چگونه در یک سازمان مسئولیت پذیر باشیم؟

به گزارش رپید دانلود، راه های افزایش مسئولیت پذیری در سازمان

عدم مسوولیت پذیری برای کسب و کار هزینه دارد. اگر بخواهیم روراست باشیم، باید اعتراف کرد که نحوه کار کردن در بسیاری از سازمان ها درست نیست. احتیاج ما به تفکر مستقل همراه با دگرگونی بنیادین و اصولی در راه های مختلف کار کردن مان است. هزینه عدم مسوولیت پذیری بر اساس زمان، انرژی و پول برای بیشتر سازمان ها به میزان قابل توجهی است. با به کارگیری رویکردهای زیر شما خواهید توانست نرمال ها را تغییر داده و این موضوع را به نظاره بنشینید که سطح مسوولیت پذیری در کسب و کار شما بالا برود. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانید.

چگونه در یک سازمان مسئولیت پذیر باشیم؟
  • به این اطمینان برسید که دیدگاه هایتان را به اشتراک گذاشته اید
  • کجا هستید؟ (واقعیت)
  • به چه جایی می روید؟ (احتمال)
  • چرا به سوی هدفی که معین کرده اید می روید؟ (هدف)
  • چطور تصمیم دارید به آن نقطه برسید؟ (استراتژی)
  • مقرر شده چه کسی در چه زمانی چه کاری را انجام دهد؟ (اجرا)
  • از کجا متوجه شوید که راستا را درست طی می کنید؟ (معیارها و پیش بینی های مدیریتی)
  • در طول راستا چطور رفتار می کنید؟ (ارزش ها)
  • توصیفات شغلی را رها کنید و نقش ها را معین کنید

بیشتر توصیفات شغلی، فهرستی از وظایف مختلف است. کم پیش می آید که در این فهرست موضوع قابل لمسی در مورد روابط کاری که کلید مسوولیت پذیری است، تشریح شود. ما قصد نداریم افرادی را که روابط خوبی با آنها داریم، مایوس کنیم. بهتر است نقش افراد را با خود آنها معین کنید، نه برای آنها. برای این کار، یک ساختار عملیاتی براساس یک زنجیره عرضه کننده-مصرف کننده را به عنوان تصویر کلی خلق کنید، سپس نقش افراد را در این ساختار معین کنید و در نهایت کارمندان را هماهنگ با این نقش ها جایگزین کنید. وقتی این کار را انجام دهید، به این نتیجه می رسید که بسیاری از نقش ها زاید بوده و شمار زیادی از کارمندان بهتر است جا به جا شوند و در جای دیگری انجام وظیفه کنند و حتی خودتان آن چنان که فکر می کردید کارآیی و بهره وری ندارید. اگر کارمندان را هم در این تمرین درگیر کنید، هم کسب و کار خودتان و هم زندگی بسیاری از کارمندان اطراف را تغییر و تحول می دهید. همچنین شاهد این هستید که درگیری کاری و مسوولیت پذیری بسیاری از آنها به مقداری زیادی افزایش پیدا کرده است.

  • مسوولیت کار دیگران را بر عهده نگیرید

شما تنها و تنها مسوول کار خودتان هستید. همه ما به طور تام مسوول مقاصد، احساسات، افکار و اعمال خود هستیم و مسوولیت مقاصد، احساسات، افکار و اعمال دیگران را بر عهده نداریم. آنچه دیگران انجام می دهند یا نمی دهند به شما ارتباطی نداشته و باید از آن عبور کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rapidownload.ir شناسه مطلب: 1402

به "چگونه در یک سازمان مسئولیت پذیر باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در یک سازمان مسئولیت پذیر باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید