گاردین، قربانی شدن دست کم 600 نیروی درمانی آمریکا در پی شیوع کرونا

به گزارش رپید دانلود، روزنامه گاردین در گزارشی اختصاصی از مرگ دست کم 600 نفر از کادر درمانی آمریکا شامل پزشکان و پرستاران و همچنین کارکنان دیگر در خط مقدم مبارزه با کرونا اطلاع داد.

گاردین، قربانی شدن دست کم 600 نیروی درمانی آمریکا در پی شیوع کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بر اساس یافته های پروژه ای با نام از دست رفته در خط مقدم که توسط روزنامه انگلیسی گاردین و اخبار سلامت کایزر (KHN) صورت گرفته، حدود 600 نفر از کادر درمانی آمریکا هنگام درمان بیماران مبتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

این آمار، پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان و همچنین کارکنان دیگر مراکز درمانی مانند نگهبانان، کارکنان مراکز مراقبتی و غیره را که در دوران همه گیری جان خود را برای مراقبت از دیگران به خطر انداختند، شامل می گردد. این پروژه تا به امروز نام و آگهی فوت بیش از 100 نفر از این افراد را منتشر نموده است.

بنابر این گزارش، اغلب کسانی که نام آن ها ثبت شده، جزو اقلیت های رنگین پوست عمدتاً آفریقایی-آمریکایی و یا از بومیان آسیا/اقیانوس آرام بوده اند.

به گزارش گاردین، به جز این مورد، هیچ گزارش جامع دیگری از آمار مرگ ومیر کارکنان درمانی آمریکا وجود ندارد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا تعداد 368 فوتی را در میان کارکنان درمان این کشور به ثبت رسانده، اما اعلام نموده این آمار کمتر از آمار واقعی است و همچنین هویت قربانیان را منتشر ننموده است.

علاوه بر آمار قربانیان، این پروژه همچنین درباره چالش هایی که کارکنان بخش بهداشت در دوره همه گیری با آن ها دست و پنجه نرم نموده اند، اطلاع رسانی می نماید. بنابر یافته ها، بسیاری از آن ها ناچار شدند به دلیل کمبود تجهیزات، از هر ماسک بارها استفاده نمایند یا از کیسه زباله به عنوان محافظ استفاده نموده اند. همچنین در بسیاری از موارد کارفرمایان در مقابل مرگ کارکنان خود سکوت نموده یا منکر ابتلای آن ها هنگام کار شده اند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته، مجموع قربانیان کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به 109 هزار و 132 نفر رسید. این آمار و ارقام همچنین نشان می دهد که در بازه زمانی مذکور، مجموع مبتلایان به ویروس کووید-19 در آمریکا به یک میلیون و 897 هزار و 380 نفر رسیده است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را یک میلیون و 965 هزار و 708 نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور، 111 هزار و 390 نفر گزارش نموده است. ایالت نیویورک همچنان با 396 هزار و 699 مورد ابتلا و 30 هزار و 372 مورد فوتی، کانون بیماری همگی کرونا در آمریکا محسوب می گردد.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز دستکم 6 میلیون و 734 هزار و 88 نفر در سراسر دنیا به ویروس کرونا آلوده شده اند که از آن میان 394 هزار و 875 نفر جان خود را از دست داده اند و دو میلیون و 746 هزار و 192 نفر نیز بهبودی یافته اند. ایالات متحده آمریکا همچنان بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در دنیا را دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 380

به "گاردین، قربانی شدن دست کم 600 نیروی درمانی آمریکا در پی شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردین، قربانی شدن دست کم 600 نیروی درمانی آمریکا در پی شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید