راه اندازی سامانه جامع دانا برای ثبت تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی

به گزارش رپید دانلود، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی زلفی گل ظهر سه شنبه در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت در دانشگاه مازندران با بیان اینکه کشورهای مختلف در پی صدور علم و فناوری تازه هستند گفت: کشوری که در حوزه علم و فناوری دست برتر را دارد، کشوری که هواپیما و هوش مصنوعی و لپ تاپ فراوری می نماید آن کشور با فراوری و صدور محصولات در کشورهای دیگر نفوذ می نماید.

راه اندازی سامانه جامع دانا برای ثبت تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی

وی با تاکید بر اینکه برای اینکه کشور ایران اسلامی در فراوری علم و فناوری جایگاهی پیدا کند باید به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشیم، ادامه داد: برترین نوع سرمایه گذاری فراوری علم است و رفع کردن خلأ آموزش معارفی مسئله بسیار مهم محسوب می گردد.

زلفی گل آموزش و ترویج فرهنگ کارآفرینی را در دانشگاه ها مهم دانست و گفت: یک انجمن علمی باید با دانش علم سنجی و فن سنجی آشنا باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجوی ما باید اخلاق علمی را مورد توجه قرار دهد، گفت: آشنایی با تکنیک پیچیده تحقیق نیز باید سرلوحه کار دانشجویان قرار بگیرد.

وزیر علوم کارهای علمی را در دانشگاه ها امری اساسی دانست و گفت: تمام نیازهای تحقیقاتی کشور در سامانه ثبت می گردد و دانشجویان باید با این سامانه آشنا باشند.

زلفی گل از راه اندازی سامانه جامع دانا برای ثبت تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی در کشور اطلاع داد و گفت: دانشجویان می توانند به وسیله این سامانه با دستاوردهای پژوهشی آشنا شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آماده شدن دستورالعمل انتخاب دانشجویان سرآمد در حوزه های مختلف اطلاع داد و ادامه داد: هدف از این طرح این است که جریانی ایجاد کنیم که منجر به رشد سیاسی، اجتماعی و مالی کشور گردد.

وی با اشاره به برپایی جشنواره بین المللی حرکت، هدف آن را جریان سازی اعلام کرد و گفت: برگزیدگان این جشنواره توانستند دیده شوند و پدیده پل ارتباطی ایجاد نمایند و باید از آنها حمایت گردد.

وی بعلاوه از انجمن های علمی خواست تا هوش مصنوعی و اتفاقات تازه علمی را به دانشجویان معرفی نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1579

به "راه اندازی سامانه جامع دانا برای ثبت تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه جامع دانا برای ثبت تحقیقات و دستاوردهای پژوهشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید