عجیب ترین علامت آلودگی به ویروس کرونا

به گزارش رپید دانلود، پیش از این محققان از بین رفتن حس بویایی و سرخی چشم را به عنوان علایمی از ابتلا به کووید 19 معرفی نموده اند، اما انگشتان کبود و ملتهب که به نظر می رسد دچار سرمازدگی شده باشند، آخرین و عجیب ترین علامت آلودگی به ویروس کرونا است.

عجیب ترین علامت آلودگی به ویروس کرونا

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، هفته گذشته آموزشگاه پوست آمریکا، یک سیستم ثبت برای ردگیری عوارض پوستی بیماران مبتلا به کووید 19 راه اندازی کرد و تا به امروز بیش از 200 عارضه جانبی کووید 19 توسط متخصصان بهداشت در این سیستم به ثبت رسیده است.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در این سیستم، نیمی از عوارض جانبی بیماری کووید 19 شامل التهاب هایی شبیه به سرمازدگی در دست و پای بیماران است.

متخصصان توصیه می نمایند به محض مشاهده چنین التهاباتی به پزشک مراجعه نمایند تا موضوع آنالیز گردد. در صورتی که برای بروز این نوع التهاب هیچ دلیل دیگری یافت نگردد، باید آزمایش کرونا انجام و تدابیر لازم برای جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری به سایرین اتخاذ گردد.

این شرایط که با عنوان انگشتان پای کوویدی شناخته می گردد، یک نشانه جدی برای انجام آزمایش کرونا است.

عامل ایجاد انگشت پای کرونایی چیست؟

به گفته متخصصان، ابهامات بسیاری در باره این پدیده وجود دارد. البته چند نظریه نیز در این خصوص در جامعه پزشکی مطرح شده است. بر اساس یکی از این نظریات علت تشکیل این زخم ها، التهاب کلی ناشی از ورود ویروس به بدن است.

بر اساس یک نظریه دیگر، ویروس کرونا موجب التهاب دیواره رگ های خونی شده و در نتیجه انگشت پای کوویدی ایجاد می گردد.

بر اساس نظریه دیگر، این التهاب ها ناشی از تشکیل لخته های خون درون رگ های پوست است البته بعضی از متخصصان معتقدند معمولا دو یا چند مورد از این عوامل به صورت هم زمان یا در کنار سایر عوامل ناشناخته، موجب بروز التهاب در انگشتان می گردد.

جلب توجه در فضای مجازی

اخیرا دکتر ایلان شوارتز متخصص بیماری های مسری در ادمونتون آلبرتا توییتی را درباره انگشتان پای کوویدی منتشر کرد که 2300 بار دست به دست شد و 3500 مرتبه موردپسند کاربران نهاده شد. به گفته وی بسیاری از کاربران توییتر در پیغام های خصوصی تجربه خود را در رابطه با این عارضه با او در میان گذاشته اند.

مبتلایان به انگشت پای کوویدی جوانترهایی هستند که علایم دیگری ندارند

به گفته دکتر لیندی فاکس از دانشگاه کالیفرنیا در سن فرانسیسکو، اغلب بیماران مبتلا به کووید که عارضه انگشت پای کوویدی را تجربه می نمایند، افراد جوانی هستند که ظاهری سلامت دارند و فاقد سایر علایم کووید بوده یا علایم خفیفی دارند.

به گفته فاکس، بهتر است افرادی که این علایم را تجربه می نمایند؛ هم آزمایش تشخیصی و هم آزمایش آنتی بادی را انجام دهند تا تعیین گردد که آیا در گذشته به کووید 19 مبتلا بوده اند یا در حال حاضر به این بیماری مبتلا شده اند. البته او بر این نکته تاکید دارد که صرف التهاب در انگشتان لزوما به معنای ابتلا به کووید و بروز سایر علایم بیماری نیست.

انگشت پای کوویدی نشانگر شدت آلودگی به ویروس است

ممکن است التهاب انگشتان پا به ویژه در زمستان و در مناطق سردسیر در اثر عواملی غیر از ویروس کرونا رخ دهد اما افزایش تعداد موارد بروز این عارضه به ویژه در کشورهای اسپانیا و ایتالیا که در ایام آب و هوای گرم هستند، موجب شد که متخصصان، آلودگی به ویروس کرونا را به عنوان علت اصلی بروز این عارضه درنظر گیرند.

به اعتقاد فاکس، به دلیل ضعف جدی در انجام آزمایش های تشخیصی، تعداد افرادی که به ویروس آلوده شده اند، بسیار بیشتر از چیزی است که تا به امروز تصور می شده و انگشت پای کوویدی نشانه دیگری از شیوع وسیع ویروس در جوامع بشری است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 344

به "عجیب ترین علامت آلودگی به ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین علامت آلودگی به ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید