کاهش 3 درصدی مصرف برق خانگی در لرستان

به گزارش رپید دانلود، سرپرست شرکت توزیع برق لرستان گفت: مقدار مصرف برق خانگی در این استان از ابتدای سال جاری تا به امروز سه درصد کاهش داشته است در حالی که در مدت مشابه سال های گذشته رشد پنج تا شش درصدی مصرف برق خانگی را شاهد بودیم.

کاهش 3 درصدی مصرف برق خانگی در لرستان

مهران امیری درخصوص گذر از پیک بار سال 1401، گفت: قبل از ورود به فصل گرم سال برنامه ریزی هایی انجام شد که اقدامی انقلابی از طرف دولت بود و در این برنامه ریزی ها به جای این که کمبود تراز مصرف و فراوری را با قطع برق جبران کنیم، با مدیریت مصرف این کار را انجام دادیم.

وی با اشاره به این که تابستان سال جاری هیچ صنعتی از قطع برق آسیب جدی ندید، اعلام کرد: برای تمام صنایع و کارخانه ها برنامه زمان بندی قرار دادیم به طوری که بخشی از فراوری کارخانه هایی که مصارف بالا داشتند مانند صنایع بزرگی مانند فولاد، سیمان و آلومینیوم، در طول روز خاموش می شد، ولی سایر واحد ها آن را جبران می کردند.

امیری با اشاره به صرفه جویی 10 مگاواتی ادارات، به ویژه بعد از ساعت اداری، اعلام کرد: یک پای موفقیت در این کار رسانه و خبرگزاری ها بودند که فرهنگ سازی صورت گرفت.

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: این قدرت رسانه است که می تواند یک موضوع را نشان داده و آن را پررنگ نموده و مردم به آن سمت حرکت نمایند و این واقعیتی است که در کشور و دنیا آن را می بینیم.

وی اضافه نمود: فعالان رسانه ای در سطح کشور و استان در زمینه صرفه جویی مصرف برق به ما یاری نموده و یک فرهنگ سازی خوبی صورت گرفت و مردم به این سمت رفته بودند که راه های کاهش مصرف برق را در خانه و محل کار خود اعمال نمایند و یاری خوبی در برق مصرف خانگی داشت.

امیری اضافه نمود: سایر صنایع نیز یک روز تعطیلی در هفته به آن ها اعمال شد که در کنار آن می توانستند روز های تعطیل کار نمایند و حتی شیفت شب داشته باشند که این تعطیلی جبران گردد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق لرستان با اشاره به این که در بخش کشاورزی نیز از مدیریت محدودیت ساعت استفاده کردیم، اعلام کرد: در این زمینه چاه ها از ساعت 11 صبح تا 18 خاموش می شد و تشویقی ما برای این طرح این بود که اگر کشاورزی در این ساعت چاه خود را خاموش می کرد کل بار مصرفی او در آن روز صفر می شد که خیلی از کشاورزان استقبال کردند و در این بخش فقط لرستان 35 تا 40 مگاوات صرفه جویی داشت.

وی با بیان اینکه سهمیه لرستان از قطعی برق 67 مگاوات بود اضافه نمود: این سهمیه مدیریت مصرفی بود که با سال گذشته قابل مقایسه نیست، زیرا که در سال گذشته تا 200 مگاوات هم قطعی برق داشتیم که با تعمیرات به موقع نیروگاه ها دولت توانست که برآیند نابرابر فراوری و مصرف را پایین بیاورد.

به گفته وی با توجه به کمبود بارندگی هایی که داشتیم انتظار می رود رسانه ها به صنعت برق، آب و نیرو یاری دهند که عمده ترین یاری تغییر رفتار مصرف است، ما نمی گوییم مردم در مضیقه باشند.

منبع: ایرنا

خبرنگاران لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 شهریور 1401 بروزرسانی: 23 شهریور 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1467

به "کاهش 3 درصدی مصرف برق خانگی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 3 درصدی مصرف برق خانگی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید