند. پس این نکات ساده را در ذهنتان داشته باشید که فرانسه را به خانه دوم شما تبدیل کند و تجربه بودن در این کشوربرایتان لذت بخش ترگردد. منبع:gooverseasمنبع: کجارو
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 151

به "5 اشتباهی که دانشجویان هنگام تحصیل در فرانسه مرتکب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اشتباهی که دانشجویان هنگام تحصیل در فرانسه مرتکب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید