19 هزار کارگر ساختمانی زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی

به گزارش رپید دانلود، مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه 19 هزار کارگر ساختمانی در استان زیرپوشش بیمه مقرون به صرفه قیمت تأمین اجتماعی هستند، گفت: کارگران ساختمانی در زمان درخواست بازنشستگی باید حتما به شغل کارگر ساختمانی مشغول باشند.

19 هزار کارگر ساختمانی زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی

اسکندر کاکایی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه : 19 هزار کارگر ساختمانی در استان زیرپوشش بیمه مقرون به صرفه قیمت تأمین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی هفت درصد حق بیمه را پرداخت می نمایند، اضافه کرد: سازمان تأمین اجتماعی از محل منابع خود، 20 درصد حق بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت می نمایند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در مورد موضوع بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه، توضیح داد: این موضوع در کمیسیون ماده پنج مجلس تصویب شد که دوباره ارجاع داده شد، در صورت تصویب نهایی 750 هزار کارگرساختمانی کشور زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

وی اعلام کرد: سازمان تأمین اجتماعی به وسیله بازرسی هایی که براساس شرایط اقلیمی انجام می دهد با راستی آزمایی بیمه کارگران ساختمانی، در صورت قطع بیمه کسی، بیمه شده جدیدی جایگزین خواهد شد.

کاکایی گفت: صندوق بیمه تأمین اجتماعی روستاییان و عشایران کارگران ساختمانی را زیرپوشش قرار می دهد، لذا کارگران ساختمانی که فعلا امکان بیمه تأمین اجتماعی برای آن ها فراهم نیست به این صندوق مراجعه نمایند.

وی در مورد سن بازنشستگی کارگران ساختمانی، گفت: مردان به شرط داشتن 60 سال اگر سوابق بیمه آن ها زیر 10 سال باشد می توانند تکمیل بیمه تا 10 سال را انجام دهند و با 10 سال سابقه و 10 روز دریافت حقوق بازنشسته شوند.

کاکایی اعلام کرد: کسانی که سن 60 سال دارند و سابقه آن ها بین 10 تا 20 سال است به تعداد سنوات پرداخت معادل به روز، حقوق پرداخت می گردد و کسانی که سن 20 سال و سن زیر 60 سال دارند با رعایت حداقل حقوق مستمری پرداخت می گردد و برای افرادی که 35 سال سابقه دارند شرط سنی لحاظ نخواهد شد.

وی متذکر شد: کارگران ساختمانی در زمان درخواست بازنشستگی باید حتما به شغل کارگر ساختمانی مشغول باشند .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1497

به "19 هزار کارگر ساختمانی زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 هزار کارگر ساختمانی زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید