یک بنگاه مالی موثر باید وحدت فرماندهی داشته باشد

به گزارش رپید دانلود، بیات گفت: اگر در یک بنگاه مالی موثر، وحدت فرماندهی و تصمیم گیری وجود داشته باشد، کمتر وارد چالش می گردد.

یک بنگاه مالی موثر باید وحدت فرماندهی داشته باشد

خبرنگاران - رئیس هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت به عنوان یکی از سهامداران شرکت پتروشیمی خلیج فارس، به سوال زیر پاسخ داد:

خبرنگاران: با توجه به تجربه ناموفق خصوصی سازی بعضی از بنگاه های مالی در گذشته و تصمیمات اخیر دولت برای واگذاری سهام به جای مانده 18 درصدی اش در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، چه راهکاری وجود دارد که در صورت انجام این واگذاری، نتیجه منفی نداشته باشد؟

بیات: اگر در یک بنگاه مالی موثر، وحدت فرماندهی و تصمیم گیری وجود داشته باشد، کمتر وارد چالش می گردد و کوشش ما بر این است که بتوانیم وحدت فرماندهی و مدیریت را حفظ کنیم. اگر دولت فرایند واگذاری را به شکلی تدوین کند که این موضوع محقق گردد، از تکه پاره شدن مدیریت، سردرگمی، عدم امکان تصمیم گیری یا سیاست گذاری به موقع، اجتناب می گردد. صندوق بازنشستگی صنعت نفت نیز، در هلدینگ خلیج فارس، حدود 26.3 درصد سهامدار است و در واگذاری بلوک آخر سهام آن، نگرانی داریم.

طبق مصوبه سیصد و هشتادمین جلسه هیئت واگذاری در وزارت اقتصاد، درباره عرضه 18 درصد از سهم به جای مانده دولت در شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، دو روش در نظر گرفته شد؛ یکی واگذاری یک جای آن و دیگری، واگذاری آن به صورت سه عرضه 6 درصدی.

به گفته حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی کشور، 15 درصد از سهام دولت در پتروشیمی خلیج فارس که قرار است در قالب مزایده با پریمیوم 57 درصد عرضه گردد، به جلسه کمیسیون تخصصی موکول شده تا در جلسه آینده در هیات واگذاری مطرح گردد.

خبرنگاران مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1364

به "یک بنگاه مالی موثر باید وحدت فرماندهی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک بنگاه مالی موثر باید وحدت فرماندهی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید