کلهر: ظرفیت بالایی برای احیا و توسعه ورزش های سنتی در کشورهای همسایه وجود دارد

به گزارش رپید دانلود، معاون وزیر ورزش و جوانان در سرانجام نشست سالانه کنفدراسیون ورزش های قومیتی دنیا حضور در این مراسم را ارزشمند توصیف کرد.

کلهر: ظرفیت بالایی برای احیا و توسعه ورزش های سنتی در کشورهای همسایه وجود دارد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران به نقل از سایت رسمی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی، محلی؛ سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: به نظرم مهمترین نکته ای که در این نشست وجود داشت، ظرفیت های مختلف و بسیار زیاد در کشورهای همسایه برای شناسایی، معرفی و هم احیا ورزش های سنتی و بازی های بومی، محلی بود.

وی اضافه کرد: فکر میکنم این همکاری بین کشورها برمحور انسجام ملت ها و کشورهای منطقه برمحور هویت تاریخی مشترکی که دارند و با هدف صلح و دوستی و با هدف ایجاد برادری بین کشورهای مختلف نکته خیلی مهم این نشست بود.

کلهر ادامه داد: حضور در این نشست از طرفی خیلی یاری کرد که ما با این ظرفیت ها آشنا شویم و هم از طرفی در گفت وگوهایی که در حاشیه این نشست برگزار شد، باعث شد برنامه های مشترکی با سایر کشورها تعریف گردد.

معاون وزیر ورزش و جوانان توضیح داد: تقریبا بخشی از محورهای اصلی این نشست، برنامه هایی بود که در صدد بودیم در وزارت و فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی، محلی پیگیری کنیم و حضور در این نشست یاری کرد که بُعد بین المللی را هم به طور ویژه تری ببینیم و این ظرفیت هم استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: ورزش های سنتی و بازی های بومی، محلی با هویت ما گره خورده و باید به نحوی کار کنیم تا این بازی ها و ورزش ها خیلی بهتر از گذشته، هم به مردم خودمان و حتی به مردم دنیا معرفی شوند و در این صورت می توانیم گام مهمی در راستای حفظ و هویت ملی، دینی و فرهنگ دینی و ملی کشورمان برداریم.

کلهر در سرانجام اظهار داشت: باید از زحمات آقای امیری خراسانی رئیس فدراسیون بابت طراحی و برنامه ریزی جهت حضور در این نشست تشکر ویژه ای داشته باشم. انصافا در طول برگزاری این نشست ایشان همه کوشش شان را کردند که به برترین نحو از همه ظرفیت ها استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1407

به "کلهر: ظرفیت بالایی برای احیا و توسعه ورزش های سنتی در کشورهای همسایه وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلهر: ظرفیت بالایی برای احیا و توسعه ورزش های سنتی در کشورهای همسایه وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید